آخرین اخبار :
کد خبر : 9396 یکشنبه 23 دي 1397 دولت و ادارات

راه اندازی دبیرخانه گردشگری مزرعه در مازندران

با دستور استاندار، جهاد دانشگاهی مازندران مسئولیت راه اندازی و تشکیل "دبیرخانه کمیته گردشگری مزرعه " را عهده دار شد.

جلسه بررسی نقش گردشگری در توسعه استان و موضوع گردشگری مزرعه با حضور استاندار مازندران و هیات پیشنهاد دهنده کمیته گردشگری مزرعه در محل استانداری مازندران تشکیل شد.

به گزارش روابط عمومی استانداری مازندران،  در این جلسه با تاکید بر ضرورت اقتصادی کردن گردشگری و مردمی کردن اقتصاد گردشگری، مسئولیت راه اندازی و تشکیل دبیرخانه کمیته گردشگری مزرعه به جهاد دانشگاهی استان محول گردید.

احمد حسین زادگان استاندار مازندران ضمن تاکید بر برنامه و اقدام دولت تدبیر و امید در جلب مشارکت همه شهروندان در فرایند توسعه استان، تصریح کرد: مردمی کردن اقتصاد بویژه اقتصاد گردشگری هم منافع اقتصادی عموم شهروندان مازندران را تامین می کند و هم اینکه سبب رونق و توسعه استان خواهد شد. 
استاندار مزیت گردشگری مازندران را ظرفیت فعال کننده جلب حمایت و مشارکت شهروندان برشمرد و گفت:  دولت و استاندار در مورد برنامه و اقداماتی که در خدمت توسعه استان باشد حمایت و تسهیل لازم را به عمل خواهد آورد.
احمد حسین زادگان ظرفیت جهاد دانشگاهی را به عنوان یک نهاد علمی و انقلابی مغتنم برشمرد و تاکید کرد، جهاد دانشگاهی این قابلیت را دارد که رسالت و ماموریت خود را در فرایند توسعه مازندران ایفا کند.
در ابتدای این جلسه، واحد عبدالهیان رئیس جهاد دانشگاهی مازندران ضمن بیان اقدامات صورت گرفته در موضوع گردشگری مزرعه و اعلام آمادگی جهاد دانشگاهی جهت اقدام علمی و عملی در اینخصوص، گفت: جهاد دانشگاهی با بررسی شرایط موجود و شناسایی مواردی که علیرغم اهمیت، مورد کم توجهی است، نسبت به فعال کردن این ظرفیت ها در راستای توسعه استان اقدام کرده است.  
وی خواستار توجه استان و حمایت از اقدامات جهاد دانشگاهی شد و گفت: برنامه های جهاد دانشگاهی متناسب با ظرفیت های بالقوه و مزیت های نسبی استان تدوین شده است. 
گفتنی است که تشکیل دبیرخانه گردشگری مزرعه در استان مازندران به منظور ساماندهی فعالیت های گردشگری که بر محور ایجاد ارزش افزوده در اقتصاد روستائی است، برای اولین بار در کشور تعریف و تدوین شده است که ضمن حفظ و صیانت از کاربری مزارع، سبب رونق صنایع دستی، صنعت گردشگری ، حفظ میراث معنوی، اشتغال و رونق اقتصادی را سبب خواهد شد.

افزودن دیدگاه

دیدگاه ها