آخرین اخبار :
کد خبر : 46400 جمعه 31 فروردين 1403 سیاست
نماینده ولی فقیه در مازندران:

متأسفانه وضعیت زباله و پسماند خوب نیست

نماینده ولی فقیه در استان مازندران در خطبه‌های نماز جمعه،با اشاره به مناسبت روز زمین پاک گفت: متأسفانه وضعیتی که در زمینه زباله و پسماند داریم خوب نیست؛ زمین را باید پاک نگه داشت و از آلودگی آن خودداری کرد.

آیت الله محمد باقر محمدی لائینی در ابتدای خطبه‌های نماز جمعه امروز مرکز استان، پوزش از پروردگار و شکرگزاری را بهترین نوع عبادت دانست و با اشاره به سالروز شهادت حضرت حمزه سیدالشهدا و نامگذاری آن به روز شهدای ورزشکار، ضمن تقدیر از تلاش‌ها و ایثارگری‌های خدمات آنان گفت: ۵ هزار نفر از شهدای دفاع مقدس را ورزشکاران تشکیل می‌دادند و ۱۰۰ نفر از شهدای مدافع حرم نیز ورزشکار بودند.

محمدی لائینی، با تاکید بر مراقبت و پاک نگهداشتن عرصه مقدس ورزش، قهرمانی تیم ملی کشتی فرنگی و آزاد را در مسابقات آسیا تبریک گفت و خاطرنشان کرد: دشمنان می‌خواهند فرهنگ خود را در حوزه ورزش جدید ترویج دهند و باید مراقب بود.

امام جمعه ساری همچنین با گرامیداشت سالروز تأسیس سپاه پاسداران این نهاد را منشأ خدمات فراوان در جامعه و مایه برکات و رقم زدن افتخارات زیادی در کشور دانست و با اشاره به سالروز اعلان انقلاب فرهنگی و تشکیل ستاد عالی انقلاب فرهنگی بیان کرد: اگر ما به آموزش و پرورش توجه نکنیم انقلاب فرهنگی نیز به وجود نخواهد آمد.

وی با اشاره به اینکه به حوزه آموزش و پرورش کمتر توجه شده و متأسفانه آموزش و پرورش را برون سپاری کرده‌ایم، یادآور شد: تعطیلی دانشگاه تربیت معلم نیز خسارت دیگری به این حوزه وارد کرده است.

آیت الله محمدی لائینی خواستار جمع شدن برون سپاری‌ها در حوزه آموزش و پرورش و تقویت مراکز تربیت معلم شد و در ادامه با اشاره به مناسبت روز زمین پاک افزود: متأسفانه وضعیتی که در زمینه زباله و پسماند داریم خوب نیست؛ زمین را باید پاک نگه داشت و از آلودگی آن خودداری کرد.

وی با بیان اینکه زباله در واقع طلای سیاه است، تصریح کرد: اما اکنون زباله به عنوان یک تهدید برای ماست و همه باید کمک کنند تا محیط زیست و جنگل‌های طبیعی را حفظ کنیم.

امام جمعه ساری با اشاره به سالروز حمله آمریکا به طبس گفت: آمریکا زمانی به ما حمله کرد که ما از نظر امکانات در وضعیت حداقلی قرار داشتیم و در آن زمان برخی از مقامات از جمله بنی صدر خائن بودند.

آیت الله لایینی به فرارسیدن زمان جذب حوزه‌های علمیه اشاره کرد و افزود: امانت دین را باید طلبه و روحانی حفظ کند و لازم است فرزندان خود را برای جذب در حوزه‌های علمیه ترغیب کنیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به شروع فصل کشت و کار کشاورزی، به مدیریت آب‌های سطحی اشاره و تاکید کرد: در سال گذشته به دلیل کم آبی حدود ۲۰۰۰ هکتار از مزارع میاندورود کشت نشد.

امام جمعه ساری همچنین خرید تضمینی محصولات کشاورزی را در حمایت از کشاورزان مهم برشمرد و گفت: محصولات استراتژیک باید با قیمت مناسب خریداری شوند، علاوه بر این باید به صادرات محصولات کشاورزی باغی به عنوان راهکار خروج از وضعیت کنونی توجه شود.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به اهمیت حمله پهپادی و موشکی ایران به رژیم صیونیستی از نظر علمی و فنی، این عملیات را اعجاز وعده صادق دانست و گفت: از ۷۲ ساعت قبل از شلیک همه می‌دانستند که این عملیات قرار است صورت بگیرد و همه ظرفیت ناتو نیز به میان آمده بود و آمریکا سپر هوایی دریایی و زمینی خود را برای محافظت از اسرائیل را فعال کرده بود.

افزودن دیدگاه

دیدگاه ها