آخرین اخبار :
کد خبر : 46342 پنج شنبه 16 فروردين 1403 اجتماعی
با حضور استاندار و برخی مدیران ستادی و استانی:

اتاق رصد جمعیت مازندران راه اندازی شد

اتاق وضعیت رصد جمعیت مازندران امروز پنجشنبه با حضور استاندار، معاون سیاسی امنیتی، معاون توسعه مدیریت و منابع، مدیرکل بانوان و خانواده استانداری و جمعی از مدیران دستگاه‌های اجرایی در محل این اداره کل واقع در ساری راه‌اندازی شد. ‎

مدیر کل امور زنان و خانواده استانداری مازندران در حاشیه این مراسم با بیان این که بیش از هفت هزار ساعت برای اجرای طرح های جوانی جمعیت کشور کار میدانی در دولت سیزدهم عملیاتی شده است، گفت: ساختار جمعیتی از ازدواج شروع می شود بنابراین شاخص ازدواج، باروری، ناباروری، فاصله ازدواج و فرزندآوری، سقط جنین و طلاق از مقولات مهم در رسیدن به شاخص های مطلوب جوانی جمعیت است.

فرشته پازوکی مهمترین ماموریت امسال امور زنان و خانواده استانداری مازندران را رسیدن به پیش بینی ۲۱ هزار واقعه ازدواج و ۳۵ هزار تولد فرزند در سال جاری عنوان کرد و توضیح داد: همسو با این رویکرد چهارگام جبهه و شبکه سازی جوانی جمعیت، هوشیار سازی مسوولان، راه اندازی اتاق رصد وضعیت جمعیتی و احصا داده های جمعیتی هر شهرستان، اقدام و عمل ازدواج و فرزندآوری دنبال می شود.

وی با ذکر این نکته که احصا مشکلات جوانی جمعیت در محلات شهرها و روستا های مازندران انجام شده است، گفت: اتاق رصد وضعیت جمعیت شهرستان های مازندران ۲۷ شاخص جوانی جمعیت را در مازندران احصا کرده است.

مدیر کل امور زنان و خانواده استانداری مازندران نقش مردم در جوانی جمعیت را بسیار مهم توصیف کرد و گفت: امسال ۲۰۰ نفر از کنشگران جوانی جمعیت مازندران در قالب ماماها و بهورزان همکاری تنگاتنگی در محلات شهری و روستاهای مازندران خواهند داشت.

افزودن دیدگاه

دیدگاه ها