آخرین اخبار :
کد خبر : 46330 دوشنبه 13 فروردين 1403 محیط زیست و منابع طبیعی
مسئول حیات‌وحش اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران:

اعلام جزییات تلف شدن پلنگ در ساری/ پای شکارچیان غیرمجاز در میان است

مسئول حیات‌وحش اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران گفت: پس از بررسی لاشه پلنگی پیدا شده در چهاردانگه پارک ملی کیاسر مشخص شد این حیوان بر اثر اصابت چارپاره از سوی شکارچیان غیرقانونی تلف شده است.

کوروس ربیعی امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: دلایل مختلفی در تلف شدن پلنگ نقش داشت که ازجمله آن می‌توان به تعارضات، درگیری با طعمه‌های غذایی و مسمومیت اشاره کرد.

مسئول حیات‌وحش اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران با بیان اینکه گویا چند روز یا یک هفته‌ از تلف شدن حیوان گذشته بود، تصریح کرد: لاشه این حیوان به پناهگاه حیات وحش سمسکنده منتقل و کالبد گشایی شد.

ربیعی اضافه کرد: در بحث کالبدگشایی، علل انسانی و اصابت ساچمه یا چارپاره شکارچیان مورد بررسی قرار گرفت که مشخص شد متاسفانه پلنگ ماده در اثر اصابت چارپاره از سوی شکارچیان غیرقانونی تلف شده است.

وی گفت: با کالبد گشایی از لاشه پلنگ، آثار برخورد چاپاره (مهمات ممنوعه و غیرمجاز) به ناحیه سر و دیگر قسمت‌های پلنگ مشخص و جداسازی شد.

به گزارش ایسنا، یک قلاده پلنگ در حاشیه اراضی جنگلی روستای الیرد دهستان گرماب بخش چهاردانگه واقع در محدوده مناطق آزاد تحت حوزه پارک ملی کیاسر پیدا شد که بررسی‌ها در ارتباط با علت تلف شدن این گونه مهم طبیعت در دستور کار محیط زیست قرار گرفت.

افزودن دیدگاه

دیدگاه ها