آخرین اخبار :
کد خبر : 46321 شنبه 11 فروردين 1403 اجتماعی

شب زنده‌داری مازندرانی‌ها در نخستین شب قدر

شهروندان مازندرانی در نخستین شب پرفیض قدر یکشنبه شب در نقاط مختلف این استان با نجوای ' الهی العفو الهی العفو ' شب زنده داری کردند.

به گزارش خبرمازندران به نقل از ایرنا، در تمامی اماکن مذهبی، زیارتی و مساجد مازندران مراسم شب قدر با شب زنده داری و دعا و نیایش گرامی داشته شد و پیر و جوان، زن و مرد، کوچک و بزرگ، دست ها را به سوی آسمان گشوده و مروارید اشک از دیدگان جاری ساختند.

مردمان دیار علویان با فریاد ' الهی العفو، العفو ' از پروردگار غفار و بخشنده، طلب مغفرت کرده و از درگاهش خواستند که تقدیرشان را به نیکی ها رقم بزند.

روزه داران مومن مازندرانی در این شب پرخیر و برکت، یاد شب زنده دار بزرگ تاریخ، علی (ع)، همای رحمت، صفای معنویت، نماد شجاعت، الگوی معرفت و نشانه عبودیت و شهید محراب عبادت را احیا کردند.

در نخستین شب قدر در جای جای مازندران سراسر عشق بود و اشک، سراسر معنویت بود و عرفان و شب زنده داران، به یاد علی، او که فقط ' شب از اسرارش آگاه بود ' به احیا نشسته اند و اشک از دیدگان جاری ساختند.

شب نوزدهم ماه رمضان، شبی از شب های قدر و شب ضربت خوردن مولی الموحدین علی (ع) است.

شب زنده‌داری مازندرانی‌ها در نخستین شب قدر

شبی برتر از هزار ماه و شبی که فرشتگان به اذن خدا از آسمان به زمین می آیند و شبی سرشار از سلام و درود خدایی تا سپیده دم صبح.

مراسم ویژه شب های احیا و نخستین شب از شب های پرفضیلت قدر در مساجد، بقاع متبرکه و اماکن زیارتی و مذهبی استان مازندران برگزار و روزه داران و سوگواران آن حضرت با حضور دراین اماکن به راز ونیاز پرداختند.

برپایی سفرهای افطاری و توزیع افطاری های نذری در مناطق شهری و روستایی مازندران هم همزمان با اذان مغرب روز یکشنبه در مساجد و اماکن متبرکه استان پرشور بود.

اقشار مختلف مردم خداجو و روزه دار مازندران اعم از زن و مرد و پیر و جوان با حضور در این اماکن و راز و نیاز با خدا و گرفتن قرآن بر سر و همچنین عزاداری و سوگواری در غم ضربت خوردن مظلومانه امام علی (ع) اشک ماتم ریختند.

شب زنده‌داری مازندرانی‌ها در نخستین شب قدر

مراسم احیاء شب نوزدهم ماه مبارک رمضان با قرائت قرآن در مکان های مقدس آغاز شد و در ادامه ذاکران اهل بیت عصمت و طهارت(ع) به مرثیه سرایی و عزاداری پرداختند، سپس سخنران های این مراسم در وصف فضیلت شبهای قدر و مظلومیت حضرت علی(ع) سخنانی ایراد کردند.

در ادامه این مراسم دعای جوشن کبیر توسط ذاکران اهل بیت(ع) قرائت شد و زائران به نشانه احیاء شب قدر و طلب حاجت از پروردگار قرآنها را بر سر نهادند.

مومنان خداجو با راز و نیاز و شفیع قرار دادن حضرت علی(ع) عفو گناهان و رقم خوردن تقدیری شایسته برای یکسال آینده زندگیشان را از پروردگارشان طلب کردند.
حضور چشمگیر مردم بویژه جوانان و نوجوانان در مساجد و حسینیه های شهرها و روستاها در نخستین شب از لیالی قدر جلوه های زیبا از معرفت و ایمان قلبی مردم این دیار است.

افزودن دیدگاه

دیدگاه ها