آخرین اخبار :
کد خبر : 46275 یکشنبه 27 اسفند 1402 اجتماعی

آمادگی کامل مازندران برای پذیرایی از مهمانان نوروزی

با نزدیک شدن به آغاز سال جدید تمامی دستگاه‌های مازندران در حالت آماده باش قرار گرفتند.همچنین در راستای ایجاد خدمات رسانی درست و همزمانی ماه مبارک رمضان با آغاز سال نو، دستگاه‌های خدمات‌رسان و نظارتی در مازندران خدمات و بازرسی‌های نظارتی خود را افزایش داده‌اند.

در این راستا؛ «محمد ملاعلی‌پور» مدی کل استاندارد مازندران در گفت‌وگو با ایسنا، از اجرای طرح ویژه عیدانه تا ۱۵ فروردین سال آینده خبر داد و گفت: در این طرح کالاها، خدمات، هتل‌ها، مراکز تفریحی و خدماتی در راستای ارائه خدمات مطلوب و کیفی به عموم شهروندان و مسافران، نظارت دقیق و مستمر انجام می‌شود.

وی افزود: با افزایش تقاضای عمومی جهت تهیه بسیاری از کالاها و خدمات در روزهای پایانی سال و ایام تعطیلات نوروزی، انجام سفرهای زیارتی و سیاحتی و لزوم کنترل و نظارت بیشتر بر وضعیت بازار کالا و خدمات با هدف ترویج مسئولیت اجتماعی و خیر همگانی و پایش مستمر بازار عرضه از هتل‌ها، هتل آپارتمان‌ها، زائرسراها، پایانه‌های مسافری (فرودگاه‌ها، اتوبوس و قطار)، فروشگاه‌های زنجیره‌ای، مراکز تفریحی، میادین میوه و تره بار، قالیشویی‌ها و مراکز عرضه شیرینی و آجیل از سوی این اداره کل مورد نظارت و بازرسی ویژه و دقیق قرار می‌گیرند.

ملاعلی‌پور یادآور شد: شهروندان برای بررسی اصالت علامت استاندارد کالای خریداری شده کد ۱۰ رقمی مندرج در زیر علامت استاندارد را به سامانه ۱۰۰۰۱۵۱۷ پیامک کرده و از این طریق از ویژگی‌هایی نظیر نام واحد تولیدی، نشانی محل تولید محصول و اعتبار پروانه استاندارد در کمترین زمان، آگاه شوند.

وی با اعلام اینکه جریمه نقدی واحدهای متخلف در سال آینده افزایش می‌یابد، تصریح کرد: براساس سیاست‌ها و دستورالعمل‌های ابلاغی اداره‌کل استاندارد اقدام به بررسی وضعیت خالص‌فروشی در قنادی‌های سطح استان کرده است.

توزیع مرغ، زیر قیمت بازار

همچنین «عطاالله حسن‌زاده» مدیرعامل اتحادیه مرغداران مازندران از تامین مرغ شب عید و ماه مبارک رمضان در استان خبر داد.

وی با اشاره به افزایش ۳۰ درصدی جوجه ریزی در استان، گفت: با توجه به برنامه‌ریزی صورت گرفته و جوجه‌ریزی ۱۷ میلیون قطعه‌ای در دی و بهمن ماه، هم اکنون مشکلی در تامین‌مرغ شب عید و ماه رمضان در بازار استان نداریم.

وی با بیان اینکه وضعیت بازار مرغ برای شب عید امسال مناسب است و هیچ کمبودی وجود ندارد.

حسن‌زاده افزود: قیمت حمایتی مرغ مصوب وزارت جهاد کشاورزی ۵۸ هزار تومان است، اما هم اکنون مرغ زنده از مرغداری پایین‌تر از قیمت مصوب یعنی ۵۶ هزار تومان عرضه می‌شود.

رونق گردشگری مذهبی در مازندران

 «حجت الاسلام ابراهیم حیدری» مدیر کل اوقاف مازندران حدود ۶۰۰ امامزاده و مسجد شاخص در استان وجود دارد افزود: از این تعداد ۳۰۰ امامزاده شاخص بوده که ایام نوروز رمضان میزبان برنامه‌های فرهنگی هستند.

وی با اشاره به اجرای برنامه‌های فرهنگی متنوع در مساجد و امامزادگان شاخص ادامه داد: با همراهی اوقاف و سازمان تبلیغات اقدام به اعزام مبلغان و روحانیان شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران طرح شمیم خدمت را از دیگر برنامه‌های فرهنگی اوقاف بیان کرد و گفت: این طرح در امامزاده عباس ساری و امامزاده ابراهیم آمل و برخی بقاع شاخص استان اجرا شده است.

وی افزود: گردشگری مذهبی در سطح امامزادگان و بقای متبرکه از جمله طرح‌ها است و اگر نهادهای مرتبط کمک کنند می‌توان به رونق این نوع گردشگری رقم زد.

افزایش ساعت کاری موزه‌های دولتی در ایام نوروز

حسین ایزدی مدیرکل میراث فرهنگی مازندران نیز با اشاره به افزایش ساعات بازدید از موزه‌هااظهار کرد: ساعت کار جدید موزه‌ها، بناها،اماکن و مجموعه‌های تاریخی و پایگاه‌های میراث ملی و جهانی تحت پوشش وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در ایام نعطیلات نورزی تغییر می‌کند. بر این اساس، ساعت فعالیت این اماکن از ساعت ۱۰ تا ۲۱ خواهد بود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران با بیان اینکه ۲۹ موزه از این اداره‌کل مجوز گرفتند و ۲۳ موزه در ایام تعطیلات نوروزی فعال هستند و به گردشگران خدمات ارائه می‌کنند، افزود: مازندران دارای ۸ موزه دولتی، ۱۱ موزه خصوصی، ۳ موزه غیر وابسته و یک موزه مشارکتی است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران تاکید کرد: تصمیم تغییر ساعت کاری جدید موزه‌ها مختص تعطیلات نوروزی و فعالیت ستاد اجرایی خدمات سفر ویژه نوروز از تاریخ ۲۵ اسفندماه جاری لغایت ۱۳ فروردین ۱۴۰۳ می‌شود و در خصوص روال عادی ساعت فعالیت این اماکن فرهنگی اطلاع‌رسانی خواهد شد.

آمادگی کامل واحد امداد شرکت گاز مازندران در ایام نوروز

 مدیرعامل شرکت گاز استان مازندران نیز از آمادگی تیم‌های امدادی این شرکت در قالب کشیک‌های نوروزی جهت خدمت‌رسانی به مردم خبر داد.

قاسم مایلی رستمی گفت: با توجه به ضرورت امدادرسانی و مقابله با حوادث احتمالی پیرامون گاز طبیعی، گروه های امدادی شرکت گاز استان در روزهای تعطیل سال جدید، آماده خدمت‌رسانی به مردم استان هستند.

وی با اشاره به اهمیت خدمت‌رسانی به مردم، تصریح کرد: گروه های امدادی به صورت ویژه برای ایام نوروز در حال ارائه خدمت هستند و فعالیت سایر بخش‌های امدادی شرکت گاز مازندران به قوت خود باقی است.

مدیرعامل شرکت گاز استان مازندران با بیان این‌که مرکز پیام ۱۹۴ نیز در بیست‌وچهار ساعت شبانه‌روز پاسخگوی مشترکین است، افزود: در این ایام همچنین بازدید از ادارات گازرسانی و سنجش آمادگی آن‌ها جهت اطمینان خاطر از آسایش مردم استان، در سطح مدیرعامل و سایر مدیران و روسای واحدها در دستور کار قرار دارد.

وی دراظهارات خود از عموم مردم درخواست کرد تا به هنگام خروج از منزل، نکات ایمنی پیرامون وسایل گازسوز را رعایت کرده و به هنگام خروج طولانی مدت از منزل، به بستن شیر اصلی گاز توجه داشته باشند.

آمادگی شرکت آبفای مازندران برای پذیرایی از مسافران‌ نوروزی

«بهزاد برارزاده» مدیرعامل آبفای مازندران نیز از آماده باش نیروهای انسانی و آماده بکار تجهیزات شرکت در کنار سایر دستگاه های خدمت رسان برای پذیرایی از مهمانان نوروزی در این ایام خبر داد.

وی با اشاره به درپیش بودن ایام نوروز اشاره و تصریح کرد: در این ایام شاهد ورود مسافران و جمعیت غیر دائم به استان هستیم که برای خدمت رسانی مطلوب به آنان تدابیر لازم اندیشیده شد.

وی به کمبود آب در مازندران به دلیل کاهش میزان بارندگی و نزولات جوی، افت ذخایر سفره‌های زیرزمینی و افزایش جمعیت اشاره و خاطرنشان کرد: برای تامین آب شرب مشترکین با بهسازی چاه‌ها ۱۲۰۰ لیتر در ثانیه افزایش تولید داشتیم و شرایط را بگونه‌ای فراهم آوردیم تا در ایام نوروز با مشکل تنش آبی مواجه نشویم.

توزیع مرغ و گوشت زیر قیمت بازار

«بابک مومنی» رییس جهاد کشاورزی مازندران نیز به ایسنا گفت: ۱۰ تن خرما توزیع شده و مرغ تنظیم بازار ۱۵ هزار تومان ارزان تر از بازار عرضه می‌شود.

وی افزود: همچنین گوشت برزیلی نیز ۲۰۰ هزار تومن زیر قیمت بازار ارائه می‌شود.

قیمت جعبه جداگانه در بامیه و زولبیا و شیرینی لحاظ شده است

رییس صنف قنادان مازندران نیز گفت: بامیه ۱۵۱ و با هزینه جعبه ۱۶۰ هزار تومان این کالاها در هر شهرستان توزیع می‌شود.

نظارت ۱۷۰ نفری دامپزشکی مازندران

«حمزه آقاپور» مدیرکل دامپزشکی مازندران، نیز افزود: در هر شهرستان از سوی جهاد کشاورزی ۴ مباشر تعیین می‌شود و گوشت از سردخانه‌ها تحویل و توزیع می‌شود.

مدیرکل دامپزشکی افزود: ۱۷۰ نفر نظارت می‌کنند و از مبداء تولید تا عرضه نظارت انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: مردم تخلفات را با شماره تماس  ۱۳۵ اعلام کنند و توزیع کالاهای اساسی تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه دارد.

تمهیدات مناسب برای ماه مبارک رمضان و استقبال از مسافران نوروزی

«عباسعلی وفایی نژاد» مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی مازندران نیز در گفت‌وگو با ایسنا افزود: تولید گندم مازندران ۲۰درصد نیاز است و تنها ۲ ماه را تامین می‌کند بنابر این نیاز به واردات وجود دارد، اما امسال تولید از ۶۰ هزار تن به  ۱۱۸ هزار تن  افزایش داشته که با افزایش ۶۰ درصدی تولید همراه بوده است.

وفایی نژاد ادامه داد: گندم‌ها بر اساس گلوتن ۷۰،۳۰ و ۸۰ ،۲۰ گندم کیفیت‌دار با گلوتن بالا ادغام می‌شود و به کارخانجات می‌رود.

وی با تاکید براینکه این اقدام در راستای پیشگیری از تخلف انجام می‌شود تصریح کرد: ترکیب درصد گندم در محل سیلوها موجب می‌شود گندم متوسطی را به بازار عرضه کنیم تا عده‌ای سودجو فقط آرد سفید گندم که به لحاظ تغذیه هم چندان مناسب نیست تولید نکنند.

وی افزود: توزیع آرد میان نانوایان و افزایش میزان پخت همزمان با ماهِ مبارک رمضان و عید باستانی نوروز در مازندران انجام می‌شود.

وفایی نژاد گفت: افزایش ظرفیت پخت نان برای شهروندان به عنوان یک اصل در کارگروه آرد و نان مورد تاکید قرار گرفت.

مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی خاطرنشان کرد: طی تاکید استاندار مازندرانی مبنی بر مدیریت تامین نان به عنوان یک اصل اظهار کرد: در این راستا بیش از ۷۵ هزار کیسه آرد در دو مرحله به عنوان سهمیه مناسبتی در واحدهای منتخبی که با مصوبه آرد و نان شهرستان مشخص شده توزیع می‌شود.

وی همچنین موضوع چندکارت در هنگام خرید نان را تخلف دانست و گفت: این موضوع در کارگروه آرد و نان شهرستان‌ها با ریاست فرمانداران بررسی خواهد شد.

معاون بازرگانی اداره کل پشتیبانی امور دام مازندران نیز در این‌باره گفت: در محله نخست ۴۰۰ تن گوشت مرغ و ۱۲۵ تن گوشت قرمز در استان در حال توزیع است.

نظارت بر بازار شب عید و ماه مبارک رمضان

همچنین در راستای اجرای دقیق نظارت‌ها، کریمی دادستان مرکز استان در بازدید سرزده از انبارهای میوه شب عید در ساری گفت: نظارت‌ها هر چه بیشتر صورت بگیرد کالاها در ایام پایانی سال با قیمت مناسبتری به دست مردم خواهد رسید و شاهد افزایش رضایت مندی هستیم.

آغاز طرح نظارت بر عرضه سوخت نوروزی

«سبحان رجب پور» مدیرعامل شرکت نفت مازندران، نیز در گفت‌وگو با ایسنا از تامین سوخت در ایام تعطیلات نوروز خبر داد.

وی گفت: تمامی جایگاه داران در ایام تعطیل ارائه خدمت می‌کنند.

رجب پور از آمادگی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه برای عرضه سوخت نوروزی خبر داد.

 این‌مسوول با تأکید بر آمادگی و نظارت کامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی برای توزیع سوخت نوروزی ۱۴۰۳، بر نظارت‌های مستمر کارشناسان و بازرسان شرکت تاکید کرد.

رجب پور گفت: ذخیره سازی سوخت به میزان مناسب انجام شده و مشکلی در تامین سوخت نداریم.

وی افزود: همچنین جایگاه‌های سی ان جی نیز فعال خواهند بود.

وی در پاسخ به بسته بودن برخی جایگاه های سی ان جی گفت: به دلیل سرمای هوا، افت فشار برای برخی جایگاه‌ها که در انتهای مسیر لوله قرار دارند اتفاق افتاد که برای ساعاتی بسته بود که این مشکل نیز مرتفع شد.

افزودن دیدگاه

دیدگاه ها