آخرین اخبار :
کد خبر : 46265 پنج شنبه 24 اسفند 1402 اقتصاد
استاندار مازندران:

باید در فضایی امن و رقابتی؛ فعالیت های اجرایی اقتصادی به بخش خصوصی واگذار شود

استاندار مازندران، گفت: دولت مردمی سیزدهم، مصمم به کاهش تصدی گری و واگذاری فعالیت های اقتصادی به بخش خصوصی با اتخاذ راهکار درست و اصولی و ایجاد فضای امن رقابتی است. ‎

سیدمحمود حسینی پور روز پنجشنبه در جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی، افزود: باید با اتخاذ راهکار درست و اصولی و ایجاد فضایی امن رقابتی، تمام فعالیت های اجرایی اقتصادی به بخش خصوصی واگذار شود تا بتوانیم به اهداف از پیش تعیین شده دست یابیم.

وی با بیان اینکه، بخش خصوصی باید بیشتر کارهای عملیاتی و اجرایی اقتصاد مازندران را در دست بگیرد، اظهار داشت: مصمم هستیم با ایجاد تعامل حداکثری، کار و امور اجرایی اقتصاد مازندران را به طور کامل در اختیار سرمایه گذاران بخش خصوصی قرار دهیم تا با افزایش نقش نظارتی و هدایتی دولت، کارها را پیش ببریم و موانع را یکی پس از دیگری رفع کنیم.

حسینی پور با اشاره به اعمال تحریم های ظالمانه دشمنان که بیشتر اقتصاد کشورمان را هدف قرار داده است، خاطرنشان کرد: کشورمان با توجه به امکاناتی که در اختیار دارد و در سایه ایمان و توکل به خدا و تلاش و پشتکار بخش خصوصی در مقایسه با دیگر کشورها زیاد عقب نیست و باید با تکیه بر اقتصاد مقوماتی مد نظر رهبری، در بخش اقتصادی به پیشرفت های برزگی دست یابیم.

مقام عالی دولت در مازندران، اظهار کرد: مازندران نیز به واسطه برخورداری از امکانات و ظرفیت های فراوان، در صورت وفاق و همدلی مسئولان و جلب و جذب بیشتر سرمایه گذاران بخش خصوصی و واگذاری امور اقتصادی به این بخش، می تواند در بسیاری از شاخص ها پیشتاز باشد.

حسینی پور در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به افزایش مصرف حامل های انرژی به ویژه در بخش گاز طبیعی، گفت: یارانه های بی جهتی که توسط دولت های گذشته به حامل های انرژی اختصاص یافته بود از یک سو و ارزان بودن آن از سویی دیگر باعث شد تا مردم در مصرف این انرژی ها به ویژه سوخت گاز صرفه جویی نکنند.

وی با بیان اینکه مردم در مصرف سوخت و به ویژه گاز طبیعی بی رویه عمل می کنند و علت اصلی آن نیز پایین بودن تعرفه و قیمت آن است، بیان کرد: در ارتباط با رعابت الگوی مصرف انرژی از جمله گاز، فرهنگ سازی زیادی در کشور صورت گرفت که نتیجه بخش نبوده است.

استاندار مازندران، خاطرنشان کرد: سوخت و انرژی سرمایه ملی است و ما نیز باید با امانتداری و رعایت الگوی صحیح مصرف، این نعمت الهی را در اختیار آیندگان قرار دهیم و در همین راستا نیز باید در مدیریت مصرف انرژی دقت بیشتری صورت گیرد.

حسینی پور بر لزوم دقت بیشتر مسئولان امر نسبت به آزاد سازی قیمت و تعرفه های انرژی تاکید کرد و افزود: دیگر کشورها و حتی کشورهای اروپایی از نظر میزان سوخت و مصرف انرژی شرایط به مراتب بدتری نسبت به ما دارند.

وی با بیان اینکه سرمایه گذاری در بخش انرژی مورد حمایت کامل دولت است، افزود: با موافقت وزیر نیرو، بخش های خصوصی که تمایل به سرمایه گذاری در حوزه انرژی را دارند، مشوق های مطلوبی نیز برای آنان در نظر گرفته است.

وی گفت: یکی از راهکارهایی که بنگاه های اقتصادی و شهرک های صنعتی باید به طور جدی آن را دنبال کنند، سرمایه گذاری در بخش انرژی بوده که مورد حمایت کامل دولت سیزدهم نیز قرار گرفته است.

استاندار مازندران بر لزوم اتخاذ راهکار درست و اصولی به منظور ایجاد ثبات در بخش انرژی تاکید کرد و گفت: شهرک های صنعتی در صورت ایجاد نیروگاه، علاوه بر تامین انرژی مورد نیاز خود، می توانند مازاد آن را نیز به وزارت نیرو بفروش برسانند.

افزودن دیدگاه

دیدگاه ها