آخرین اخبار :
کد خبر : 46260 چهارشنبه 23 اسفند 1402 سیاست
مدیرکل میراث‌فرهنگی مازندران خبرداد:

برپایی نوروزگاه‌ها در مازندران از ۲۴ اسفند تا عید فطر

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران برپایی نوروزگاه‌ها، نمایشگاه صنایع‌دستی و برنامه‌های متناسب با ماه رمضان و سال نو مورد توجه قرار داد و گفت: شروع ستاد خدمات سفر از فردا ۲۴ اسفند تا ۲۴ فروردین ۱۴۰۳ به جهت تعطیلات عید فطر ادامه دارد.

حسین ایزدی، چهارشنبه ۲۳ اسفند در نشست وبیناری با رؤسای ادارات شهرستان‌های مازندران ضمن تبریک تقارن بهار قرآن با بهار طبیعت، اظهارکرد: در غرب مازندران بیشترین حضور گردشگری و مسافر را شاهد هستیم؛ باید حرمت ماه رمضان حفظ شود.

وی افزود: با توجه به اینکه مازندران به عنوان مسیر و مقصد گردشگری معرفی شده؛ نصب تابلوها در تاسیسات و واحدهای پذیرایی بین‌راهی با حفظ حریم در جاده‌ها بلامانع است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران بر ساماندهی سرویس‌های بهداشتی، مساجد و نمازخانه‌های بین‌راهی تاکید کرد و گفت: این موضوع مورد تاکید وزیر متبوع است.

این مسئول برپایی نوروزگاه‌ها، نمایشگاه صنایع‌دستی و برنامه‌های متناسب با ماه رمضان و سال نو مورد توجه قرار داد و یادآور شد: شروع ستاد خدمات سفر از فردا ۲۴ اسفند تا ۲۴ فروردین ۱۴۰۳ به جهت تعطیلات عید فطر ادامه دارد.

ایزدی به تقارن ماه رمضان با ایام نوروز اشاره کرد و افزود: لازم است اداره‌کل میراث فرهنگی با همکاری نیروی انتظامی مجوز فعالیت واحدهای پذیرایی و بین‌راهی را صادر کنند تا مشکلی برای پذیرش مسافر نداشته باشند.

وی در خصوص نرخ تاسیاست گردشگری، افزود: نرخ تاسیسات گردشگری برخی شهرستان‌ها بارگذاری نشده است، تا آخر وقت امروز این امر انجام شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران با اشاره به ۲۳ موزه فعال در استان، گفت: تمام موزه‌های مازندران از ساعت ۱۰ صبح تا ۲۱ شب برای بازدید آماده است.

این مسئول از برنامه افطاردهی در موزه تاریخ ساری، مردم شناسی دو هزار تنکابن، پایگاه میراث ملی فرح آباد و موزه تاریخ شهر بابل خبر داد.

افزودن دیدگاه

دیدگاه ها