آخرین اخبار :
کد خبر : 46258 چهارشنبه 23 اسفند 1402 اجتماعی
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اعلام کرد:

همکاری ۴۶۰ هزار همیار پلیس با راهور مازندران در ایام نوروز

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان مازندران گفت: ۴۶۰ هزار همیار پلیس و ۴۰ هزار فرهنگ یار ترافیک در ایام نوروز ۱۴۰۳ با پلیس راهنمایی و رانندگی استان مازندران همکاری خواهند کرد.

سرهنگ نصرالله بیگلری امروز در همایش همیاران پلیس و فرهنگ یاران ترافیک که در ستاد انتظامی استان برگزار شد با اشاره به نقش همیاران پلیس در کاهش سوانح و تخلفات افزود: حدود ۴۶۰ هزار همیار پلیس در استان مازندران، همراه و همکار ماموران پلیس راهور در ایام نوروز ۱۴۰۳ در کنار خانواده های شهروندان مازندرانی خواهند بود .

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی استان مازندران افزود: ۴۰ هزار فرهنگ یار ترافیک نیز در ایام نوروز ۱۴۰۳ برای کاهش تصادفات و پیشگیری از تخلفات رانندگی با پلیس راهنمایی و رانندگی همکاری خواهند کرد.

وی با تاکید بر رعایت موارد ایمنی توسط خانواده‌ها به نقش مهم  حضور همیاران پلیس در خودروهای مسافران اشاره کرد و اظهار کرد: با توجه به نقش مهم فرزندان و تاثیرگذاری آنان در خانواده‌ها، حضور این افراد کمک شایانی به کاهش تخلفات در مسافرت‌های نوروزی خواهد کرد .

بیگلری ضمن قدردانی از ۴ هزار و ۴۰۰ مدرسه استان مازندران که در جهت آموزش همیاران پلیس با سفید پوشان راهور استان همراهی کردند از مسافران خواست: ضمن رعایت قوانین و عدم انجام تخلفات، ضامن سلامتی خود ، خانواده و فرزندانشان باشند.

ناکامی سارقان طلا فروشی‌های مازندران

رئیس پلیس آگاهی استان مازندران از دستگیری و ناکامی سارق مسلح از طلافروشی‌ها در شهرستان‌های آمل و ساری خبر داد.

علی قیصری اظهار کرد: در پی اطلاعات به دست آمده، تحقیقات پلیسی و سرقت نافرجام از یک طلافروشی در شهرستان ساری، موضوع در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت.

رئیس پلیس آگاهی استان مازندران، تصریح کرد: با انجام اقدامات فنی و اطلاعاتی، کارآگاهان پلیس آگاهی۲ سارق اهل استان لرستان را در این ارتباط که برای سرقت به این استان وارد و از محل متواری بودند شناسائی کردند.

قیصری، افزود: پس از هماهنگی‌های قضایی در یک عملیات مقتدرانه با همکاری ماموران پلیس آگاهی ساری متهمان که با استفاده از یک خوروی پژو ۴۰۵ فاقد پلاک اقدام به سرقت‌های نافرجام در چندین شهرستان در مازندران  و استان‌های دیگر کرده بودند، دستگیر شدند.

قیصری، خاطرنشان کرد: برابر تحقیقات به عمل آمده و بازجویی‌های صورت گرفته، این افراد با برآورد سطح هوشیاری و آمادگی چندین طلافروشی در یکی از شهرستان‌ها قصد سرقت در آن شهرستان‌ها را داشتند که قبل از هرگونه اقدام در دام پلیس گرفتار شدند.

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه خبری پلیس، رئیس پلیس آگاهی استان از کشف یک قبضه کلت جنگی از محل سکونت این افراد خبر داد و گفت: این ۲ سارق حرفه‌ای پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی و با قرار قانون مناسب روانه زندان شدند.

کشف ۲۰۰۰  قطعه شیء تاریخی در شهرستان نکا

فرمانده انتظامی شهرستان نکا از کشف۲۰۰۰ قطعه شی تاریخی و عتیقه و دستگیری یک قاچاقچی آثار تاریخی در آن شهرستان خبر داد .

سرهنگ قاسم عزیزی با اعلام این خبر، گفت: در پی کسب خبری مبنی بر حفاری غیر مجاز و نگهداری اشیاء تاریخی توسط فردی درشهرستان نکا، موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت.

وی تصریح کرد: در اجرای این ماموریت، ماموران دایره تجسس کلانتری ۱۱ پس از انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات پلیسی، با هماهنگی مرجع قضائی متهم را شناسایی و دستگیر کردند.

سرهنگ عزیزی از کشف ۲۰۰۰ قطعه اشیاء تاریخی و فرهنگی مربوط به دوره‌های هخامنشی، ساسانی، اشکانی، دوره اسلامی و قاجار با قدمت ۵۰۰۰ ساله در بازرسی از مخفیگاه متهم خبر داد و اظهار کرد: این قاچاقچی اشیاء تاریخی پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.

عزیزی قاچاق اشیاء عتیقه را تاراج هویت تاریخی و فرهنگی جامعه برشمرد و از شهروندان خواست: برای حراست از میراث و هویت تاریخی و فرهنگی با پلیس همکاری کرده و هرگونه اطلاعات و اخباری در این زمینه را به مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

افزودن دیدگاه

دیدگاه ها