آخرین اخبار :
کد خبر : 46243 جمعه 18 اسفند 1402 محیط زیست و منابع طبیعی
نماینده ولی فقیه در مازندران:

طرح تنفس به‌عنوان توقف مطلق معنا ندارد

نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: طرح تنفس جنگل معایبی داشت، تنفس به‌عنوان توقف مطلق معنا ندارد، با توجه به گرانی علوفه اگر بشود دامداران از عرصه

آیت الله محمدباقر محمدی لائینی امروز در دیدار مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران-ساری، اظهار کرد: باید با بهره‌گیری از قوانین و مقررات موجود و اصلاح قوانین نادرست دغدغه‌ها را کاهش دهیم.

وی با بیان اینکه همیشه عوامل مهاجم در کمین بیت‌المال، انفال، منابع طبیعی و جنگل‌ها بودند، افزود: باید محافظان خوب و امینی داشته باشیم نه اینکه خدای نکرده محافظان با مهاجمان بسازند یا اینکه مدیری که باید بیت المال را حفظ کند خودش سوءاستفاده کند و امین نباشد.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه طرح تنفس جنگل معایبی داشت، بیان کرد: تنفس به‌عنوان توقف مطلق معنا ندارد، برداشت‌ها باید درست باشد.

این مسئول خاطرنشان کرد: در دوران تنفس جنگل مسئولین باید ضعف و قدرت‌های خود را برای حفظ منابع طبیعی به‌دست آورده باشند و در بهره‌برداری مجدد با تجربه و درایت بهتری آن را شروع کنند.

آیت الله محمدی لائینی، بحث کاشت یک میلیارد درخت را حیثیتی دانست و گفت: سهم ترکیه و عربستان در کاشت نهال خیلی بیشتر از ما است؛ بحث حفاظت از درختان بعد از کاشت اهمیت دارد تا خروجی خوبی داشته باشد.

افزودن دیدگاه

دیدگاه ها