آخرین اخبار :
کد خبر : 46237 چهارشنبه 16 اسفند 1402 فرهنگ
با حضور سرپرست معاونت سیاسی امنیتی استانداری، صورت گرفت:

برگزاری اولین جلسه مشورتی و هماهنگی ستاد راه‌اندازی بنیاد ایران شناسی و تالار مازندران شناسی

اولین جلسه مشورتی و هماهنگی ستاد راه اندازی بنیاد ایران شناسی و تالار مازندران شناسی با حضور سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران برگزار شد. ‎

قاسم عزیززاده گرجی، سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران با بیان اینکه با راه‌اندازی این ستاد، اولین جریان شاداب علمی فرهنگی حرکت بخشی در استان شکل گرفت، گفت: با حمایت‌های استاندار فرهنگ دوست مازندران این طرح عقب مانده بیست ساله استان را احیا می‌کنیم.

وی به اهمیت تاریخ نگاری محلی و انسجام در پژوهش‌های تاریخ محلی و چگونگی اجرای اهداف بنیاد ایران شناسی تاکید کرد.

گرجی با اشاره به اقدامات صورت گرفته جهت راه‌اندازی بنیاد ایران شناسی در مرکز استان و همچنین تالار مازندران شناسی در دانشگاه‌ها، دستگاه‌های فرهنگی و اجرایی و همچنین تالار تخصصی شهرستان‌ها با محوریت فرمانداری‌ها و مورخان محلی، خاطرنشان کرد: استان مازندران سرشار از وقایع، تحولات و آثار تاریخی و تمدنی است که پایه‌های هویت دینی و ملی و فرهنگی ما را تشکیل می‌دهد.وی ادامه داد: وقایع نگاری و مستندسازی تاریخی گذشته، چراغ راه آینده خواهد بود.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران، تصریح کرد: تا پایان سال، مکان استقرار بنیاد ایران شناسی در مرکز استان تامین و تجهیز شود.

وی اضافه کرد: پیش نشست راه‌اندازی بنیاد نیز با حضور اعضای هیئت امنای بنیاد، مورخان و پژوهشگران تاریخ محلی و سایر علاقمندان به سرزمین مادری با حضور مقامات استانی، دانشگاهی و فرهنگی برگزار شود.

افزودن دیدگاه

دیدگاه ها