آخرین اخبار :
کد خبر : 46236 چهارشنبه 16 اسفند 1402 فرهنگ
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان، عنوان کرد:

اجرای طرح آرامش بهاری در 215 بقعه متبرکه مازندران

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران از اجرای طرح ضیافت الهی و طرح نوروزی آرامش بهاری در سطح 215 امامزاده و بقعه متبرکه استان خبر داد و گفت: این طرح‌ها به مناسبت ماه مبارک رمضان و عید نوروز از 22 اسفندماه آغاز و تا 23 فروردین ادامه دارد. ‎

حجت‌الاسلام ابراهیم حیدری‌جناسمی، با اشاره به نزدیکی ماه مبارک رمضان و عید نوروز و آماده‌سازی اماکن متبرکه برای پذیرایی از روزه‌داران و مسافران نوروزی، اظهار کرد: از امروز غبارروبی و عطرافشانی آستان مقدس امامزادگان، بقاع متبرکه و اماکن مذهبی استان مازندران آغاز شده است.

وی از اجرای طرح ضیافت الهی و طرح نوروزی آرامش بهاری در سطح 215 امامزاده و بقعه متبرکه مازندران خبر داد و افزود: این طرح‌ها به مناسبت ماه مبارک رمضان و عید نوروز از 22 اسفندماه آغاز و تا 23 فروردین ادامه دارد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان اینکه در راستای طرح ضیافت الهی مراسم سخنرانی، جزءخوانی قرآن کریم، محافل انس با قرآن کریم و دعاخوانی در بقاع متبرکه استان اجرا می‌شود، ادامه داد: خیمه‌های معرفت با غرفه‌های پاسخگویی به سئوالات شرعی، کودک و نوجوان و ویزیت رایگان در آستان مقدس امامزادگان مازندران با حضور روحانیون و مبلغین اعزامی از قم و بومی برپا می‌شود.

حیدری از توزیع نان صلواتی و افطاری ساده با کمک خیرین و از محل موقوفات مازندران در ایام ماه مبارک رمضان در بقاع متبرکه استان خبر داد و گفت: سفره افطاری ساده در بقاع متبرکه استان برپا خواهد شد و از روزه‌داران میزبانی می‌کند.

وی با اشاره به طرح آرامش بهاری و میزبانی از مسافران نوروزی در مازندران عنوان کرد: استان مازندران همه ساله میزبان میلیون‌ها مسافر و گردشگر نوروزی است و با توجه به وجود اماکن متبرکه یکی از مقاصد گردشگری مذهبی در کشور به‌شمار می‌رود و از همین‌رو اوقاف برای استقبال از مسافران طرح آرامش بهاری را در استان اجرا می‌کند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مازندران از آماده‌سازی حدود 800 سوئیت و زائرسرا در آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه مازندران برای اسکان و میزبانی از مسافران نوروزی خبر داد و گفت: نظافت سوئیت‌ها و زائرسراها از هفته گذشته آغاز شده و بازرسی از این اماکن انجام خواهد شد.

حیدری با اشاره به اهمیت نظافت اماکن مذهبی بین‌راهی استان، بیان کرد: نظافت و غبارروبی اماکن مذهبی بین‌راهی مازندران نیز آغاز شده و با مشارکت فرمانداری شهرستان‌ها بازدید از این اماکن در دستور کار قرار دارد.

وی با اشاره به برگزاری مراسم لحظه تحویل سال‌نو در بقاع متبرکه مازندران، خاطرنشان کرد: آیین تحویل سال‌نو با حضور پرشور مردم مانند سال‌های گذشته در جوار امامزادگان با برنامه‌های مختلف برگزار می‌شود.

افزودن دیدگاه

دیدگاه ها