آخرین اخبار :
کد خبر : 46228 یکشنبه 13 اسفند 1402 صنعت
با حضور خیریانپور، معاون استاندار مازندران:

عملیات ساخت شناور لایروب دریایی در مازندران آغاز شد

عملیات ساخت نخستین شناور لایروب با ظرفیت یک هزار متر مکعب در شرکت کشتی سازی صدرا با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی و گردشگری استاندار مازندران، مدیرعامل کشتی سازی ایران صدرا کشور، فرماندار بهشهر و برخی مسئولان ملی و استانی در مازندران آغاز شد. ‎

مراسم آغاز خط طراحی، ساخت و تحویل شناور لایروب یک هزار متر مکعبی امروز یکشنبه با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی و گردشگری استاندار مازندران ودیگر مسوولان کشوری و استانی در بهشهر برگزار شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و گردشگری استاندار مازندران در این مراسم گفت که توسعه دریامحور و اقتصاد دریا محور از جمله تاکیدات و موارد مورد توجه در کشور است.

حسن خیریانپور افزود: در همین راستا برای نخستین بار در سطح کشور شرکت کشتی سازی صدرا با همکاری اداره کل بنادر و دریانوردی مازندران ساخت شناور لایروب موتوردار با ظرفیت یک هزار متر مربع آغاز کرده است.

وی ادامه داد: براساس تعهدات شرکت کشتی سازی صدرا قرار است ظرف مدت ۲ سال با اعتبار ارزی چهارمیلیون یورو این شناور را بسازد و به مرحله بهره برداری برساند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و گردشگری استاندار مازندران گفت که تاکنون شناورهای لایروب به صورت وارداتی و در کشور مونتاژ می شد اما اکنون طراحی و ساخت آن در سطح کشور در حال انجام است.

وی ادامه داد: با توجه به وجود ظرفیت دریای خزر و بیش از ۴۰۰ کیلومتر ساحل و سه بندر نوشهر، فریدونکنار و امیرآباد در مازندران، این استان می تواند در اقتصاد دریا محور اثرگذار باشد.

خیریانپور، از ساخت شناور لایروب اقدامی برای رفع برخی مشکلات بنادر مازندران و لایروبی دهانه و ورودی دریا استفاده شود.

افزودن دیدگاه

دیدگاه ها