آخرین اخبار :
کد خبر : 46064 پنج شنبه 28 دي 1402 محیط زیست و منابع طبیعی
با حضور معاون انسانی سازمان حفاظت محیط زیست کشور در آمل صورت گرفت؛

افتتاح همزمان ایستگاه پایش آنلاین آلودگی هوا در سه شهر مازندران

ایستگاه پایش آلودگی هوای شهر آمل با حضور معاون انسانی سازمان حفاظت محیط زیست کشور افتتاح و به صورت برخط و همزمان در دو شهر چالوس و نکا نیز بهره برداری شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران امروز در حاشیه افتتاح ایستگاه پایش آنلاین آلودگی هوا در شهر آمل به خبرنگار ایسنا گفت: پیش از این فقط یک ایستگاه پایش آلودگی هوا درساری مرکز استان وجود داشت که با افتتاح ایستگاه های پایش آنلاین آلودگی هوا در شهرهای آمل، چالوس و نکاء، این تعداد به ۴ ایستگاه در مازندران افزایش یافت.

عطاالله کاویان افزود: برای تجهیز و راه اندازی این ایستگاه‌ها در مجموع حدود ۲ میلیارد تومان هزینه شده است.

وی با بیان اینکه دربرنامه پیش بینی شده حداقل دو ایستگاه دیگر پایش آنلاین آلودگی هوا در دو شهر دیگر مازندران راه اندازی خواهد شد، تصریح کرد، قصد داریم علاوه بر ایستگاه های بهره برداری شده جدید و ایستگاه های آینده مجهز به نمایشگرهای برخطر باشند که شهروندان نیز بتوانند به صورت لحظه ای از وضعیت کیفی هوا در آن شهر را نیز ببینند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران با اشاره به اینکه این اقدام ها در راستای برنامه‌های متناسب در هفته هوای پاک در استان اجرا می‌شود، گفت: در گذشته داده‌های کیفی هوا در مازندران وجود نداشت و هرچه که گذشت احساس نیاز به داده‌های کیفی هوا بیشتر شده است.

کاویان، درعین حال با بیان اینکه هوای کلی مازندران سالم است و درشرایط آلودگی پایدار قرار نگرفته است، تصریح کرد: با این حال، در برخی شهرستان‌ها از جمله شهرستان نکاء به علت سوخت مازوت در نیروگاه این شهر و فعالیت معادن و صنایع در شهرستان آمل، ناپایداری هوا در این دو شهر در برخی روزها از سال را در وضعیت ناسالم موقت و گذرا قرار می دهد.

وی اضافه کرد: خوشبختانه مازندران تاکنون شرایط اضطرار هوا را نداشته و با این حال با راه اندازی کارگروه آلودگی هوا درمازندران به ریاست استاندار، تاکنون سه جلسه کارگروه آلودگی هوا در استان برگزار و هشدارهای لازم و پیشگیرانه به دستگاه‌های مرتبط  داده شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران اضافه کرد: هرچند مردم مازندران تصور می‌کنند که هوای استان آلوده است اما داده‌های موجود نشان می‌دهد که این گونه نبوده است.

افزودن دیدگاه

دیدگاه ها