آخرین اخبار :
کد خبر : 46063 پنج شنبه 28 دي 1402 فرهنگ

برنامه ادبی دو پنجره با حضور شاعر برجسته کودک و نوجوان در مازندران برگزار شد

برنامه ادبی دو پنجره با حضور مریم اسلامی، شاعر برجسته کودک و نوجوان در کانون پرورش فکری مازندران برگزار شد.

به گزارش خبرمازندران به نقل از ایسنا، نشست دو پنجره با رویکرد هم‌نشینی پدید آوردندگان ادبیات کودک و نوجوان با مخاطبان با حضور مریم اسلامی، شاعر کودک و نوجوان امروز ۲۸ دی ماه به صورت حضوری در مرکز فرهنگی هنری شماره سه ساری و به صورت مجازی با حضور تمامی اعضای انجمن ادبی کانون مازندران برگزار شد.

در ابتدای این برنامه اعضای انجمن‌های ادبی کانون با توجه به اینکه از پیش یکی از کتاب‌های شعر مهمان برنامه دو پنجره با عنوان« خداحافظی در خیابان پاییز» را مطالعه کردند، به نقد و بررسی این اثر پرداختند.

مدیرکل این کانون پرورش فکری مازندران از برنامه دو پنجره به عنوان ظرفیتی ارزشمند برای ظهور نویسندگان و شاعران جدید و برجسته آینده کشور یاد کرد و گفت: ایران اسلامی نیاز به چهره‌های فرهیخته، صاحب فکر و هنرمند دارد.

حامد فاضلی کبریا با اشاره به اهمیت فضای مجازی اظهار کرد:  چنین نشستی که هم به صورت حضوری و هم  در بستر فضای مجازی اجرا می‌شود، فرصت خوبی برای جذب مخاطب به ویژه در گروه سنی نوجوان فراهم می‌آورد و باید به درستی از آن برای معرفی هرچه بهتر کانون و توسعه فکر، اندیشه و استعدادهای کودکان و نوجوانان بهره جوییم.

مدیرکل کانون پرورش فکری مازندران ضمن قدردانی از مدیر کل آفرینش‌های ادبی کانون کشور و همکارانش به خاطر برپایی چنین برنامه‌هایی، خواستار استمرار و تقویت این گونه فعالیت‌ها در مازندران شد.

فاضلی با اشاره به برخی از فعالیت‌های اجرایی کانون مازندران در حوزه ادبی بیان کرد: نشست‌های منظم نقد کتاب در مراکز فرهنگی هنری و ستاد، اجرای پروژه جستار نویسی در کانون و تولید نشریه تخصصی از آثار ادبی، فرهنگی و هنری اعضاء با عنوان « نوج» برخی از برنامه‌های شاخص آفرینش‌های ادبی کانون مازندران است.

مریم اسلامی، شاعر برجسته حوزه کودک و نوجوان در این برنامه پس از شنیدن نقدهای اعضای کانون مازندران نسبت به کتاب شعرش به نقدها و سوالات حاضران پاسخ گفت.

وی ضمن بیان اینکه نگاه و اندیشه اعضای انجمن‌های ادبی نسبت نقد این کتاب بسیار برایم جالب و حائز اهمیت است، اظهار کرد: این نقدها بسیار دقیق و فنی بیان شد و نشان دهنده این است که اعضای حاضر از توانایی و دانش خوبی در حوزه شعر برخوردار هستند.

وی خطاب به نوجوانان علاقه‌مند به شعر توصیه کرد: لازم است تا علاقه‌مندان از مطالعه آثار متعدد شعری بهره گیرند و در این خصوص همه سبک‌های شعری را بخوانند و به آن اشراف داشته باشند.

این شاعر حوزه کودک و نوجوان در پاسخ یکی از اعضاء نسبت به تصویرگری کتاب کودک، افزود: تصویرگری کتاب باید ارزش افزوده به متن دهد و مبتنی بر اثر نویسنده و شاعر باشد.

اسلامی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به اهمیت کار در مراکز فرهنگی هنری اشاره کرد و گفت: مقدس‌ترین کارها و فعالیت‎ها از دور میزهای کتاب‌خانه‌های کانون ظهور و بروز می‌یابد که حاصل تلاش و کار مربیان و اعضای کانون است.

معاون آفرینش‌های ادبی کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان به پروژه « قاف » که در این کانون پرورش فکری قرار است اجرا شود نیز اشاره داشت و گفت: قاف به دنبال کشف استعدادهای اعضای ادبی است و قرار است آثار اعضای خود را تا مرحله انتشار اثر، حمایت کند.

وی با ابراز خرسندی از ظرفیت و توانمندی اعضای انجمن‌های ادبی کانون مازندران تصریح کرد: می‌توانیم از ظرفیت‌های اعضای کانون مازندران نیز در قاف استفاده کنیم.

افزودن دیدگاه

دیدگاه ها