آخرین اخبار :
کد خبر : 46062 پنج شنبه 28 دي 1402 دولت و ادارات
رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران خبر داد

غربالگری یک میلیون و ۷۰۰هزار مازندرانی در پویش سلامت

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه جمعیت بالای ۱۸ سال تحت پوشش که مشمول پویش ملی سلامت می‌شدند دو میلیون و۱۴۸ هزار و ۷۷۹ نفر هستند، گفت: یک میلیون و۷۸۰ هزار و ۳۵۸ نفر معادل ۸۲.۸۵ درصد تا ۲۵ دی ماه غربالگری شدند.

به گزارش خبرمازندران، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مازندران، دکتر غلامی اظهار کرد: ۳۸۱ هزار و ۱۹۰ نفر مبتلا به پیش فشارخون شناسایی شده‌اند و تعداد افراد مشکوک به فشارخون کشف شده ۳۲ هزار و ۲۷۵ نفر هستند که معادل ۱.۸ درصد از افراد غربالگری شده‌اند.

وی ادامه داد: تعداد مبتلایان به پیش دیابت نیز ۲۲۱ هزار و۹۰۵ هستند و ۳۲ هزار و۳۵۸ نفر مشکوک به دیابت جدید کشف شده‌اند که معادل ۱.۸ درصد افراد شرکت کننده در پویش ملی سلامت می‌شوند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اعلام اینکه ۴۲.۱ درصد از افراد غربالگری شده در استان اضافه وزن داشتند و ۲۲ درصد چاق هستند، خاطرنشان کرد: درصد غربالگری در کشور در زمان مشابه ۶۵.۵ درصد است. کماکان دانشگاه علوم پزشکی مازندران جزو دانشگاه‌های برتر در میان دانشگاه‌های بزرگ در اجرای این پویش است.

غلامی با اشاره به عدم شرکت نزدیک به ۳۷۰ هزار نفر از مشمولان مازندرانی که باید در این پویش غربالگری شوند، از این افراد درخواست کرد در مدت زمان باقیمانده تا پایان دی ماه به پزشک خانواده خود یا نزدیکترین خانه بهداشت یا مرکز جامع سلامت مراجعه کنند.

افزودن دیدگاه

دیدگاه ها