آخرین اخبار :
کد خبر : 46058 سه شنبه 26 دي 1402 اقتصاد

صادرات غیرنفتی گمرکات مازندران به روسیه از ۶۰ میلیون دلار گذشت

ناظر گمرکات مازندران گفت: صادرات غیرنفتی این گمرک به روسیه از ابتدای سال تا کنون بالغ بر ۶۰ میلیون و ۵۰۸ هزار دلار بوده است

امیر جمشیدی اظهار کرد: از ابتدای سال تا کنون صادرات غیرنفتی گمرکات مازندران به روسیه به ۹۱۳ هزار تن رسید که از نظر وزنی ۷۲ درصد و از نظر ارزشی ۲۴ درصد سهم از کل صادرات گمرکات مازندران را داشته است.

ناظر گمرکات مازندران از روسیه به‌عنوان یکی از بزرگترین طرف‌های مبادله کالا نام برد و گفت: صادرات کالا به روسیه از ابتدای سال ۱۳۴ درصد از نظر وزنی و ۱۴۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد داشته است.

او درباره آمار واردات گمرکات مازندران از روسیه در مدت یادشده، بیان کرد: در این مدت، میزان واردات گمرکات مازندران از روسیه به ۳۵۵ میلیون دلار رسید که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۳۵ درصد افزایش داشته است.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی گمرکات مازندران، واردات گمرکات مازندران از روسیه در مدت یادشده به ۸۴۲ هزار تن رسید که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۶۲ درصد رشد داشت.

وی گفت: کالاهای صادراتی مازندران به روسیه شامل سیمان و مواد معدنی، محصولات لبنی، فرآورده‌های خوراکی گوناگون، محصولات شیمیایی، ماشین‌آلات، انواع ماهی، مواد پلاستیکی و فرش بوده است. همچنین عمده کالاهای گمرکات مازندران شامل غلات، روغن و دانه‌های روغنی، چوب و تخته، محصولات شیمیایی، کاغذ و مقوا، آهن‌آلات و مواد پلاستیکی است.

افزودن دیدگاه

دیدگاه ها