آخرین اخبار :
کد خبر : 46036 چهارشنبه 20 دي 1402 محیط زیست و منابع طبیعی

مهار آتش جنگل‌های غرب مازندران

آتش سوزی منطقه جنگلی چمستان نور کاملا مهار شد.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان نور با اشاره به وقوع آتش سوزی ساعت 10صبح  سه شنبه 19 دی در ارتفاعات چمستان منطقه واز سفلی  گفت: از 11 هکتار سطحی که طعمه حریق بود با تلاش ۲۴ ساعته،  آتش سوزی به‌صورت کامل مهار شد.  

طهماسب پور با بیان اینکه 90 درصد آتش سوزی سطحی و بیشتر رویشگاه این عرصه از نوع درختان ارزشمند راش  و ممرز بوده  بوده افزود:آتش در ساعات پایانی دیشب مهار شده بود که با تاریکی هوا و وزش شدید باد در منطقه مجددا شعله ور شد که با تلاش  یگان حفاظت، نیروهای منابع طبیعی، بسیج مردمی  دو روستای لاویج و واز  و نیروهای سپاه با وجود امکانات نامناسب اطفای حریق، ظهر امروز آتش سوزی کاملا مهار شد.

وی وجود لاش برگها و خشکی عرصه را از عوامل مستعد حریق بودن این منطقه پرشیب عنوان و خاطرنشان کرد:  همواره کمبود تجهیزات در شناسایی مکان حریق و تامین نبودن امکانات پیشرفته اطفا  و تاخیر در ارائه امکانات سطح و میزان خسارت را افزایش می دهد.

جنگل های شهرستان نور در غرب مازندران پوشیده از گونه هایی از نوع ممرز، بلوط، ممرز، شمشاد و راش  و جنگل هلیک بن - بزرگ‌ترین مرکز زادآوری راش و راشستان شهرستان نور  است.

افزودن دیدگاه

دیدگاه ها