آخرین اخبار :
کد خبر : 46033 سه شنبه 19 دي 1402 محیط زیست و منابع طبیعی

ساماندهی ۸۰ درصد از جایگاه های پسماند مازندران تا ۱۴۰۳

سرپرست معاونت عمرانی استانداری مازندران گفت: حدود ۸۰ درصد از سایت‌های پسماند مازندران تا پایان سال ۱۴۰۳ ساماندهی می‌شوند.

احمد توکلی در بازدید از سایت مدیریت پسماند انجیلی‌سی بابل با بیان اینکه در دولت سیزدهم به موضوع پسماند استان‌های شمالی توجه ویژه شده است، اظهار کرد: با تاکید رئیس جمهورمحترم، اعتبارات خوبی برای مدیریت پسماند مازندران، گیلان و گلستان اختصاص یافت.

وی با اشاره به اینکه شکل گیری سازمان مدیریت پسماند مازندران اتفاق مهمی برای ورود با برنامه به بحران زباله استان است که در استان تشکیل شد، افزود: مجموعه وزارت کشور برای مدیریت پسماند مازندران کمک‌های خوبی کرده است و مجموعه استان نیز عزم جدی برای پایان دادن به معضل زباله دارند.

سرپرست معاونت عمرانی استانداری مازندران از ساماندهی ۸۰ درصد سایت‌های پسماند استان تا پایان سال ۱۴۰۳ خبر داد و یادآورشد: سایت‌های زباله تنکابن، نوشهر، نور، ساری، بابل و قائم‌شهر در حال رسیدن به حد مطلوب هستند و با تکمیل و راه اندازی کامل همه این مجوعه ها، دور جدیدی از ساماندهی پسماند در استان محقق خواهد شد.

توکلی ساماندهی پسماند مازندران را نیازمند استفاده از توان بخش خصوصی و سرمایه‌گذار دانست و تصریح کرد: دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل بعنوان یکی از مراکز برتر علمی کشور و پژوهشگاه راهبردی امور زیربنایی نیز فرصت مناسبی است و از ظرفیت آن برای مطالعات جامع مدیریت پسماند استان و ساماندهی سایت‌های استان استفاده خواهیم کرد.

وی درباره سایت زباله انجیلی سی بابل با بیان اینکه ۲۵۰ تن پسماند بابل در این سایت روزانه کمپوست می‌شود، تصریح کرد: تصفیه خانه شیرابه این سایت نیز فعال است و شیرابه در آن روزانه تصفیه و به چرخه روان آب باز می‌گردد.

سرپرست معاونت عمرانی استانداری مازندران با اشاره به اینکه کود کمپوست نیز در این مجموعه تولید می‌شود، خاطرنشان کرد: با تخصیص اعتبار لازم، لندفیل قدیمی این سایت مدیریت، و لندفیل جدید تکمیل و همچنین ایجاد تاسیسات جدید برای مدیریت کامل شیرابه و سایر تاسیسات با رعایت الزامات محیط زیستی برای تبدیل این سایت به مرکز سبز احداث خواهد شد

افزودن دیدگاه

دیدگاه ها