آخرین اخبار :
کد خبر : 46028 یکشنبه 17 دي 1402 اجتماعی

جشن تکلیف ۲ هزار دانش‌آموز دختر در آمل برگزار شد

جشن تکلیف «دختران حاج قاسم» با حضور ۲۰۰۰ دانش آموز دختر پایه سوم شهرستان آمل همزمان با هفته مقاومت در مصلای بزرگ قدس این شهر برگزار شد.

در این آیین‌ معنوی که امام جمعه، مدیران دستگاه‌های اجرایی شهرستان آمل، جمعی از والدین و فرهنگیان حضور داشتند،  دانش‌آموزان دختر پایه سوم ابتدایی ورود به سن تکلیف خود را جشن گرفتند.

اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی، قرائت پیمان‌نامه، آشنایی دانش‌آموزان مکلف به احکام و دستورات دینی، برپایی نماز جماعت و نماز شکر به امامت حجت الاسلام " ابراهیم یعقوبیان" امام جمعه آمل از جمله برنامه های برگزار شده در این مراسم بود.

جشن تکلیف حرکت در مسیر تعالی

مدیرآموزش و پرورش شهرستان آمل در این مراسم گفت: جشن تکلیف، تولدی نو و سرآغازی برای حرکت در مسیرتعالی و معنویت بوده که دانش آموزان با ورود به این سن، بهار زندگی را با فریضه نماز، دعا و قرائت قرآن پیوند می‌دهند.

حجت الاسلام محمدعلی ابراهیم زاده، با اشاره به اینکه با ورود دانش آموزان به سن تکلیف، احکام روح‌بخش دین مبین اسلام برای این قشر نقش مهمی ایفا می‌کند، افزود: دانش آموزان دختر باید با الگو قراردادن فاطمه الزهرا(س) در زندگی خود راه و سیره ایشان را در پیش گیرند تا بتوانند در دنیا و آخرت به کمال معنوی شایسته دست یابند.

وی در ادامه با تأکید بر اهمیت نماز و توصیه به رعایت حجاب و عفاف توسط دختران، تصریح کرد: خواندن نماز به موقع به انسان انرژی و نورانیت می‌دهد و این فریضه الهی به عنوان یک هدیه ارزشمند از سوی خدا بوده که باید نسبت به برپایی آن اهتمام ویژه‌ای داشته باشیم.

مدیرآموزش و پرورش آمل،  نهادینه کردن معارف، مفاهیم اخلاقی و تربیتی در بین دانش آموزان را به عنوان یک برنامه اولویت‌دار این اداره اعلام کرد و گفت: برگزاری جشن‌های تکلیف دانش آموزی می‌تواند نقش مهمی در شکل گیری شخصیت دینی و اعتقادی دانش آموزان ایفا کند و استقبال دانش آموزان از برگزاری برنامه‌هایی از این دست بستر بسیار خوبی برای تحقق اقدامات تربیتی است.

حجت الاسلام ابراهیم زاده، همچنین به میزان مشارکت دانش آموزان در جشن‌های تکلیف دانش آموزی بیان کرد و افزود: برگزاری جشن تکلیف به منظور تشویق و ترغیب دانش‌آموزان به انجام فرایض دینی انجام می‌شود که خاطره‌ای به یاد ماندنی در اذهان دانش‌آموزان باقی می‌گذارد.

وی اضافه کرد: این جشن مقدمه‌ای برای برقراری ارتباط دانش‌آموزان با خالق هستی است که از امروز در برابر خدا باید با انجام تکلیف دینی از گناه دوری کرده تا آینده خود را بسازند و سعادتمند شوند.

مدیرآموزش و پرورش آمل با اشاره به اینکه جشن تکلیف پس از این مراسم متمرکز در برخی مدارس دیگر به صورت خودجوش نیز برگزار خواهد شد، ادامه داد، مطابق برنامه ریزی برای دانش آموزان پسر شهرستان نیز درماه مبارک رمضان برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام ابراهیم زاده تصریح کرد، جشن تکلیف دانش آموزی به عنوان برنامه‌ای ارزشی همه ساله برگزار می‌شود و طبق اسناد بالادستی، وظیفه آموزش و پرورش فراهم کردن زمینه لازم برای دستیابی همه دانش آموزان به مهارت صحیح خوانی قرآن کریم، بسترسازی برای انتقال مفاهیم و آموزه‌های تربیتی به نسل جدید از برنامه‌های اولویت‌دار است.

وی ابراز امیدواری کرد، برگزاری این برنامه‌ها گام مهمی در راستای تحقق ساحت تربیت اعتقادی، عبادی و اخلاقی سند تحول بنیادین محسوب می‌شود.

بیش از ۶۲ هزار دانش آموز در شهرستان آمل ۴۲۰ هزار نفری این شهرستان درمقاطع مختلف تحصیل می‌کنند.

 

افزودن دیدگاه

دیدگاه ها