آخرین اخبار :
کد خبر : 45957 چهارشنبه 29 آذر 1402 اجتماعی
با ورود سازمان بسیج سازندگی سپاه کربلا انجام شد

احداث مجهزترین مرکز ترک اعتیاد ماده ۱۶ کشور در بابل

فرمانده سپاه کربلا با بیان اینکه فاز اول مجموعه بازپروری (مرکز ترک اعتیاد ماده ۱۶ ) استان مازندران با ظرفیت حدود ۲۰۰نفر با حضور وزیر کشور به بهره‌برداری خواهد رسید، گفت: تلاش داریم با تکمیل فاز ۲و۳ این مرکز بتوانیم به حدود هزار نفر ارائه خدمت داشته باشیم.

سردار سیاوش مسلمی امروز، ۲۹ آذر در جمع خبرنگاران با محوریت مجموعه بازپروری (مرکز ترک اعتیاد ماده ۱۶ ) استان مازندران که با ورود سازمان بسیج سازندگی سپاه کربلا در بابل راه اندازی شده است، اظهار کرد: افتتاح این مرکز یکی از ثمرات و برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

وی با بیان اینکه ظرفیت اسمی این مرکز حدود یک‌هزار نفر است، افزود: این مرکز در راستای تعامل و هم افزایی سپاه کربلا مازندران با شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کشور در کمتر از یک سال احداث، تکمیل و آماده بهره‌برداری شد.

سردار مسلمی با بیان اینکه این مرکز برای معتادین متجاهر راه‌اندازی شده، گفت: این مرکز با پیگیری مجدانه استاندار مازندران و همکاری جهاد کشاورزی استان و شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر این خطه از شمال کشور به بهره برداری رسید.

سردار مسلمی از این مرکز به‌عنوان مجهزترین مرکز ترک اعتیاد ماده ۱۶ کشور یاد کرد و گفت: ارائه خدمات این مرکز به معتادین متجاهر شامل پیش، حین و بعد از درمان می‌شود.

وی با بیان اینکه حین پذیرش بیمار، خانواده های معتاد متجاهر تحت پوشش قرار خواهند گرفت، افزود: همچنین زمینه مهارت آموزی معتادین متجاهر بعد از ترک در این مرکز فراهم خواهد شد.

سردار مسلمی با بیان اینکه افرادی که در این مرکز اعتیاد را ترک می‌کنند با بهره گیری از تسهیلات ماده ۱۸صاحب کسب وکار و درآمد خواهد شد، اذعان کرد: بهبودیافتگان این مرکز به همت پایگاه‌های مقاومت بسیج تحت پوشش قرار خواهند گرفت تا دوباره در دام اعتیاد گرفتار نشوند.

وی با بیان اینکه درمان در این مرکز رایگان است، بیان کرد: مرکز ترک اعتیاد ماده ۱۶ به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی و پشتکار مسئولین ملی و استانی شکل گرفت تا شاهد کاهش آسیب‌های اجتماعی در مازندران باشیم.

سردار مسلمی با بیان اینکه با راه اندازی این مرکز و فراهم کردن زمینه ترک معتادین متجاهر به دنبال کاهش سرقت ناشی از وجود این معتادین در سطح جامعه، هستیم، گفت: قدردان همراهی و همدلی استانداری مازندران، نیروی انتظامی، شهرداری‌ها، فرمانداری‌ها و دادگستری با سپاه کربلا برای راه اندازی این مرکز ترک اعتیاد هستیم.

وی با بیان اینکه در فاز اول این مرکز حدود ۳۴میلیارد و ۹۰۰میلیون تومان هزینه صرف شده، افزود: از جمله مراکز ترک اعتیاد است که به درمانگاه و سیستم‌های اُپتیکی، نانوایی، لباسشویی، کارگاه‌های مهارت آموزی، اتاق مشاوره، فضای سبز و ... مجهز است.

سردار مسلمی با بیان اینکه این مرکز در زمین ۱۶ هکتاری در بخش گتاب بابل احداث شد، اظهار امیدواری کرد؛ با آغاز فعالیت این مرکز در بابل شاهد ایجاد امنیت پایدار در استان مازندران باشیم.

 

منبع: ایسنا

افزودن دیدگاه

دیدگاه ها