آخرین اخبار :
کد خبر : 43456 شنبه 3 تير 1402 صنعت
نیروگاه نکا

جهش 2 درصدی تولید انرژي خالص در نیروگاه نکا

تولید انرژي خالص نیروگاه شهیدسلیمی نکا در سه ماه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته حدود 2 درصد افزایش یافت.

      مدیرعامل شركت ­مديريت ­توليدبرق ­نكا با اعلام اين خبر تصریح نمود: در این سه ماه بیش از یک میلیارد و 968 ميليون و 466 هزار­­كيلووات­ ساعت انرژي خالص در واحدهای بخاری و بلوک سیکل­ ترکیبی تولید و به شبكه سراسري برق كشور تزريق شد.

      نوراله ادبی فیروزجائی با بیان اینکه در سه ماه گذشته حدود 82 درصد انرژی تولیدی در واحدهای   بخار و 18 درصد در بلوك سيكل­ تركيبي بدست آمد، گفت: در سه ماه ابتدای امسال بیش از 19.5 درصد انرژي تعهدي سالانه نيروگاه، طبق برنامه محقق شد.

      وي همچنين با اشاره به افزایش فزاینده دمای هوا در کشور افزود: براي ارتقاء آمادگي واحدها برای توليد پايدار انرژی در ایام پيک مصرف فصل تابستان، با تلاش­ های شبانه ­روزی همکاران ما عملیات تعميرات اساسي واحد دو گازي و بویلر2 بازیاب بلوک سیکل ­ترکیبی و همچنین تعميرات میاندوره­ ای و بازدیدهای دوره ­ای همه واحدهای نیروگاه بخار و سیکل ترکیبی به اتمام رسید و همکاران ما با توجه به فرایند سخت تولید برق بی­ وقفه در تلاشند تا در تولید مطمئن و پایدار برق و نیز آسایش مردم خللی بوجود نیاید، اما از مشترکان فهیم تقاضا داریم که مثل همیشه با مدیریت کردن مصارف انرژی خود در زمان­ های اوج مصرف، به خادمان خود در صنعت برق کمک کنند تا انشاء­ا... پیک مصرف تابستان را بدون مشکل سپری کنیم.

     نيروگاه شهيدسليمي نکا با 4 واحد بخار440 مگاواتی، 2­ واحد گازي 137.6 مگاواتی و يک واحد بخار سيکل­ ترکيبي با ظرفيت 160 مگاوات و تأمین بیش از 4 درصد برق کشور نقش موثري در پايداري شبکه سراسري برق کشور دارد.

افزودن دیدگاه

دیدگاه ها