آخرین اخبار :
کد خبر : 43430 جمعه 5 خرداد 1402 صنعت
نیروگاه نکا

درمقایسه با مدت مشابه سال گذشته: تولید انرژي خالص در نیروگاه نکا بیش از ده درصد افزایش یافت

در دو ماه ابتدای امسال تولید انرژي خالص نیروگاه شهیدسلیمی نکا در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته حدود 10.4 درصد افزایش یافت.

      مدیرعامل شركت ­مديريت ­توليدبرق ­نكا با اعلام اين خبر افزود: در این دو ماه بیش از یک میلیارد و 207 ميليون و 900 هزار­­كيلو وات­ ساعت انرژي خالص در واحدهای بخاری و بلوک سیکل ­ترکیبی تولید و به  شبكه سراسري برق كشور تزريق شد.

      نوراله ادبی فیروزجائی با بیان اینکه در دو ماه گذشته حدود 83.5 درصد انرژی تولیدی در واحدهای   بخار و 16.5 درصد در بلوك سيكل­ تركيبي بدست آمد افزود: در دو ماه ابتدای امسال 12 درصد انرژي تعهدي سالانه نيروگاه، طبق برنامه محقق شد.

وي ادامه داد: براي ايجاد آمادگي توليد پايدار در دوران پيک مصرف فصل تابستان و با تلاش شبانه روزی کارکنان نیروگاه، تعميرات دوره ای واحد های بخار و بلوک سیکل ترکیبی به پایان رسید و تعميرات اساسي واحد دو گازي نیز روزهای پایانی خود را سپری می کند و گروه هاي مختلفي از کارکنان از حوزه هاي تعميرات و بهره برداري با پشتيباني کارکنان ستادي به طور پيوسته درتلاشند تا اين واحد نیز پس از انجام تعميرات، به شبکه سراسري برق کشور متصل شود.

     نيروگاه شهيدسليمي نکا با 4 واحد بخاری 440 مگاواتی، 2­ واحد گازي 137.6 مگاواتی و يک واحد بخار سيکل­ترکيبي با ظرفيت 160 مگاوات و تأمین بیش از 4 درصد برق کشور نقش موثري در پايداري شبکه سراسري برق کشور دارد.

افزودن دیدگاه

دیدگاه ها