آخرین اخبار :
کد خبر : 3319 پنج شنبه 18 مرداد 1397 صنعت
نيروگاه شهيد سليمي نكا

برگزاري دوره آموزشي مهارت زندگي در نيروگاه نكا

به منظور آشناسازي كاركنان با آسيب هاي اجتماعي و راهكارهاي تحكيم بنيان خانواده، دوره آموزشي مهارت زندگي در نيروگاه شهيدسليمي نكا برگزار شد.

برگزاري دوره آموزشي مهارت زندگي در نيروگاه نكا

      به منظور آشناسازي كاركنان با آسيب­هاي اجتماعي و راهكارهاي تحكيم بنيان خانواده، دوره آموزشي مهارت زندگي در نيروگاه شهيدسليمي نكا برگزار شد.

      در اين دوره آموزشي كه با همكاري اداره تعاون، كار و رفاه اجتماعي شهرستان نكا اجرا شد، ابتدا معاون مالي و پشتيباني شركت مديريت توليدبرق نكا در سخناني ضمن مفيد و مؤثر دانستن نتايج آموزش و آگاهي بخشي در تثبيت رفتارهاي بهنجار و اصلاح رفتارهاي خطر آفرين، بر ضرورت و لزوم حفظ سرمايه انساني به عنوان ارزشمندترين سرمايه سازمان تأكيد نمود.

      فرهاد كريمي با اشاره به روش­هاي رايج­ ايجاد تغيير رفتار گفت: صاحب­نظران علوم رفتاري براي ايجاد تغيير رفتار از دو روش اجباري و روش آموزشي و آگاهي بخشي استفاده مي­كنند كه روش دوم به مراتب شيوه­اي پركاربردتر و مؤثرتر از شيوه اجباري است. 

       سپس رئيس اداره بهزيستي شهرستان نكا مسائل اجتماعي را از مباحث اصلي و مهم كشور دانست و افزود: در يك دسته ­بندي­ كلي مردم يك جامعه به طبقات پايين، متوسط و بالا و هر يك به لايه­هاي مختلفي تقسيم مي­شوند كه در اين بين بدليل سرعت گردش اطلاعات و افزايش ضريب نفوذ فضاي مجازي، مشكلات عديده­اي در لايه­ هاي زيرين جامعه بوجود آمده است.

      دكتر اخوان ضمن تأكيد بر حساسيت و تلاش همگان براي فائق آمدن بر معضلات اجتماعي گفت: مسائل اجتماعي از قبيل: اعتياد، طلاق، حاشيه نشيني، فقر، گسست نسلي، كودكان فراري و خياباني و …  مبتلابه همه مردم جامعه است و همگان بايد خود را در قبال اين مشكلات مسئول بدانند و براي ريشه­ كني آن تلاش كنند.

      در ادامه رئيس شبكه بهداشت و درمان شهرستان نكا از سلامتي به عنوان بزرگترين سرمايه انسان ياد كرد و گفت: تغيير سبك زندگي، تغذيه نامناسب و اعتياد، تمام ابعاد سلامتي را دستخوش تغيير نموده و در اين زمينه با چالش جدي مواجه هستيم.

      دكتر خانجاني در ادامه با تأكيد بر خود مراقبتي براي مصون ماندن از ابتلا به بيماري، افزود: آمارها نشان مي­دهد كه سرعت رشد بيماري در سنين مختلف بسيار بالاست و با اين روند افزايشي در چند سال آينده امكانات پزشكي كشور پاسخگوي حجم بالاي تقاضاي درماني نخواهد بود.

افزودن دیدگاه

دیدگاه ها