آخرین اخبار :
کد خبر : 3277 یکشنبه 7 مرداد 1397 سیاست
رئیس بنیاد نخبگان مازندران در نشست خبری عنوان کرد:

پایش 50 هزار دانش آموز مازندرانی در قالب طرح شهاب / مازندران ، دانشجو پذیرترین استان کشور

محسن جهانشاهی در این نشست گفت: از آغار اجرای طرح شهاب تا کنون 50 هزار دانش آموز مازندرانی برای هدایت تحصیلی پایش شدند. ‎

رئیس بنیاد نخبگان مازندران گفت: از آغاز اجرای طرح شهاب تاکنون 50 هزار دانش آموز مازندرانی جهت هدایت تحصیلی پایش شدند.

محسن جهانشاهی در نشست خبری با موضوع کسب و کار دانش بنیان در استانداری، عنوان کرد: بر اساس بررسی های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری این استان با داشتن بیشترین دانشجو نسبت به جمعیتش، دانشجوپذیرترین استان کشور شناخته شده است .

وی، افزود: براساس نتایج این بررسی آماری، در حال حاضر به ازای هر100 هزار نفر جمعیت مازندران هفت هزار دانشجو وجود دارد. 

رئیس بنیاد نخبگان مازندران، خاطرنشان ساخت: این در حالی است که در اصفهان به ازای هر یکصد هزار نفر جمعیت، 5 هزار و 900 دانشجو، استان خراسان رضوی 4 هزار و 200، فارس 4 هزار و 800 و آذربایجان شرقی 5 هزار و 100 دانشجو وجود دارد .

رئیس بنیاد نخبگان مازندران از تعدد دانشجو و دانشگاه در استان به عنوان ظرفیتی بسیار خوب برای رشد و تعالی استان نام برد و افزود: استفاده از دیدگاه ها و مشاوره دانشجویان در پارک علم و فناوری بخشی از اقداماتی است که در این چارچوب صورت گرفته است .

جهانشاهی با بیان این که مازندران استانی متفاوت در حوزه علمی است به وجود ۲۰۰ مرکز آموزش عالی در استان اشاره کرد و گفت: حجم بالای فارغ التحصیلان باید به گونه ای هدایت شوند تا دغدغه اشتغال نداشته باشند.

وی همچنین به اجرای طرح ملی شهاب در تمامی شهرستان های مازندران اشاره کرد و بیان داشت: 50 هزار دانش آموز استان از آغار اجرای طرح شهاب تا کنون برای هدایت تحصیلی پایش شدند.

رییس بنیاد نخبگان استان، طرح شهاب را شناسایی و هدایت استعدادهای برتر تعریف نمود و افزود: این طرح فی مابین بنیاد نخبگان و اداره کل آموزش و پرورش استان در سال تحصیلی با هدف کشف، شناسایی، جذب، هدایت و حمایت تحصیلی، تربیتی و معنوی آنان از ناحیه ۱ و ۲ ساری شروع شد و اکنون این در تمامی شهرستان های مازندران در حال اجرا است .

وی گفت: علاوه بر این شناسایی دانش آموزان و زیر پوشش قرار دادن دانشجویان و اساتید از دیگر اقدامات این بنیاد است که در حال حاضر 2 هزار و 500 نفر در این سطح زیر پوشش بنیاد قرار دارند .

افزودن دیدگاه

دیدگاه ها