آخرین اخبار :
کد خبر : 3258 چهارشنبه 3 مرداد 1397 سیاست

‍ نخستین همایش موانع فرهنگی توسعه پایدار مازندران با حضور مسئولان و نخبگان ملی و استانی برگزار گردید.

نخستین همایش موانع فرهنگی توسعه پایدار استان مازندران با اهداف شناسایی چالش ها و موانع فرهنگی توسعه پایدار؛ ایجاد فضایی برای بررسی راهکارهای غلبه بر چالش ها؛ ایجاد زمینه ای برای تبادل تجربیات بین المللی، ملی و محلی در خصوص راهبردهای توسعه پایدار؛ و نیز گسترش زمینه همکاری و مساعی مشترک در میان سه بخش حکومت، بخش مردمی و بخش خصوصی در زمینه اهداف توسعه پایدار استان مازندران برگزار شد.

به گزارش خبر مازندارن نخستین همایش موانع فرهنگی توسعه پایدار استان مازندران با اهداف شناسایی چالش ها و موانع فرهنگی توسعه پایدار؛ ایجاد فضایی برای بررسی راهکارهای غلبه بر چالش ها؛ ایجاد زمینه ای برای تبادل تجربیات بین المللی، ملی و محلی در خصوص راهبردهای توسعه پایدار؛ و نیز گسترش زمینه همکاری و مساعی مشترک در میان سه بخش حکومت، بخش مردمی و بخش خصوصی در زمینه اهداف توسعه پایدار استان مازندران، در آستانه نوروز تبری سال 1530 تبری و نخستین روز از مردادماه 1397 به همت مرکز فرهنگی و هنری پارپیرار و  بنیاد هم اندیشان تبری برگزار شد.

این همایش که با حضور استاندار مازندران و اعضای اتاق فکر استان، جمعی از نمایندگان مازندرانی مجلس شورای اسلامی، استادان، کارشناسان و نخبگان ملی و استانی همراه بود، با گزارش دبیر شورای سیاستگذاری همایش آقای فرهود جلالی درخصوص مسیر و اهداف آن آغاز گردید. پس از آن چهار نشست تخصصی به شرح زیر برگزار شد: نشست اول با عنوان «ارزشها و نگرش های ایرانیان و توسعه پایدار: شناسایی موانع و راهکارها»، با حضور خانم دکتر شهیندخت خوارزمی و آقای دکتر برارپور؛ نشست دوم با عنوان «ارزشها و نگرش های مازندرانی ها در حوزه های اولویت دار توسعه پایدار»، با حضور آقای دکتر میرنیا وآقای دکتر موسوی کوهپر؛ نشست سوم با عنوان «چالش ها و راهکارهای مشارکت در توسعه پایدار مازندران»، با حضور آقای دکتر صالحی امیری و آقای دکتر موسوی چلک؛ و نشست چهارم با عنوان « باورهای بومی و دینی و تاثیر آن در توسعه پایدار مازندران»، با حضور حجت الاسلام نقویان و آقای دکتر کاکوئی. در هر نشست مدعوین تجربیات علمی و عملی خود را درباره محور مشخص شده بیان کرده و با برشمردن مهمترین چالش¬ها و موانع توسعه یافتگی در استان، راهکارهایی برای برون رفت آن ارائه کردند.

همچنین در بین نشست¬ها آقای دکتر رضیان، دبیر مجمع نمایندگان استان مازندران در مجلس شورای اسلامی ، طی سخنانی ضمن ارائه نظرات خود درخصوص محورهای همایش، به بیان وظایف و مسئولیت¬های نهادهای قانونگذاری و اجرایی برای دستیابی به توسعه در استان پرداخت.

در پایان نشست آقای مهندس اسلامی، استاندار، ضمن تشکر از برگزاری همایش با شرح اقدامات استانداری برای فراهم کردن امر توسعه یافتگی در استان ، نوید ایجاد بنیاد توسعه استان را در آینده نزدیک داد. 

یوسف نژاد نماینده ساری ، احمدی لاشکی نماینده چالوس ،اسماعیلی نماینده نور و محمودآباد،شجاعی کیاسری، رحمانزاده، علی اکبر طاهایی ، هرمیداس باوند، رئیس زاده دبیر بنیاد فرهنگی هدایت و مسجد مازنی ها ، عبداللهی مدیر امور مجلس دیوان محاسبات ، احمدی گرجی مدیر کل سازمان بازرسی کل کشور ،نبیان معاون استاندار و دکتر شارع پور از جامعه شناسان معروف کشور... از میهمانان این همایش بودند.

گزارش تصویری: محسن طاهری

افزودن دیدگاه

دیدگاه ها