آخرین اخبار :
کد خبر : 25094 شنبه 12 مهر 1399 صنعت
نيروگاه شهيد سليمي نكا

سي و سومين يادواره شهداي سرافراز نيروگاه شهيدسليمي نكا برگزار شد.

سي و سومين يادواره 33 شهيد سرافراز نيروگاه شهيدسليمي نكا و گراميداشت شهداي مدافع حرم استان مازندران به صورت محدود و با رعايت شيوه نامه هاي بهداشتي در باغ موزه دفاع مقدس ساري برگزار شد.

سي و سومين يادواره شهداي سرافراز نيروگاه شهيدسليمي نكا برگزار شد.

      سي و سومين يادواره 33 شهيد سرافراز نيروگاه شهيدسليمي نكا و گراميداشت شهداي مدافع حرم استان مازندران به صورت محدود و با رعايت شيوه نامه هاي بهداشتي در باغ موزه دفاع مقدس ساري برگزار شد.

      در اين مراسم كه جمعي از پيشكسوتان عرصه جهاد و شهادت، خانواده هاي معظم شهداي نيروگاه و شماري از مسئولان استاني و شهرستاني و کارکنان نيروگاه حضور داشتند، نماينده ولي فقيه در مازندران طي سخناني ضمن تجليل و گراميداشت ياد ماندگار شهدا، به تبيين مطالبه و سفارش شهدا به مردم و مسئولان در جهت حفظ دستاوردهاي انقلاب اسلامي پرداخت.

      آيت ا... محمدباقر محمدي لائيني با بيان اينکه پيام شهدا و رضايت آنان در نترسيدن از دشمن است، اظهار داشت: ترس از قدرت هاي بزرگ يکي از علل مهم عقب ماندگي کشورهاست به همين دليل دنياي استکبار ميخواهد با ايجاد رعب و وحشت در بين ملتهاي مظلوم و تحت استعمار آنان را سرجايشان بنشاند تا در برابر ظلم آنان اعتراض نکنند. اما شهداي ما از دشمن نترسيدند و پيامشان هم نترسيدن از دشمن است و زماني از ما خشنود خواهند شد که از دشمن نترسيم.     

      ايشان نترسيدن ملت ايران را علت اصلي عصبانيت آمريکا دانست و گفت: آمريکا ميخواهد ملت ما را بترساند و وادار به تسليم کند تا ايستادگي و استقامت ملت ايران منجر به بيداري ملتهاي ديگر نشود و  عده اي از پادوهاي داخلي هم بدنبال ترويج آمريکا هراسي هستند، اما ملت ايران در چهار دهه گذشته به تأسي از انديشه امام راحل(ره) و منويات مقام معظم رهبري در راه حفظ آرمانهاي خود استوار مانده و ثابت کردند که " آمريکا هيچ غلطي نميتواند بکند".  

      نماينده ولي فقيه در مازندران افزود: ملت ما هرگز از آمريکا نترسيد و در عرصه هاي مختلفي همچون دفاع مقدس، خلق حماسه دفاع از حرم، ساقط نمودن پهپاد آمريكايي، موشکباران اردوگاه عين الاسد و ارسال محموله هاي نفتي به ونزوئلا، ابهت و هيمنه پوشالي آمريکا را شکسته است كه اين اقدامات موجب خشنودي شهدا ميشوند.

   در اين مراسم محسن سلطاني يكي از ذاكران اهلبيت عصمت و طهارت(ع)، با قرائت اشعاري در وصف رشادتهاي شهدا، در مصائب سالار شهيدان و شهداي جاودان نهضت خونين عاشورا به روضه خواني و نوحه سرايي پرداخت.

 همچنين در ميزگردي با حضور محسن نعمتي مديرعامل شرکت مديريت توليدبرق نکا، سيدنقي رکابي جانباز بازنشسته نيروگاه، سرهنگ مجيدرضا شعباني فرمانده ناحيه مقاومت سپاه نکا و سرهنگ محسن  نجيب زاده از فرماندهان و راويان دفاع مقدس ضمن بيان خاطراتي از دوران دفاع مقدس و بمباران و بازسازي نيروگاه، به تشريح علل و عوامل تهاجم دشمن بعثي به نيروگاه نکا، نقش خودباوري و تلاش جهادي کارکنان نيروگاه نکا در بازسازي خرابي هاي ناشي از بمبارانها، رسالت نيروهاي انقلابي در حفظ دستاورهاي انقلاب اسلامي و آرمان هاي شهدا و اقدامات و فعاليتهاي مهم نيروگاه نکا براي توليد مطمئن و پايدار توليدبرق پرداخته شد.

     خاطر نشان ميشود كه نيروگاه شهيدسليمي نکا در دوران دفاع مقدس طي سه مرحله در تاريخهاي 15 آذر سال 65 ، هفتم مهر 66 و چهارم خرداد 67 آماج شديدترين حملات دشمن بعثي قرار گرفت و در اين بمبارانها 25 نفر از كاركنان به فوز عظيم شهادت نائل آمدند و 93 نفر مجروح شدند، اما عليرغم گستردگي خرابي هاي ايجاد شده با همت هاي بلند كارکنان دوباره احياء شد و اکنون با بيش از 4 دهه بهره برداري همچنان بالنده و استوار در عرصه توليد برق حضور مؤثري دارد.

    اين نيروگاه با احتساب شهدا و جانبازان جبهه هاي حق عليه باطل در مجموع 33 شهيد و 154 جانباز تقديم آرمانهاي مقدس انقلاب اسلامي نموده است.

افزودن دیدگاه

دیدگاه ها