آخرین اخبار :
کد خبر : 25088 یکشنبه 6 مهر 1399 اجتماعی

نامه ای به دادستان مازندران

جلوی ضایع شدن حق مردم این دیار را بگیرید/ما همه یک حسین اسلامی ساروی هستیم


جناب آقای محمود کریمی 
دادستان محترم عمومی و انقلاب استان مازندران
با سلام و احترام

                به استحضار می رساند که بحث احداث سد موسوم به فینسک و انتقال آب سرچشمه های رودخانه سپید رود از سرشاخه های اصلی تأمین آب رودخانه تجن مازندران که خود به طور مستقیم باعث اشتغال بیش از 3 هزار شالیکار در مسیر رودخانه و هزاران هزار نفری است که به صورت غیر مستقیم از این موهبت الهی روزی می خورند ، چند صباحی است که در فضاهای سیاسی و مجازی مازندران جزء مباحث داغ بوده و حساسیت زیادی برای مردم شریف و ولایت مدار مازندران ایجاد کرده است .
          همان طور که مطلع هستید بر اساس نقشه‌‌‌ها ، آب های زیرزمینی کل استان مازندران از لحاظ برداشت برای رفع نیاز کشاورزی منطقه در مرحله هشدار قرار دارد . این امر نشان‌دهنده آن است که مازندران در حال قرار‌گیری در لیست دشت های ممنوعه است. از طرفی کویر نیز از سمت شرق استان در حال ورود به استان  سرسبز مازندران است. آنگاه و با این وضعیت اسفبار چگونه ممکن است استانی که خود با مشکلات عمیق کمبود آب دست و پنجه نرم می‌کند ، بتواند با آبی که مورد نیاز مردم و کشاوزران فعال خود است را برای  کارخانجات تعطیل یا روبه تعطیل استان همسایه بدهد ؟ ساخت این سد دست کم ۱4 میلیون مترمکعب از منابع آب کشاورزی به طور مطلق و بدون جایگزین حذف می گردد و آسیب های جبران ناپذیر زیست محیطی بر منطقه و منابع اصلی تغذیه سفره های آب زیر زمینی منطقه تحمیل خواهد شد .
          با توجه به شرایط ویژه جنگ اقتصادی کشور خدای ناکرده باعث خسارت جبران ناپذیر کاهش تولید محصول استراتژیک برنج و افزایش وابستگی به دشمنان قسم خورده نظام اسلامی و واردات این محصول و در نهایت آسیب جبران ناپذیر امنیت غذایی کشور نشویم . 
        طرح انتقال آب از مازندران به سمنان، از همین‌گونه طرح‌ها است که به جای اصلاح شیوه‌های مصرف آب و مدیریت تقاضا ، بر پایه‌ی عرضه‌ی آب و تشویق به مصرف بیشتر قرار دارد . این طرح ، با هزینه‌ای بسیار بالا ، اولا فشار زیادی به منابع مالی محدود کشور وارد خواهد کرد .
جناب آقای کریمی ، دادستان گرامی استان در حال حاضر سبز مازندران ، شما در یک مصاحبه با خبرگزاری استان از احضار استاد حسین اسلامی ساروی بابت مخالف با این طرح و اهانت به مردم سمنان نام برده اید.
 ما امضاء کنندگان این نامه اعم از سازمان های مردم نهاد ، کارشناسان و مردم مازندران از جناب عالی درخواست دارد ، تا ضمن رد اتهامات نامبرده از جناب عالی خواهشمند است تا موارد درخواستی ما مردم مازندران که شما در حال حاضر نماینده دولت جهت حفظ اموال عمومی را پیگیری نموده و جلوی ضایع شدن حق مردم این دیار را بگیرید.
          مردم استان سمنان هم وطن ما هستند و انتقال آب رود تجن با ساخت سد فینسک ممکن است در یک دوره‌ی کوتاهی برای آنها خوشحال کننده باشد ، همان طور که انتقال آب چشمه روزیه و از بین بردن سرچشمه رودخانه تلار همین حس را برای آنان داشت ، اما پس از سرآمدن این دوره‌ی کوتاه و بالا رفتن نیاز آبی و تقاضای بیشتر، به دلیل پاسخگو نبودن آب وارد شده از رود تجن ، این استان هراسان دچار مشکلات عدیده‌ای خواهد شد . آن گاه آسیب‌های اجتماعی و اقتصادی دوباره رخنمون خواهند شد. آن موقع آیا شما پاسخگوی مردم مازندران هستید و این همه ندانم کاری‌های حاصل از بی‌تدبیری ، سوء مدیریت در این مقطع در استان مجاور را ما ساکنین مازندران نباید بدهیم .
موضوعات انتقالات آب دریای خزر و سد فینسک به سمنان، موضوعاتی سیاسی است و ربطی به مردم سمنان و نیاز آبی این استان ندارد . زیرا نیاز آبی استان سمنان با مدیریت درست آب های موجود در استان فوق‌الذکر به راحتی قابل رفع است.
شما به عنوان یکی از مسئولان این استان در مقابل تاریخ پاسخگو خواهید بود که آیا در برابر ظلمی که به مردم مازندران می رود ایستادگی کرده اید.
آقای کریمی شما به عنوان دادستان استان به داد ما به عنوان ساکنین مردم استانی که در آن مسئولیت دارید برسید و صدا ما را که از دهان دکتر حسین اسلامی بیرون آمده است بشنوید نه از کسانی که پا روی حلقوم مردم گذاشته اند و برای فرار از دست قانون با صدای بلند کمک می خواهند. شما جای شاکی و متشاکی را اشتباه گرفاید لطفا پرونده را وارونه نخوانید.
دکتر حسین اسلامی یک نام نیست ، ما همه یک حسین اسلامی ساروی هستیم و جلوی سو استفاده از منابع مازندران خواهیم ایستاد.
با سپاس از شما و به امید حفظ این میراث طبیعی استان برای آیندگان .
6 مهر 1399

با احترام

 زری امیرپور مدیرعامل انجمن هم اندیشان پویای حیات سبز سوادکوه
 حسین علاءالدینی شورمستی دبیرکل جمعیت توانمندسازی پارسیان
 شیرزاد محمدنژاد کیاسری مدیرعامل موسسه توسعه فضای سبز پایدار شمال شهرستان ساری
 محمد رضا حسن پور بنیاد هم اندیشان تبری
 داریوش عبادی بنیاد ملی مهر پایدار دفتر مازندران

 مجید فاضلی مدیرعامل مجمع محیط زیست نوین پایش

 معصومه حقانی پویش طنین برساد شمال شهرستان گلوگاه
 علی گرائیلی کارشناس حفاظت و حمایت منابع طبیعی
 مجتبی عالی مدیر عامل اتحادیه دامداران
 بانو فتحی عضو هیات مدیره تعاونی زنان دودانگه
 سید محمد سنگتراشانی از روستای شهید پرور سنگتراشان
 عبدالرضا احمدی
 میرعلی علوی
 سید اصغر بابایی
 اسداله شفیع تبار
 احمد رحیمی
 سعید نجفی
 علی علیپور
 سید مهرداد کاظمی
 سید امید مالجو
 علی یحیی زاده
 محمود اصغرپور حاجی آبادی
 حسین صباغ ساروی
 عباس قدبنان
 مرتضی رمضانی پاجی
 رسول هادی زاده
 لیلا احمدی کمر پشتی
 حسین مازندرانی
 دکتر رجبی از پهنه کلا
 حسین رمضانی پاچی
 مهدی ابراهیمی
 فرهاد تقی پور . ساری . بیمه پاسارگاد  رزمنده سال های دور

افزودن دیدگاه

دیدگاه ها