آخرین اخبار :
کد خبر : 11373 پنج شنبه 2 اسفند 1397 اجتماعی

آیین رسمی افتتاحیه ۲۰۰۰کانون محلی خادمیاری آستان قدس رضوی درسطح کشوردرشهرستان بابل برگزارشد.

۲۵۰ کانون محلی و تخصصی خادم‌یاران رضوی در مازندران از طریق ویدیوکنفرانس همزمان با ۲۰۰۰ کانون خادم یاری سراسر کشور آغاز به کار کرد.

به گزارش روابط عمومی آستان قدس رضوی شهرستان بابل، همزمان با افتتاح سراسری ۲۰۰۰ کانون محلی در۲۶ عرصه خدمتگزاری، ۲۵۰ کانون محلی و تخصصی مازندران به صورت زنده و ویدئوکنفرانس باحضورآیت الله رئیسی تولیت آستان مقدس قدس رضوی (بصورت آنلاین)درمشهدمقدس،آیت الله  علی معلمی نماینده مردم مازندران درمجلس خبرگان رهبری،حجت الاسلام روحانی امام جمعه شهرستان بابل،دکترامامزاده مدیرآستان قدس رضوی مازندران وجمعی ازمسوولین وخادمیاران استان در سالن جلسه ویدیوکنفرانس مدیریت مخابرات منطقه مازندران،درشهرستان بابل به بهره‌برداری رسید.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری در آیین رسمی افتتاحیه۲هزار کانون محلی (۲۵۰ کانون محلی و تخصصی مازندران) اظهار داشت: خصومت دشمنان برکات عظیمی برای ملت ما به ارمغان آورد که نمونه آن تمسک بیشتر مردم به اهل بیت(ع) است تا در سایه رافت آنها مشکلات خود را رفع کنند.

 آیت‌الله علی معلمی وجود امام  رضا(ع) را مامنی برای ملت و کشور عنوان کرد و افزود: در سایه حرکت عظیم این کانون‌ها مشکلات بسیاری از نیازمندان رفع شد.

 نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان به اینکه تشکیل خادم یاران فرصت و بهانه‌ای است که انسان به یاد خداوند و اولیاء او باشد، تصریح کرد: این بهترین فرصت برای خدمتگذاری است زیرا خدمت به حضرت در کنار ضریع بودن نیست می‌توان از فاصله دور نیز خدمات ارزنده ارائه داد.

مدیر آستان قدس رضوی مازندران نیز گفت:مردم ایران نعمات خود را مدیون مهربان‌ترین امام هستند، 
وی افزود: اگر ما لحظه لحظه زندگی خود را به امام رضا(ع) پیوند دهیم زندگی ما رضوی می‌شود،
امامزاده خاطرنشان ساخت: از لحظه‌ای بترسیم که ما را از این کسوت خارج کنند، هر عملی که انجام دهیم که در تعدی دیگران قرار گیرد مورد پذیرش ائمه نیست.

دکترمحمد اسماعیل امامزاده خطاب به خادمیاران افزود: شما رابطین امام رضا(ع) در شهرستان‌ها هستید و به‌عنوان فرماندهان این میدان بوده و اگر قرار باشد عطر رضوی در این استان ساطع شود به عملکرد شما برمی‌گردد.

دکترامامزاده با اشاره به اینکه کوچک و بزرگ بودن پرچمی که به دوش ما سپرده شده مهم نیست اظهار داشت: مهم این است که این پرچم را امام رضا(ع) بردوش ما گذاشته است و باید خوب عمل کنیم.

وی خاطرنشان کرد: مسؤولان کانون‌های محلی و تخصصی باید صاحب کار را امام رضا(ع) بدانند و از لحظاتی که در اختیار آنهاست به نحو شایسته استفاده کنند.

محمداسماعیل امامزاده درادامه افزود: تهران با۲۳۰۰۰ خادم رتبه نخست، خراسان رضوی رتبه دوم و مازندران رتبه سوم را با ۱۳ هزار و ۳۲۵نفر ثبت نامی به خود اختصاص داد که تا پایان امسال جزو دومین استان بدون نسبت جمعیت و رتبه نخست را با نسبت جمعیت خواهیم داشت.

مدیرآستان قدس رضوی مازندران بیان کرد: از ۱۳هزار و ۳۲۵ نفر ۴ هزار و ۲۳۴ نفر خواهر و ۹ هزار و ۹۱ نفر برادر هستند، 
وی افزود: ۶ هزار و ۷۴۴نفر آنها با تحصیلات عالیه هستند و تاکنون نیز ۷ هزار و ۲۵ نفر شیفت فعال و ده هزار نفر نیز آموزش دیدند و ۳ هزار و ۷۰۰نفر نیز تاکنون گزینش نهایی شدند.

این مقام مسوول  با بیان این مطلب که تا پایان امسال ۸۵۰ کانون محلی و تخصصی در مازندران فعال می‌شوند، خاطرنشان ساخت: در افتتاح دو هزار کانون در سطح کشور ۲۵۰ کانون از مازندران بود اما تعداد کانون‌های محلی تا پایان امسال به ۵۰۰کانون و کانون تخصصی ما به ۳۸۰ کانون می‌رسد.
دکترامامزاده بابیان اینکه به دنبال کیفی‌سازی هستیم، تصریح کرد: باید آموزش و آشنایی با سامانه در دستور کار قرار گیرد و خادمان، کار با سامانه را آموزش دهند.
چهارشنبه ۱ اسفند۹۷

افزودن دیدگاه

دیدگاه ها