آخرین اخبار :
کد خبر : 47472 سه شنبه 18 ارديبهشت 1403 شهری

شهرداری مسئول تکمیل نیروگاه زباله سوز ساری

استاندار مازندران: شهرداری مسئول تامین مالی و تکمیل هر چه زودتر نیروگاه زباله سوز ساری است.

نیروگاه زباله سوز ساری به عنوان مهم‌ترین طرح در مدیریت پسماند و مقابله با چالش‌های زیست محیطی در مرکز استان و همچنین یکی از مصوبات هفدهمین سفر استانی رئیس جمهور به مازندران است.


یوسف نوری به عنوان استاندار جدید مازندران در کمتر از ۱۰ روز از قبول مسوولیت ضمن بازدید میدانی از این طرح، دیروز در نشست بررسی آخرین وضعیت پیشرفت زباله سوز ساری با حضور شهردار، اعضای شورای شهر، مدیران مرتبط دستگاه‌های اجرایی و پیمانکار، افزود: انتظار شخص رئیس جمهوری این است که زباله سوز ساری هر چه زودتر باید به بهره‌برداری برسد.


 نوری افزود: شهرداری ساری باید نیاز مالی تکمیل نیروگاه زباله سوز را به عنوان مهمترین مطالبه مردم مرکز استان تامین کند و استانداری هم با پیگیری لازم در این زمینه کمک می‌کند.

وی با بیان این که طرح نیروگاه زباله سوز ساری به درجه‌ای از اهمیت رسیده است که تعلل در بهره برداری آن اصلا جایز نیست، توضیح داد: این که زباله‌های ساری با هزینه سنگین، روزانه کیلومتر‌ها خارج از مازندران حمل و دفع شود، بی انصافی در حق مردم است و تداوم آن اصلا پذیرفتنی نیست.

استاندار مازندران با اشاره به این نکته که حل مشکلات جمع آوری، حمل و دفع بهداشتی و اصولی زباله و پسماند از نخستین وظایف شهرداری‌ها محسوب می‌شود، خطاب به شهردار و اعضای شورای شهر ساری گفت که با همکاری و مشارکت همه جانبه با پیمانکار، هر چه سریعتر زباله سوز باید تکمیل و به مرحله بهره برداری برسد.

وی تاکید کرد که هر گونه اختلافات مالی یا حقوقی شرکت پیمانکار زباله سوز با شهرداری ساری باید حل و فصل شود و شهرداری باید جوابگو باشد.

نوری با تاکید بر این که تابلو پیشرفت روزانه زباله سوز ساری از امروز باید روشن شود و معاونت عمرانی نیز باید برای تکمیل هرچه زودتر این طرح، روزانه رصد کند، بیان داشت: امیدواریم کام مردم مرکز استان با افتتاح زباله سوز هر چه زودتر شیرین شود.

وی، گفت: مسوولان با داشتن اختیارات لازم باید نظام مسایل منطقه خودشان را حل و فصل کنند.

نوری گفت: مشارکت عمومی خصوصی مازندران باید تقویت شود، چرا که همه باید بیش از پیش با انجام تعهدات، مطالبه به حق مردمی را در اسرع وقت تحقق ببخشند.

افزودن دیدگاه

دیدگاه ها