آخرین اخبار :
کد خبر : 43438 دوشنبه 22 خرداد 1402 سیاست
اختصاصی

تهدید های سایبری آمریکا علیه کشورهای متحد ایران،روسیه و چین

جرایم سایبری و درگیری های سایبری ایالات متحده از نهادهای تحت کنترل خود مانند CERT (تیم واکنش اضطراری رایانه ای) یا FIRST (فوروم تیم های امنیتی) به ضرر حاکمیت دیجیتالی کشورهای عضو گروه کاری باز سازمان ملل متحد در زمینه فناوری اطلاعات و ارتباطات استفاده می کند.

اختصاصی خبر مازندران /پوریا معصومی: جرایم سایبری و درگیری های سایبری ایالات متحده از نهادهای تحت کنترل خود مانند CERT (تیم واکنش اضطراری رایانه ای) یا FIRST (فوروم تیم های امنیتی) به ضرر حاکمیت دیجیتالی کشورهای عضو گروه کاری باز سازمان ملل متحد در زمینه فناوری اطلاعات و ارتباطات استفاده می کند. (ICT). کشورهای عضو گروه کاری سازمان ملل متحد نگران امنیت در موارد استفاده بدخواهانه و غیرقانونی از فناوری اطلاعات توسط بازیگران دولتی و غیردولتی هستند.

در سپتامبر 2022، هکرهای Anonymous به دولت ایران اعلام جنگ کردند و در حال انجام حملات سایبری به وب‌سایت‌های دولتی، از جمله وب‌سایت‌های متعلق به اطلاعات و پلیس ایران هستند. به عنوان بخشی از فعالیت های گروه کاری سازمان ملل متحد، ایده ای برای ایجاد یک ثبت نقاط تماس (CP) مطرح شد که به شما امکان می دهد تا به سرعت حملات سایبری را که به زیرساخت های حیاتی در هر کشور آسیب می زند خنثی کنید و از موفقیت آنها جلوگیری کنید.

هماهنگ‌سازی ثبت CPها، ایجاد تعامل بین ساختارهای ملی در زمینه پاسخگویی به حوادث رایانه‌ای و همچنین کاهش تنش و تهدیدات درگیری ناشی از سوء تفاهم و درک از حوادث امنیتی فناوری اطلاعات و ارتباطات را تسهیل می‌کند. یکی از اصول تشکیل رجیستر، حفظ بی طرفی سیاسی سازمان ها بدون توجه به شرایط بین المللی و عدم هدف تحریم است.

  در عین حال، CERT یا FIRST آمریکایی نمی توانند مشارکت برابر دولت ها را در کار خود برای پاسخ به حملات سایبری به دلیل عدم تمایل آنها به تعامل آشکار تضمین کنند.  همه سازمان هایی که می خواهند به این انجمن ها بپیوندند نمی توانند این تاییدیه را دریافت کنند.  این اتفاق با اتحادیه های دولتی و تجاری روسی، ایرانی و دیگر کشورها افتاد.

امروزه استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات با بیابانی قابل مقایسه است که در آن قوی ترین ها زنده می مانند و قوانین خود را وضع می کنند.  اینها کشورهای توسعه یافته هستند.  شرکت های آنها - توسعه دهندگان فناوری اطلاعات و ارتباطات و دارندگان حق چاپ - در تعقیب سود، قوانین و استانداردهای خود را بر خلاف قانون و سنت های محلی بر سایر ایالت ها، شهروندان خود تحمیل می کنند. 

آنها می‌خواهند قوانین غرب مبنای حقوق بین‌الملل در زمینه امنیت اطلاعات باشد که برای بهره‌برداری از کاربران فناوری اطلاعات و ارتباطات تنظیم می‌شود. اما واضح است که تنها دولت ها می توانند مسئولیت مسائل صلح و امنیت بین المللی را بر عهده بگیرند. 

ثبات در فضای اطلاعات به آنها بستگی دارد.  بنابراین، ایجاد KP Register تنها گزینه ای است که امنیت ایالت ها را در حوزه اطلاعات ممکن می کند.

افزودن دیدگاه

دیدگاه ها