آخرین اخبار :
کد خبر : 9391 چهارشنبه 19 دي 1397 اقتصاد
مدیر کل راه و شهرسازی استان مازندران خبر داد :

با تمام توان پیگیر اجرایی شدن طرح آزاد راه آمل به قائمشهر هستیم.

مدیر کل راه و شهرسازی استان مازندران از تلاش این اداره کل برای اجرایی شدن طرح آزاد راه آمل به قائمشهر خبر داد .

به گزارش اداره ارتباطات و اطلاع رسانی مهندس سید محمد نظری مدیر کل راه و شهرسازی استان مازندران ضمن اشاره به این خبر افزود : در سالهای گذشته با توجه به پتانسیل بالای گردشگری و توریستی در منطقه شمال کشور و رونق بخشی به کشاورزی و حجم بسیار بالای تردد در محورهای موجود استان ، نیاز به ارتقاء شبکه ترافیکی به منظور امکان جابجایی سریع بار و مسافر در منطقه احساس می شود .وی ادامه داد :در واقع شبکه ترافیکی موجود عمدتاً به دلیل دسترسی های متعدد و متراکم ، از عملکرد روان و ایمن و سرویس دهی مطلوب به ترافیک مبدا- مقصدی و ترانزیتی برخوردار نمی باشد . لذا به منظور اتصال موثر منطقه به شبکه اصلی و شریانی راههای کشور ، احداث شبکه آزادراهی در نوار شمالی ضروری احساس شد که این امر تحت عنوان آزاد راه کناره ( آزاد راه دریا ) و در امتداد مسیر قائمشهر - ساری مطرح گردید .

مهندس نظری با اشاره به ضرورت احداث آزاد راه یادآور شد : آزاد راه آمل – قائمشهر بخشی از آزاد راه دریا بوده  که به لحاظ ارتباطات منطقه ای به عنوان بخشی از کریدور شرقی – غربی در شمال کشور عمل نموده و دارای محدوده نفوذ وسیع تری از استان می باشد. بطوریکه تردد تعدادی از استانهای کشور از جمله آذربایجان غربی و شرقی ، اردبیل ، قزوین ، تهران و البرز به مرکز مذهبی و معنوی کشور ( مشهد )میتواند از این محور انجام پذیرد . و ارتباط بنادر شمالی کشور ( بنادر ترکمن ، امیرآباد و نوشهر ) با مرکز استان و یا استان تهران و مرکز کشور نیز از طریق  این مسیر تسهیل میگردد.

مدیر کل راه و شهرسازی استان مازندران تصریح نمود : آزاد راه مذکور حدفاصل دو محور مهم مواصلاتی استان یعنی محور هراز و فیروز کوه قرار دارد با احداث این آزاد راه دسترسی شهرهای شرقی استان به محور هراز و شهرهای غربی استان به محور فیروز کوه را آسان سریع و ایمن خواهد کرد. از طرف دیگر با احداث قطعات قبل و بعد ( آزاد راه قائمشهر – ساری و رویان – آمل ) دسترسی شهرهای غرب استان به مرکز و استان گلستان تسهیل  گشته و مصرف سوخت و زمان سفر به میزان قابل توجهی کاهش یافته است.

مهندس سید محمد نظری در ادامه افزود : آزاد راه آمل به قائمشهر بطول 200+46 بعنوان بخشی از کریدور آزاد راهی شمال کشور از سمت شرق در محل تلاقی با جاده سوادکوه به آزاد راه در دست احداث قائمشهر – ساری متصل شده و از سمت غرب محل تلاقی با جاده هراز ( تقاطع امامزاده عبداله ) به آزاد راه رویان – آمل که در برنامه توسعه آتی قرار دارد مرتبط میگردد.

مدیر کل راه و شهرسازی استان مازندران گفت : در صورت اجرایی شدن این طرح  شیوه ساخت آن از طریق واگذاری به سرمایه گذار BOT  ( ساخت ، بهره برداری ، انتقال ) و هزینه عملیات اجرایی آن براساس برآورد اولیه 4/728/888میلیون ریال خواهد بود.

افزودن دیدگاه

دیدگاه ها