آخرین اخبار :
کد خبر : 9380 سه شنبه 11 دي 1397 اجتماعی
سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی خبر داد :

فضاسازی مناسب برای معلولان و سالمندان در اداره کل راه و شهرسازی استان

سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی از فضاسازی مناسب برای معلولان و سالمندان در اداره کل راه و شهرسازی استان خبر داد.

 

به گزارش اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی مازندران سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی گفت: با توجه به اینکه در راستای رعایت حقوق شهروندی از جمله بهره مندی همه اقشار جامعه از حقوق مساوی و امکانات برابر  بین افراد و اقشار مختلف جامعه هیچ فرقی وجود ندارد و همه باید به یک اندازه از امکانات بهره‌مند شوند ، فضاسازی مناسب برای معلولان، جانبازان و سالمندان در ادارات از جمله مواردی است که باید ضمن توجه لازم پیگیری گردد.

سید هاشم حسینی سرپرست مدیریت منابع انسانی اداره کل راه  شهرسازی استان ضمن  اشاره به این خبر اظهار داشت : در حال حاضر معلولان و سالمندان با مشکلات بسیاری روبه‌رو هستند که پیگیری در انجام امور اداری در ادارات و سازمانهای دولتی از جمله این مشکلات می باشد.   

 وی افزود: در راستای توانمندسازی و برطرف کردن مشکلات معلولان و سالمندان راهکارهای مناسبی وجود دارد که آگاه‌سازی، ایجاد فضایی مناسب و قابل استفاده برای این قشر از افراد جامعه نمونه ای از راهکارها می باشد.   

سید هاشم حسینی تصریح کرد: ایجاد فرصت‌های برابر اجتماعی، اقتصادی با تسهیل در مبلمان شهری و استاندارد سازی سازه‌ها و تاسیسات هم از دیگر اهداف در راستای توانمندسازی معلولان، جانبازان و سالمندان است که باید با همکاری دستگاه‌های ذی‌ربط با جدیت تمام دنبال شود.

وی بیان کرد: یکی از راهکارهای اجرائی به منظور جلوگیری از موازی کاری نهادهای حمایتی و موسسات خیریه تهیه بانک اطلاعاتی از نیازمندان است که باید مورد پیگیری قرار گرفته و عملیاتی شود.

سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی ادامه داد: ایجاد و گسترش فضایی ایمن برای سالمندان و معلولان از جمله وظایفی  است  که باید  به آن توجه لازم بشود و نیزاینکه مشکلات و محدودیت های موجود برای این قشر از جامعه را بررسی و با جدیت تمام برطرف کنند.

گفتنی است اختصاص پارکینگ مناسب احداث رمپ های ورود خروج و تعبیه سرویس بهداشتی برای  معلولان از جمله اقداماتی است که اداره کل راه و شهرسازی استان در این راستا انجام داده است.

افزودن دیدگاه

دیدگاه ها