آخرین اخبار :
کد خبر : 9366 یکشنبه 2 دي 1397 سیاست
پیشنهاد استاندار مازندران، در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان؛

دفتری برای مطالعه و رصد ظرفیت های کشورهای آسیای میانه راه اندازی شود

احمد حسین زادگان، در این جلسه یادآور شد: دفتری برای مطالعه و رصد ظرفیت های کشورهای آسیای میانه راه اندازی شود تا با اولویت، مسایل اقتصادی و صادرات به این منطقه را با جدیت دنبال نماید. ‎

استاندار مازندران، گفت: برنامه اقدامات فوق العاده 100 روزه، تحرک بخشی به مجموعه و ایجاد بهره وری با استفاده از توان مدیریتی و بین بخشی دستگاه ها برای حل و از پیش رو برداشتن مشکلات در جهت رضایت مندی مردم است.

به گزارش روابط عمومی استانداری، احمد حسین زادگان در جلسه مشترک شورای برنامه ریزی و توسعه و ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان با بیان این که حل مشکلات مردم در اولویت برنامه های استان است، یادآور شد: فلسفه اجرای پروژه های 100 روزه؛ تحرک بخشی به مجموعه و ایجاد بهره وری با استفاده از توان مدیریتی و بین بخشی دستگاه ها برای حل و از پیش رو برداشتن مشکلات در جهت رضایت مندی مردم است.

استاندار مازندران بر اجرای الگوهای موفق و توسعه آن با استفاده از ظرفیت های بین دستگاهی در سایه خلاقیت و نوآوری در برنامه اقدامات فوق العاده 100 روزه تاکید کرد و خاطرنشان ساخت: باید مجموعه این اقدامات به نهضتی برای تحرک بخشی و پویایی استان در بخش های مختلف منجر شود.

مقام عالی دولت در مازندران، هدف از سیاست های اقتصاد مقاومتی را رفع موانع برای تسریع پروژه های مهم و موثر عنوان نمود و یادآور شد: برای تحقق این مهم نیازمند آن هستیم تا پروژه های دارای ظرفیت در درون استان که ویژگی برون زایی دارند را شناسایی و با همکاری و هم افزایی مشکلات آن را رفع و اجرایی نماییم.

حسین زادگان به برخی ظرفیت های استفاده نشده در استان اشاره کرد و با بیان این که باید سهم اقتصادی و توسعه ای ظرفیت های مغفول مانده در شکوفایی مازندران ارتقاء یابد، گفت: معادن از جمله ی این ظرفیت هاست و باید معادن مورد نیاز استان شناسایی، معادن مازاد از مسیر فعالیت خارج و معادنی که از ظرفیت آن ها استفاده درست نشده است، بالفعل شود.

استاندار بر نظارت مجدانه بر پرداخت و هزینه کرد تسهیلات اشتغالزا تاکید کرد و اظهار داشت: تسهیلات مورد نیاز بخش های مختلف بدرستی ارزیابی و تعیین شود تا بتوان سطح وسیع تری از پروژه ها در استان را مورد حمایت قرار داد.

وی با اشاره به این که در مناطق مختلف استان به قدر کفایت، صنایع دستی تولید می شود و نیاز است برای عرضه آن ها تدبیری اندیشیده شود، افزود: شهرستان های استان هر کدام یک بازارچه دائمی عرضه صنایع دستی منطقه خود را راه اندازی کنند.

نماینده عالی دولت در مازندران، بر توسعه بوم گردی و معرفی ظرفیت های والای گردشگری استان تاکید نمود و ابراز کرد: توسعه گردشگری در گرو نقش پذیری بخش خصوصی است و باید موانع سرمایه گذاری این بخش در حوزه های مختلف رفع و مسیر برای فعالیت آن تسهیل شود.

استاندار با بیان این که بوروکراسی نباید بهیچ وجه مانع اخذ مجوزها شود و اخذ مجوزها باید در قالب سیستمی صورت پذیرد، گفت: افرادی که در سیستم و مسیر اداری اخذ مجوزها، فاقد اهلیت و تسهیل گر نیستند، آموزش ببینند و در صورت لزوم جابجا شوند.

استاندار مازندران، اظهار داشت: با تقویت ساز و کار پنجره واحد و الکترونیکی کردن فرآیندها، بوروکراسی اداری غیر ضرور کاهش خواهد یافت.

وی بر نظارت مجدانه بر ساخت و ساز در سواحل تاکید کرد و یادآور شد: برنامه آزاد سازی سواحل در اسرع وقت تدوین شود.

حسین زادگان با بیان این که ساماندهی پسماند از اولویت های استان است، عنوان کرد: باید از تولید زباله تا اجرای طرح تفکیک زباله از مبداء، کار فرهنگی و آگاهسازی صورت گیرد.

استاندار بر تهیه طرحی برای مازندران 2020 تاکید کرد و افزود: باید مازندران را به صورت کلانشهر بنگریم و ظرفیت های والای استان را طی طرحی برای سال 2020 تدوین کنیم.

مقام عالی دولت در مازندران بر تشکیل کارگروهی برای شناسایی موانع بخش خصوصی اشاره کرد و افزود: دفتری برای مطالعه و رصد ظرفیت های کشورهای آسیای میانه راه اندازی شود تا با اولویت، مسایل اقتصادی و صادرات به این منطقه را با جدیت دنبال نماید.

گفتنی است در این جلسه که با حضور اسماعیلی، نماینده مردم محمودآباد و نور در مجلس شورای اسلامی و رییس مجمع نمایندگان استان برگزار شد، برنامه 100 روزه و پروژه های اقتصاد مقاومتی استان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

 

افزودن دیدگاه

دیدگاه ها