آخرین اخبار :
کد خبر : 9364 جمعه 30 آذر 1397 علم و فناوري
در مرکز رشد واحد‌های فناوری طبرستان

ستاپ تست چندمنظوره کاتالیست‌های هتروژن باقابلیت استفاده در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی طراحی و ساخته شد

برای نخستین بار در ایران، ستاپ تست چندمنظوره کاتالیست‌های هتروژن توسط شرکت دانش‌بنیان" الکترونیک پیشرفته هرمان" در مرکز رشد واحد‌های فناوری طبرستان دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری طراحی و ساخته شد.

به گزارش خبر مازندران به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری به نقل از مرکز رشد واحد‌های فناوری طبرستان، مدیر مرکز رشد واحدهای فناوری طبرستان با اعلام این خبر گفت: تبدیل فرآیندهای پتروشیمیایی و بسیاری از فرآیندهای شیمیایی به کمک  این کاتالیست‌ها در صنایع مختلف به‌خصوص صنایع پتروشیمی میسر می‌گردد. خروج سالانه میلیون‌ها دلار ارز از کشور بابت خریداری و تست این کاتالیستها و فرآیندهای مربوط به آن‌ها لزوم در دسترس بودن واحدهای تحقیقاتی و آزمایشگاهی کوچک برای تست کاتالیستهای مختلف در داخل کشور را مطرح می‌کند و برای خودکفا شدن کشور در عرصه تولید کاتالیست، ارائه فرآیندهای جدید و پیشرو و رفع نیاز پتروشیمی‌ها و پالایشگاه‌ها کشور می‌بایست شبیه‌سازی عملی فرآیندهای مذکور چه ازنظر عملکرد، فعالیت و بازده کاتالیست برای تولید محصولات و چه ازنظر شرایط فرآیندی نظیر دما، فشار، ترکیب درصد مواد و ... در یک مقیاس کوچک یا پایلوت با ستاپهایی که با عنوان "کاتاتست" شناخته می‌شوند انجام شود تا واحدهای بزرگ صنعتی بر مبنای اطلاعات استخراج‌شده از آن طراحی و ساخته شوند.
زربخت انصاری افزود: شرکت دانش‌بنیان "الکترونیک پیشرفته هرمان" مستقر در مرکز رشد واحدهای فناوری طبرستان به‌عنوان تنها سازنده کامل ستاپ های کاتاتست در ایران از سال 1396 شروع به ساخت سفارشی این تجهیزات برای مراکز صنعتی، پژوهشی و آموزشی نموده است. طراحی کامل ستاپ ها طبق نیاز هر مشتری به‌صورت تخصصی با بررسی فرآیندهای کاتالیستی مربوطه در این شرکت صورت گرفته و سیستم نهایی مطابق با نیاز کاربر به‌صورت کامل ساخته‌شده و تحویل مشتری گردیده است. 
وی در ادامه اشاره نمود: پیش از سال 1396 مقدار قابل‌توجهی ارز از کشور بابت خرید ستاپهای کاتاتست از شرکت‌هایی نظیر ZETON هلند، KAYSER آمریکا، PID-TECH اسپانیا و ... خارج می‌شد که با ارائه این فناوری توسط این شرکت و خدمات فنی مهندسی پس از فروش مرتبط با آن، امکان رفع نیاز کشور به‌طور کامل میسر شد. ارائه خدمات فروش، کالیبراسیون و خدمات پس از فروش تجهیزات کنترل فلوی سیالات از شرکت‌های BROOKS ، BRONKHORST ، CELERITY ، GO Regulator ، HOKE ، BADGER METER ، TESCOM ، SWAGELOK و ELDEX که بخش جدانشدنی از ستاپهای کاتاتست می‌باشد نیز به‌صورت کامل و بومی توسط شرکت مذکور برای کلیه دانشگاه‌ها، مراکز تحقیقاتی و پژوهشی و شرکت‌های صنعتی ارائه می‌گردد. 
وی در پایان افزود: پژوهشکده شیمی و مهندسی شیمی ایران، پژوهشگاه صنعت نفت، پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی ایران، شرکت پژوهش و فناوری، پتروشیمی شازند، پتروشیمی لرستان، پتروشیمی جم، دانشگاه صنعتی امیرکبیر، دانشگاه صنعتی شریف، دانشگاه صنعتی اصفهان، دانشگاه صنعت نفت، شرکت سرمایه‌گذاری صنایع شیمیایی ایران بخشی از مشتریان محصولات و خدمات دانش‌بنیان شرکت الکترونیک پیشرفته هرمان بوده‌اند.

 

 

افزودن دیدگاه

دیدگاه ها