آخرین اخبار :
کد خبر : 9272 یکشنبه 13 آبان 1397 سیاست
سرپرست استانداری مازندران

اقتصاد مقاومتی، راهبرد نجات بخش اقتصاد کشور است / مدیران در برابر رسانه ها پاسخگو باشند

احمد حسین زادگان در این جلسه، یادآور شد: تنها راه برون رفت از مشکلات، راهبرد نجات بخش اقتصاد مقاومتی است / رسانه ها چشم بیدار مردمند و مدیران باید در برابر رسانه ها پاسخ گو باشند. ‎

سرپرست استانداری مازندران، گفت: تنها راه برون رفت از مشکلات، راهبرد نجات بخش اقتصاد مقاومتی است. برای بخش خصوصی و سرمایه گذاران واقعی باید احترام و اعتبار قائل باشیم.

به گزارش روابط عمومی استانداری، احمد حسین زادگان در جلسه شورای اداری استان با اشاره به این که فرمانداران و مدیران دستگاه ها باید با تعامل و هم افزایی، فضای کار و تلاش در مازندران را بیش از پیش تداوم ببخشند، یادآور شد: باید با وفاق و همدلی و بهره گیری از منابع و همه ظرفیت ها با نگاه توسعه ای، مشکلات موجود را از پیش رو برداریم و در بخش های مختلف تحرک ایجاد کنیم.

سرپرست استانداری مازندران با تاکید بر این که مشکلاتی که به دلیل هماهنگی های بین بخشی بروز کرده طی 48 ساعت به استانداری اعلام تا گره گشایی شود، گفت: فرمانداران نیز در شهرستان ها، اولویت های کاری را شناسایی و اعلام نمایند.

حسین زادگان با بیان این که باید برای مرکبات بازار مناسب تدارک ببینیم و زمینه صادرات مرکبات و کیوی را بیش از پیش فراهم آوریم، عنوان کرد: اتاق ویژه صادرات مرکبات و کیوی برای احصا موانع و مشکلات و ارایه راهبردها در این بخش از سوی معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری تشکیل شود.

وی با اشاره به این که موضوع ساماندهی جلسات در دستور کار قرار دارد و بزودی ابلاغ می شود و در تلاش هستیم تا جلسات شورای اداری استان را اجرایی و کاربردی برگزار کنیم، اظهار داشت: تشکیل جلسات شورای اداری و برخی جلسات در قالب ویدئوکنفرانس برای پرهیز از هزینه ها و برخی مشکلات خاص میسر و مطلوب است و می تواند در دستور کار قرار گیرد.

سرپرست استانداری مازندران، تحقق سهم 30 درصدی بانوان از انتصابات را به عنوان ابلاغ رییس جمهوری بسیار مهم دانست و با بیان این که در انتصابات، میزان، شایستگی افراد است، افزود: تلاش کردیم سهم بانوان از مناصب مدیریتی در یک سال اخیر افزایش یابد، لیکن رقم فعلی مطلوب نیست و همه مدیران برای ارتقاء این رقم باید اهتمام جدی داشته باشند.

حسین زادگان، تقویت بخش خصوصی و واحدهای تولیدی را یک ضرورت خواند و با اشاره به این که با تملیک واحدها از سوی بانک ها اتفاق مطلوبی رخ نخواهد داد، عنوان نمود: بانک های عامل در قالب های مختلف به تداوم و تقویت تولید و اشتغال کمک کنند و واحدهای تولیدی نیز با پرداخت اقساط تسهیلات از بانک ها پشتیبانی نمایند.

وی با اشاره به این که نگاه به درون و منویات مقام معظم رهبری در حوزه اقتصاد مقاومتی باید در راس برنامه های همه بخش ها قرار گیرد، گفت: تنها راه برون رفت از مشکلات راهبرد نجات بخش اقتصاد مقاومتی است. برای بخش خصوصی و سرمایه گذاران واقعی باید احترام و اعتبار قائل باشیم.

سرپرست استانداری مازندران، بر انجام نظارت های هدفمند و دقیق بر بازار و بخش های مهم مرتبط از سوی اداره کل صنعت، معدن و تجارت در راستای افزایش رضایت مندی مردم تاکید کرد و بیان داشت: تکریم ارباب رجوع بویژه دولت الکترونیک، میز خدمت و سامانه های پاسخ گویی بسیار جدی گرفته شود و صرفا نگاه نمادین به آن ها نشود.

حسین زادگان با اشاره به این که رسانه ها چشم بیدار مردمند و مدیران باید در برابر رسانه ها پاسخ گو باشند، ابراز داشت: از رسانه هایی که در چارچوب کار حرفه ای مسایل را نقد و ارزیابی می کنند نباید شکایتی از سوی دستگاه ها صورت گیرد و رسانه ها نیز باید جانب احترام و فعالیت حرفه ای را نگه دارند.

وی بر پیگیری مجدانه مسایل حوزه اشتغال بویژه اشتغال خرد و خانگی در جهت تحقق برنامه ها و هدف گذاری های دولت در این بخش از سوی دستگاه های متولی تاکید نمود.

احمد حسین زادگان، سرپرست استانداری مازندران، در بخش دیگری از سخنان خود با قدردانی از اهتمام همه دستگاه های ذی ربط و اعضا شورای هماهنگی مدیریت بحران استان در مدیریت مسایل سیل سنگین اخیر در غرب مازندران و انجام اقدامات فوری برای بازگرداندن زندگی مردم به حالت عادی و آغاز برنامه های بازسازی، ضمن تبریک انتصاب مهندس اسلامی و دکتر دژپسند به سمت وزیر راه و شهرسازی و اقتصاد و دارایی، از تلاش های محمد اسلامی، استاندار سابق مازندران در حوزه های مختلف قدرانی نمود و از مدیران خواست تا زمان انتصاب استاندار جدید، مسایل حوزه های کاری دستگاه متبوع را با جدیت پیگری نمایند.

ویع تاکید کرد: مطالعه ای به صورت جامع، علمی و همه جانبه صورت گیرد تا ریشه های بروز خسارات ناشی از سیل و سیلاب در استان روشن و برای مهار و مدیریت آن راهکارهای لازم ارایه شود.

حسین زادگان بر نظارت جدی بر لایروبی انهار و بهره گیری از مصالح موجود در رودخانه ها برای دیواره سازی تاکید کرد و گفت: بیش از 50 میلیارد تومان اعتبار بلاعوض از سوی دولت برای جبران خسارات سیل اخیر اختصاص پیدا کرد و به صورت 100 درصد تخصیص یافت.

وی هم چنین از اختصاص 86 میلیارد تومان تسهیلات کم بهره برای جبران خسارت های سیل اخیر در غرب مازندران از سوی دولت خبر داد.

در این جلسه که قاسم احمدی‌لاشکی و عبدالله رضیان نمایندگان مردم نوشهر، چالوس و کلاردشت و قائم شهر، جویبار، سوادکوه، سوادکوه شمالی و سیمرغ و حسن خیریانپور، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری حضور داشتند، سید داوود رسولی، معاون آموزش و پژوهش سازمان پدافند غیرعامل کشور و علی نبیان، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مازندران، به ارایه مطالبی در خصوص اقدامات صورت گرفته در سیل اخیر در غرب مازندران و ضرورت جدی گرفتن الزامات پدافند غیر عامل از سوی دستگاه های اجرایی پرداختند.

افزودن دیدگاه

دیدگاه ها