آخرین اخبار :
کد خبر : 8280 دوشنبه 30 مهر 1397 علم و فناوري
مدیرکل آموزش و پرورش مازندران خبر داد:

آموزش و پرورش مازندران، پیشرو در تشکیل شبکه های مدارس همیار

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران گفت: برای نخستین بار در کشور، این شبکه به صورت کاملاً سازماندهی شده در مازندران شکل گرفته و در 32 شهرستان و منطقه راه اندازی شده است.

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش مازندران؛ «عسکری نیکزاد» در این زمینه اظهار داشت: هر روز هزاران تجربه آموزشی بدون آنکه مستند شود در مدارس ما اتفاق می افتد که می تواند ذخایر ارزشمندی برای الگوگیری و استفاده دیگر معلمان باشد. اما متأسفانه کمتر اتفاق افتاده که این تجارب باارزش ثبت شود.

وی افزود: به همین خاطر تشکل جدیدی به نام «شبکه مدارس همیار» راه اندازی شد تا این تجارب که در سطوح مختلف آموزش و پرورش اتفاق می افتد جمع آوری شده و به تمامی فرهنگیان به ویژه مدیران، معاونان، معلمان و مربیان جوان انتقال پیدا کند. در این صورت هرکس راه های رفته را با تحمل هزینه های فردی و سازمانی تکرار نمی کند و می تواند از آن تجارب بهره مند شده و آنرا بکار بندد.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران تصریح کرد: به منظور تزریق تفکر، حرکت گروهی و جمع پذیری در سطح مدارس، لازم است با پیوند دادن مدارس به یکدیگر و مشارکت گروهی در سطح نسبتاً وسیع، زمینه های باورمندی و اجتماعی شدن دانش آموزان را در کنار ایجاد چنین شبکه ای فراهم کنیم.

نیکزاد خاطرنشان کرد: طرح ایجاد «شبکه مدارس همیار» در سال گذشته با هدف فراهم نمودن زمینه های تحقق عدالت آموزشی و به صورت محدود در دوره متوسطه برخی از شهرستان ها به اجرا در آمد که نتایج اجرای این فعالیت بسیار رضایت بخش بود. از این رو این طرح امسال گسترش یافته و در تمامی مدارس استان اجرا می شود.

این مقام مسئول با بیان اینکه از آغاز سال تحصیلی 98-97 فرایند تشکیل شبکه های مدارس همیار شروع شده و هم اکنون بیش از 150 شبکه در مدارس متوسطه اول استان تشکیل شده است، ادامه داد: در هر شبکه همیار، 7 مدرسه عضویت دارند که با تعامل و همفکری، تجارب و یافته های خود را با دیگر اعضای شبکه به اشتراک می گذارند.

وی به تشکیل سازماندهی شده این شبکه در استان مازندران اشاره کرده و گفت: برای نخستین بار در کشور، این شبکه به صورت کاملاً سازماندهی شده در مازندران شکل گرفته و در 32 شهرستان و منطقه راه اندازی شده است.

از جمله اهداف طرح شبکه مدارس همیار می توان به موارد زیر اشاره کرد: توسعه مستمر شایستگی ها و مهارت های تخصصی و حرفه ای مدیران و معاونین؛ ارتقای نقش مدیران و معاونین مدارس جهت طراحی، تنظیم، اجرا، نظارت و ارزشیابی برنامه های عملیاتی مدرسه؛گسترش فرهنگ تحقیق و پژوهش، توسعه و کاربست آن میان مدیران و معاونین مدارس؛ ارتقاء سطح کیفی نیروی انسانی شاغل در واحد های آموزشی؛ و فراهم نمودن زمینه های تلاش، فعالیت و تجربه گروهی و ایجاد هم افزایی مطلوب.

افزودن دیدگاه

دیدگاه ها