آخرین اخبار :
کد خبر : 8276 شنبه 28 مهر 1397 صنعت
نيروگاه شهيد سليمي نكا

برگزاري سمينار آشنايي با اهداف آزمايشات ادواري در نيروگاه نكا

در پي اعلام نتايج آزمايشات سالانه بعمل آمده از كاركنان، سمينار آموزشي با هدف آشنايي كاركنان با اهداف آزمايشات ادواري و اقدامات پيشگيرانه از بيماري هاي شغلي در نيروگاه شهيدسليمي نكا برگزار شد.

برگزاري سمينار آشنايي با اهداف آزمايشات ادواري در نيروگاه نكا

      در پي اعلام نتايج آزمايشات سالانه بعمل آمده از كاركنان، سمينار آموزشي با هدف آشنايي كاركنان با اهداف آزمايشات ادواري و اقدامات پيشگيرانه از بيماري­هاي شغلي در نيروگاه شهيدسليمي نكا برگزار شد.

      در اين سمينار دكتر سيداميررضا مظفري متخصص طب­كار و بيماريهاي شغلي، به تشريح و تحليل نتايج حاصله از آزمايشات سال گذشته و همچنين اقدامات مؤثر جهت پيشگيري از ابتلاء كاركنان به بيماري­هاي شغلي پرداخت.

      وي از انجام معاينات منظم كارگران صنايع به عنوان مهمترين مكانيسم كنترل فرايند حادثه ياد كرد و گفت: آزمايشات ادواري مهمترين و كم­هزينه­ترين اقدام پيشگيرانه از بيماري­هاي شغلي است چرا كه بسياري از بيماري­هاي شغلي را به شرط شناسايي به موقع مي­توان با هزينه و خسارت اندك، درمان و از پيشروي آن جلوگيري نمود.

      اين پزشك با بيان اينكه معاينات ادواري و بدو استخدامي كاركنان ماهيت درماني و پيشگيرانه دارد، افزود: نهادينه كردن فرهنگ پيشگيري در كنار معاينات ادواري نياز به آموزش و افزايش سطح آگاهي كاركنان پيرامون وظايف شغلي، مخاطرات و نحوه مواجهه با آن دارد.

      دكتر مظفري در ادامه ضمن تبيين اهداف معاينات ادواري، خاطر نشان كرد: تشخيص زودهنگام  بيماري­هاي ناشي از كار، درمان به موقع شاغلين، غربالگري و جلوگيري از پيشرفت بيماري­ها، پيشگيري از ابتلاء ديگر كارگران شاغل در شغل­هاي مشابه و در نتيجه متناسب­ سازي وظايف شاغلان با شرايط روحي و جسمي آنان جهت جلوگيري از خطرات احتمالي از جمله اهداف اين آزمايش­ هاست.

    مظفري در بخش پاياني سخنانش با بررسي نتايج آزمايش­هاي ادواري بعمل آمده از كاركنان نيروگاه،  عوامل افزايش­دهنده آنزيم ­ها بويژه آنزيم­هاي كبدي، علائم و راه­ هاي پيشگيري از ابتلاء به بيماري­هاي ديابت و هپاتيت را تشريح و بر نقش ورزش به عنوان ساده­ترين راه تضمين سلامت تأكيد كرد.

افزودن دیدگاه

دیدگاه ها