آخرین اخبار :
کد خبر : 6296 پنج شنبه 12 مهر 1397 صنعت
نيروگاه شهيد سليمي نكا

يادواره 33 شهيد سرافراز نيروگاه شهيدسليمي نكا برگزار شد.

سي و يكمين يادواره 33 شهيد سرافراز نيروگاه شهيدسليمي نكا و مراسم گراميداشت ياد و خاطره 40 شهيد مدافع حرم استان مازندران، با شكوه خاصي در محل اين نيروگاه برگزار شد.

يادواره 33 شهيد سرافراز نيروگاه شهيدسليمي نكا برگزار شد.

      سي­ و يكمين يادواره 33 شهيد سرافراز نيروگاه شهيدسليمي نكا و مراسم گراميداشت ياد و خاطره 40 شهيد مدافع حرم استان مازندران، با شكوه خاصي در محل اين نيروگاه برگزار شد.

      در اين مراسم كه جمع كثيري از پيشكسوتان عرصه جهاد و شهادت، خانواده­ هاي معظم شهدا، ايثارگران، مسئولين استاني و شهرستاني و نيز نمايندگاني از صنعت آب و برق كشور حضور داشتند، رئيس سازمان بسيج كارگري كشور طي سخناني به تبيين ويژگي­ هاي دوران دفاع مقدس و الزامات و ضرورت­­هاي مقابله با جنگ اقتصادي دشمن براي حفظ نظام و دستاورهاي انقلاب اسلامي پرداخت.

      دكتر رعيتي­ فرد با تجليل از دلاور مردي و رشادت ده­هزار و 400 شهيد استان مازندران، گفت: در طول دفاع مقدس بهترين جوانان برومند و نخبه ما با ايثار و از خودگذشتگي به عرصه مقابله با دشمن شتافتند و  براي صيانت از آرمان­هاي انقلاب اسلامي و حفظ تماميت ارضي كشور جان خود را نثار كردند، خدا را شاكريم كه روحيه ايثار و از خودگذشتگي، شجاعت، جسوري، استقامت و تلاش مضاعف دوران دفاع مقدس همچنان در آستانه چهلمين سال پيروزي انقلاب در مردم اين مملكت پايدار مانده است.

      وي با اشاره به سه ويژگي مهم تدافعي بودن، استفاده از ظرفيت­ هاي مردمي و اخلاص و معنويت دوران دفاع مقدس افزود: در دفاع مقدس ما جنگ طلب نبوديم بلكه هدف اصلي ما ايستادگي و دفاع از كشور در برابر تجاوز دشمن و حفظ استقلال كشور بود كه جوانان غيور ما در آن برهه از زمان با خلوص نيت و با توكل به خداوند، گوش به فرمان امام راحل(ره) و در سايه اتحاد، همدلي، خودباوري، تلاش و از خودگذشتگي، به صحنه آمدند و جنگ نابرابر تحميلي را با دستان خالي به نفع ما به پايان رساندند.

       دكتر رعيتي فرد بازخواني، الگوگيري و عملياتي كردن تجارب موفق دوران دفاع مقدس را تنها راه برون رفت از شرايط مقابله با جنگ اقتصادي دشمن عنوان كرد و گفت: امروز ما بيش از پيش به تلاش مضاعف، فرهنگ ايثار و شهادت، وحدت و همدلي، استفاده از ظرفيت­ هاي داخلي، مديريت جهادي، خودباوري، ايمان به هدف و تقويت اميد و اطمينان به مسئولان كشور نياز داريم تا انشاء­ا… با تبعيت از رهنمود­هاي مقام معظم رهبري، انقلاب را از اين پيچ تاريخي خطرناك به سلامت عبور دهيم.

     رئيس سازمان بسيج كارگري كشور از فقدان روحيه جهادي در برخي از مديران به عنوان مشكل امروز حوزه اقتصادي كشور ياد كرد و افزود: عليرغم تلاش گسترده دشمن براي ضربه ­زدن به انقلاب، تا­كنون  شعار استقلال، آزادي و جمهوري اسلامي در عرصه­ هاي سياسي، امنيتي، اجتماعي و نظامي بروز و ظهور پيدا كرد ولي در عرصه اقتصادي شعار انقلاب بدرستي عملياتي نشد و هنوز وابستگي­ هايي وجود دارد كه به روزنه اميد دشمن براي توطئه عليه نظام تبديل شده است و مثلث عبري، عربي و غربي در تلاشند تا از طريق ايجاد اختلال در نظام اقتصادي كشور به ما آسيب بزنند كه انشاءا… با مديريت صحيح و استفاده بهينه از امكانات و نعمات خدادادي و همچنين كار و تلاش بيشتر، اين خواب آشفته دشمن هم تعبير نخواهد شد و بار ديگر اين تهديدها به فرصت تبديل مي­شود.

      دكتر رعيتي­ فرد بار ديگر بر ضرورت اتحاد و هبستگي همه نيروهاي درون نظام تأكيد كرد و گفت: در شرايط فعلي « حفظ نظام از اوجب واجبات است » و همه دلسوزان نظام بدور از دسته­ بندي­هاي سياسي بايد تمام توان خود را براي اعتلاي نظام بكار گيرند در همين راستا ما هم به عنوان سپاه و بسيج بايد براي رفع مشكلات كمك كنيم و به دولت هم اعلام كرديم كه بسيج و سپاه با تمام توان و ظرفيت خود در هر عرصه­ اي كه نياز باشد، آماده كمك به دولت است.

       در اين مراسم همچنين مديرعامل نيروگاه شهيدسليمي نكا، ضمن خير مقدم­ گويي به مهمانان ضيافت شهدا و گراميداشت ياد و خاطره ماندگار امام راحل­(ره) و شهداي عزيز، بويژه شهـداي نيروگاه و شهداي مدافع حرم، به تبيين نقش شهدا در تحكيم، تداوم و اقتدار انقلاب اسلامي پرداخت.

      مهندس محسن نعمتي شهدا را صاحبان اصلي و ضامن بقاي انقلاب اسلامي دانست و اظهار داشت: دشمن از ابتداي پيروزي انقلاب درپي توطئه ­هايي عليه نظام ما بوده و امسال در آستانه چهل سالگي انقلاب برنامه ­هاي ويژه­اي تدارك ديده تا از طريق فشارهاي اقتصادي نارضايتي بوجود آورد و مردم را در مقابل نظام قرار دهد اما غافل از اينكه اين انقلاب با خون شهدا آبياري و بارور گشته و خداوند ذخايري چون شهيد حججي­ ها و محمد طاهاي چهار ساله براي حفظ انقلاب دارد كه با ريخته شدن خونشان مردم را مقاومتر، منسجم­تر و به حمايت از انقلاب، مقام معظم رهبري و نظام اسلامي مصمم­تر مي­كند.

      وي رسالت و خواستگاه انقلاب اسلامي را برگرفته از فلسفه قيام عاشورا دانست و افزود: انقلاب اسلامي ادامه قيام امام حسين(ع) و خون شهداي ما امتداد خون شهداي كربلاست، به همين دليل اكنون جمهوري اسلامي عليرغم همه كارشكني­ها و توطئه­هاي جبهه باطل همچنان عزتمند و مقتدر به راه خود ادامه مي­دهد و خفت و خواري نصيب دشمنان مي­شود، چون طبق وعده الهي پيروزي نهايي از آن جبهه حق است.

      مديرعامل نيروگاه در ادامه از مرعوب شدن در برابر غرب و اشرافي ­گري برخي از مسئولان به عنوان آفت­هاي انقلاب ياد كرد و گفت: آسيب­شناسي و زدودن آفت­ها از دامن انقلاب عامل مؤثري در شكست دسايس دشمنان است و امروز همه دلسوزان انقلاب وظيفه دارند كه براي رفع كاستي­ها و حفظ جايگاه ممتاز كشور در منطقه و جهان تلاش كنند چرا كه امروز جهانيان به مواضع و عملكرد ايران به ديده الگو مي­نگرند، لذا بايد مراقب باشيم تا با ­تدبير و مديريت صحيح امور روزنه ­هاي اميد و را­ههاي نفوذ دشمن را مسدود نماييم

     نعمتي همچنين اعتماد مردم به مسئولان را نسخه­اي كارساز در خنثي­سازي توطئه­ هاي دشمنان ارزيابي كرد و گفت: مردم ما هميشه در صحنه­ حضور دارند و پشتيبان انقلاب هستند. اگر مصادر امور جامعه در اختيار مديران لايق قرار بگيرد و مردم به آنان اعتماد داشته باشند همانند زمان جنگ تحميلي مشكلات را تحمل مي­كنند و توطئه­ هاي آمريكا و اذنابش منجر به شكست خواهد شد.

       وي در ادامه بر انسجام و همبستگي داخلي، همت و تلاش مضاعف، ولايت ­پذيري و كار جهادي به عنوان ضرورت­هاي امروز كشور تأكيد كرد و افزود: حال كه دشمن به جنگ اقتصادي با ما روي آورده همه ما بايد با حفظ روحيه انقلابي و با خودباوري و كار و تلاش بيشتر، محكم و استوار در برابر آنان  ايستادگي كنيم و ما در عمل ثابت كرديم كه تحريم دشمنان نه تنها خللي در توليد برق اين نيروگاه بوجود نياورده بلكه در تابستان امسال و در چهل سالگي نيروگاه با همت همكاران 2.5 درصد نسبت به تابستان سال قبل افزايش توليد داشته ­ايم.

      در ابتداي این مراسم نماهنگي از شهداي مدافع حرم به نمايش گذاشته شد و حسن رستمي يكي از ذاكران اهلبيت عصمت و طهارت(ع)، در مصائب سالار شهيدان و شهداي جاودان نهضت خونين عاشورا به روضه­ خواني و نوحه ­سرايي پرداخت.

       همچنين در حاشيه اين مراسم نمایشگاه­ هاي­ تصاوير شهداي نيروگاه، شهداي مدافع حرم و تصاوير بمباران­هاي نيروگاه و تجهيزات ايمني وآتش نشاني، نيروگاه برپا شد.

     خاطر نشان مي­شود كه نيروگاه شهيدسليمي طي سه مرحله در تاريخ­ هاي 15 آذر سال 65 ، هفتم مهر 66 و چهارم خرداد 67 آماج شديدترين حملات دشمن بعثي قرار گرفت و در اين بمباران­ها 25 نفر از كاركنان به فوز عظيم  شهادت نائل آمدند.

      اين نيروگاه 33 شهيد و بيش از 150 جانباز تقديم آرمانهاي مقدس انقلاب اسلامي نموده است.

افزودن دیدگاه

دیدگاه ها