آخرین اخبار :
کد خبر : 6274 شنبه 7 مهر 1397 فرهنگ
استاندار مازندران، در مراسم پاسداشت روز جهانی جهانگردی؛

همه عناصر باید به صورت ترکیبی در ارتقا گردشگری مازندران نقش ایفا کنند / باید با ارایه خدمات کیفی، گردشگران پایدار داشته باشیم / نظافت، انضباط، مبلمان شهری و ارایه خدمات بایسته زمینه ساز اقبال گردشگران به مازندران

مقام عالی دولت در استان، در جمع فعالان گردشگری در سلمانشهر، خاطرنشان کرد: همه عناصر باید به صورت ترکیبی در ارتقا گردشگری مازندران نقش ایفا کنند. گردشگر باید با خاطری امن، شاد و با امید استان را ترک کند. ‎

استاندار مازندران، گفت: همه عناصر باید به صورت ترکیبی در ارتقا گردشگری مازندران نقش ایفا کنند. گردشگر باید با خاطری امن، شاد و با امید استان را ترک کند.

محمد اسلامی در مراسم پاسداشت روز جهانی جهانگردی در جمع فعالان گردشگری با اشاره به این که نیازداریم تا با فرهنگ سازی، جلوه های برجسته ای که می تواند گردشگری استان را ارتقا دهد طی میثاق نامه ای به تقویت آن متعهد شویم و شاخص های این بخش را ارتقا دهیم، افزود: مازندران دارای میراث طبیعی ارزشمندی است و برای تقویت گردشگری این استان، این ظرفیت ها باید برجسته شوند.

استاندار، بر گردشگری به عنوان فرصتی برای اوقات فراغت، تمدد اعصاب و تقویت انرژی و محیطی فرح بخش و خاطره انگیز برای گردشگران یاد کرد و خاطرنشان کرد: باید برای گردشگر خاطرات ماندگار ایجاد کنیم. دولت، مردم و فعالان این رشته هر کدام نقشی بر عهده دارند که این مسئولیت ها نوشته شده و مشخص است و تجاربی است که در دنیا ارزش ایجاد کرده است و در کشور ما نیز نباید کمتر از آن در اقتصاد موثر باشد.

مقام عالی دولت در مازندران، اظهار داشت: شرایط باید بگونه ای در استان فراهم شود که گردشگر با خاطری امن و شاد و با امید استان را ترک کند و برای بازگشت به استان رغبت داشته باشد.

اسلامی با بیان این که شرایط نوسان اقتصادی در همه جای دنیا در مقاطع مختلف دنیا اتفاق افتاده و تجربه شده، لذا آسیب پذیری ها را باید کاهش دهیم و جهت گیری ها را با سیاست های پابرجا به گونه ای تعریف کنیم که در برابر هر گونه چالش مقاومت ایجاد کند، یادآور شد: باید میثاق ببندیم تا با یک انسجام عملکرد، شاخص های گردشگری را در مازندران ارتقا دهیم.

وی نظافت، انضباط، مبلمان شهری و ارایه خدمات بایسته را عوامل موثر بر توسعه گردشگری و اقبال گردشگران برشمرد و گفت: انضباط و مبلمان شهری یک تکلیف مهم در این برنامه است که شهرداری ها باید انجام دهند. رفع گره های ترافیکی، کنترل سرعت و وضع ضوابط برای رانندگی پرخطر از جمله عواملی است که باید بویژه در شهرهای ساحلی مورد توجه قرار گیرد و بزودی این ضوابط را ابلاغ می کنیم.

استاندار، با بیان این که برای دلپذیری محیط استان باید اقدام عملی انجام دهیم و اقدامات بسیاری پایه گذاری شده و به شدت نظارت و پیگیری می شود، گفت: ما برای ساماندهی پسماند برنامه ریزی و اقداماتی را شروع کرده ایم. مهم ترین بخش این برنامه، فرهنگی است که باید جمعیت ثابت و شناور رعایت کنند.

وی با اشاره به این که همه عناصر باید به صورت ترکیبی در ارتقا گردشگری مازندران نقش ایفا کنند، بیان داشت: سه فرودگاه در استان داریم که دارای موانع پروازی هستند که در حال رفع آن هستیم و ایرلاین مازندران را راه اندازی کردیم که بزودی پروازهای آن آغاز می شود. باید سیستم های حمل و نقل، اتوبوس ها و وسائط حمل و نقل مطلوب گردشگران با راننده های آموزش دیده و مسلط به زبان را به این امر اختصاص دهند. 

اسلامی با اشاره به این که در بحث زیر ساخت ها از روز نخست بر دو نکته تاکید کردیم و عنوان نمودیم که مازندران باید به سوی گردشگری مدیریت شده حرکت کند، ابراز کرد: باید با ارایه خدمات کیفی، گردشگران پایدار داشته باشیم.

وی بیان کرد: برای گردشگری مازندران باید برنامه تقویمی تدوین شود زیرا اگر این اتفاق رخ دهد می توان گفت گردشگری مازندران مورد قبول است.

استاندار، عنوان کرد: به عنوان دولت همه دستگاه را بسیج کردیم. هر کس که مانع فعالیت و سرمایه گذاری در استان باشد موانع را رفع می کنیم و همه را در این مسیر مشارکت می دهیم.

وی با بیان این که ایجاد جاده استاندارد در مازندران نیاز به سرمایه گذاری های هنگفت دارد، افزود: آزاد راه کناره رامسر تا گلوگاه در دستور کار قرار داشته و تفاهمات آن با راه و شهرسازی انجام شده و همچنین راه آهن سریع السیر و راه آهن ساری نیز در دستور کار قرار دارد.

افزودن دیدگاه

دیدگاه ها