آخرین اخبار :
کد خبر : 4303 پنج شنبه 15 شهريور 1397 علم و فناوري
رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای کشور در ساری، خبر داد:

دریافت مجوز ایجاد 328 رشته جدید برای دانشگاه فنی و حرفه ای کشور/ 30 رشته سهم مازندران

ابراهیم صالحی عمران پس از امضاء تفاهم نامه با مهندس اسلامی برای توسعه مهارت های فنی و حرفه ای و توسعه کمّی و کیفی دانشکده ها و آموزشکده های فنی و حرفه ای استان، گفت: مجوز ایجاد 328 رشته جدید برای دانشگاه فنی و حرفه ای کشور از شورای گسترش دریافت شد که 30 رشته از آن به مازندران اختصاص یافته است.

استاندار مازندران و رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای کشور برای توسعه مهارت های فنی و حرفه ای و توسعه کمّی و کیفی دانشکده ها و آموزشکده های فنی و حرفه ای استان تفاهم نامه مهمی را امضاء کردند.

به گزارش روابط عمومی استانداری، ابراهیم صالحی عمران پس از امضا این تفاهم نامه با اشاره به این که دانشگاه فنی و حرفه ای کشور با 173 دانشکده، بزرگ ترین دانشگاه کشور قلمداد می شود، گفت: هدف این دانشگاه تربیت تکنسین، نیروهای کاردان و مهارتی است که پنجه های مهارتی برای بخش صنعت، کشاورزی و خدمات محسوب می شوند.

صالحی عمران با بیان این که فارغ التحصیلان این دانشگاه متقاضی استخدام در هیچ نهاد دولتی نیستند و نیروهای مهارتی و کاردان این دانشگاه وارد بخش خدمات، کشاورزی و اقتصاد خواهند شد، افزود: تقویت حوزه های خوداشتغالی و کارآفرینی از جمله رسالت های فارغ التحصیلان این دانشگاه است.

وی، خاطرنشان ساخت: در وضعیت فعلی که اشتغال یک دغدغه مهم محسوب می شود این دانشگاه می تواند به عنوان یک دانشگاه ماموریت گرا نقش موثری در اقتصاد مقاومتی و شرایط اقتصادی کشور ایفا نماید و عطش مدرک گرایی را فرونشاند و زمینه تربیت نیروهای ماهر که بتوانند رونق تولید ورشد اقتصادی را رقم بزنند و تولید ناخالص ملی را افزایش دهند را فراهم آورد.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای کشور با اشاره به این که در مازندران 12 دانشکده تحت مدیریت این دانشگاه با کارگاه ها و آزماشگاه های متعدد فعالیت دارند، یادآور شد: امروز تربیت نیروی انسانی به صورت هدفمند و ماموریت گرا بیش از دیگر منابع در رشد اقتصادی کشور موثر است و در این راستا با استانداران نیز نشست هایی را تدارک دیده ایم و امروز تفاهم نامه یی را با استاندار مازندران امضا کرده ایم.

صالحی عمران با اشاره به این که اعتقاد داریم که تنها دانشگاهی که می تواند به لحاظ کمی رشد کند دانشگاه فنی و حرفه ای است، لذا با انعقاد این تفاهم نامه برآنیم تا تجهیزات و امکانات کارگاهی و آزمایشگاهی دانشگاه را ارتقا ببخشیم و محیط کار واقعی برای دانشجویان جهت آموختن عینی کار فراهم کنیم، گفت: این تفاهم نامه به رشد کمی و کیفی دانشگاه فنی و حرفه ای استان خیلی کمک می کند که نتایج آن به رشد اقتصادی استان منجر خواهد شد.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای کشور، عنوان نمود: در سال جاری برای تکمیل و تداوم مهارت آموزی، دانشگاه فنی و حرفه ای کشور مجوز 328 رشته کارشناسی را از شورای گسترش دریافت نمود که 30 رشته از آن به مازندران اختصاص یافته است که زمینه تکمیل مهارت دانشجویان دانشگاه فنی و حرفه ای را فراهم می کند. 

افزودن دیدگاه

دیدگاه ها