آخرین اخبار :
کد خبر : 3343 چهارشنبه 24 مرداد 1397 اجتماعی
در پی بازدید استاندار مازندران ومدیر کل راه و شهرسازی مازندران

عمليات بهسازي و ارتقاء محور تنكابن – الموت قزوين شتاب بيشتري مي گيرد

استاندار مازندران به همراه مديركل راه و شهرسازي مازندران و چند تن از مديران كل دستگاه هاي اجرايي استان از قطعه 5 محور تنکابن – الموت قزوین بازديد و دستوراتي را در جهت شتاب بخشيدن به عمليات بهسازي و ارتقاء محور ارتباطي تنکابن به الموت قزوين مصوب نمودند.

به گزارش روابط عمومي اداره کل راه و شهرسازي استان مازندران مهندس محمد اسلامی  در اين بازديد از اهميت راه ارتباطي مناسب در اين منطقه سخن گفت و افزود : راه اندازي اين محور موجب رونق صنعت گردشگري اين منطقه به دليل برخورداري از مواهب طبيعي خواهد شد.

وي اظهار داشت : محور قزوين- تنکابن جاده درجه يک منطقه محسوب شده که با بهره برداري از اين محور علاوه بر کاهش يک ساعته سفر گردشگران به استان ، ساکنان 74 روستاي منطقه سه هزار با رونق اقتصادي مواجه خواهند شد.

استاندار مازندران با ابراز رضايت از ارائه خدمات عمومي به روستاييان منطقه سه هزار گفت: کشاورزي منطقه در بخش باغداري و دامپروري نيز با راه اندازي محور تنکابن به الموت قزوين رونق بيشتري مي گيرد. 

مهندس عبداله بهادری مديرکل راه و شهرسازي استان مازندران نيز در اين بازديد عنوان نمود : منطقه دو هزار و سه هزار به دليل شرايط جوي داراي سکونتگاهاي فصلي است.

وي با اشاره به اجراي طرح راهسازي محور تنکابن به الموت قزوين از مسير ييلاقي و کوهستاني سه هزار گفت: به دليل شرايط اقليمي حاکم بر منطقه، پنج ماه از سال فعاليت راهسازي در اين منطقه متوقف مي شود که اجراي طرح نيز با کندي پيش مي رود.

مديركل راه و شهرسازي مازندران رانشي بودن زمين منطقه سه هزار و جابجا کردن سنگ هاي بزرگ را از مهمترين مشکلات اجراي راهسازي در اين منطقه برشمرد.

وي افزود: اين محور پنجمين محور ارتباطي مازندران با پايتخت کشور محسوب مي شود که در صورت تکميل عمليات راهسازي در اين محور زمان سفر از مازندران به تهران يک ساعت کاهش خواهد يافت.

گفتنی است : پروژه محور تنکابن – الموت-  قزوین دارای 167 کیلومتر که شامل 5 قطعه می باشد. قطعات 1 تا 4 در محدوده استان قزوین و قطعات 5 و 6  به طول 71 کیلومتر در استان مازندران می باشد. قطعه 5 محور از کیلومتر 96 تا 130 به طول 34 کیلومتر بوده که 56 درصد پیشرفت فیزیکی داشت. با توجه به اینکه در غرب استان مازندران تنها مسیر ممکن جاده کندوان بوده، در آینده ظرفیت ترانزیتی شدن خواهد داشت(این مسیر کریدور شمال به جنوب در غرب استان می باشد).

افزودن دیدگاه

دیدگاه ها