آخرین اخبار :
کد خبر : 3278 یکشنبه 7 مرداد 1397 سیاست
استاندار مازندران، در جلسه اتاق فکر توسعه و تعالی استان؛

هدف اتاق فکر، همگرایی و هم افزایی مازندرانی هاست / باید با نگاه به آینده؛ نقشه راه توسعه مازندران ترسیم شود / باید سرمایه اجتماعی را حفظ و تقویت کنیم / نقش بانوان را پررنگ تر ببینیم

مقام عالی دولت در استان، در این جلسه یادآور شد: هدف اتاق فکر؛ همگرایی و هم افزایی مازندرانی هاست و باید با نگاه به آینده و آینده پژوهی؛ نقشه راه توسعه مازندران ترسیم شود. ‎

استاندار مازندران، گفت: هدف اتاق فکر؛ همگرایی و هم افزایی مازندرانی هاست و باید با نگاه به آینده و آینده پژوهی؛ نقشه راه توسعه مازندران ترسیم شود.

به گزارش روابط عمومی استانداری، محمد اسلامی در جلسه اتاق فکر توسعه و تعالی مازندران با اشاره به این که مهم ترین هدف اتاق فکر؛ همگرایی و هم افزایی همه مازندرانی هاست تا نقشه اعتلای مازندران را ترسیم، پیگیری و پشتیبانی کنیم، خاطرنشان ساخت: باید با نگاه به آینده و آینده پژوهی؛ نقشه راه توسعه مازندران ترسیم شود.

استاندار با بیان این که امروز در کشور بیش از هرچیز به وحدت، همدلی، هماهنگی و ارتقاء همکاری نیازمندیم، افزود: باید با پرهیز از بخشی نگری و با اتکاء به کلان نگری و نگاه یکپارچه، ریل گذاری لازم را برای رفع مشکلات و موانع جاری و ترسیم افق آینده، برنامه توسعه ای مازندران را دنبال نماییم.

اسلامی، شناسایی هسته های خلاق و ایده های توسعه دهنده را از جمله ماموریت های مهم اتاق فکر برشمرد و یادآور شد: باید با هدایت درست فرصت ها و تسهیلات اشتغالزایی و رونق بخشِ تولید، حرکت کاروان امید در استان را شتاب ببخشیم. 

مقام عالی دولت در استان با بیان این که در تلاشیم تا با راه اندازی بنیاد توسعه مازندران و هدایت سرمایه های مردمی برای ایجاد هلدینگ های مورد نیاز، موتور توسعه مازندران را روشن کنیم، تصریح نمود: اتاق فکر توسعه و تعالی استان باید مسایل توسعه ای را از منظر جامعه و کسب و کار مورد ارزیابی قرار دهد و با شناسایی مساله، اولویت بندی و ارایه راهبردها؛ مازندران را به سمت شکوفایی در بخش های مختلف رهنمون شود.

اسلامی با اشاره به این که انجام اقدامات موثر باید در فرهنگ کاری ما جا بیفتد، گفت: باید رویکردهایی را انتخاب کنیم که تاثیر محور باشند. فکر و اقدام موثر دو رویکرد اساسی است که باید همه جا با هم باشند.

استاندار با اشاره به این که آمار برخی بیماری ها در استان بالاست و رتبه نخست کشور را داراست، گفت: بهداشت و سلامت از اولویت های ماست و اگر به سبک زندگی و بهداشت جامعه توجه کنیم از بسیاری از معضلات در امان خواهیم بود.

وی با اشاره به این که پس از پیروزی انقلاب در شرایطی دشوار و فاقد زیرساخت، با اتکا به توان و خلاقیت جوانان، کشور را از مشکلات عبور دادیم، اظهار داشت: باید ورود جوانان به عرصه مدیریت کشور را تسهیل و تسریع کنیم و با ایجاد زیر ساخت ها، زمینه نقش آفرینی جوانان برای ارتقاء تراز کشور را فراهم نماییم.

اسلامی با اشاره به سهم 28.5 درصدی صنعت در اشتغال استان، گفت: باید بدانیم نسل های آینده چه می خواهند و به چه چیزهایی نیاز دارند.باید آینده شغلی فرزندان خود را تضمین کنیم و صنایعی را دنبال نماییم که احیا کننده محیط زیست هستند. 

وی با اشاره به این که تولید پایدار در گرو بازار پایدار است، افزود: ذائقه بازار و جامعه هدف در حال تغییر است و ما باید استراتژی خود در خصوص بازار را دگرگون کنیم. فرصت های صنعتی باید بر اساس الزامات و ذائقه بازار شناسایی شود. باید استراتژی صنعتی 50 ساله داشته باشیم تا جوانان ما با اشتیاق کار کنند.

استاندار، بالندگی جامعه را در گرو بالندگی بانوان دانست و یادآور شد: جامعه ای بالنده است که بانوان بالنده داشته باشد. فرزندان انقلابی ما در دامان مادران با کفایت پرورش یافتند.

اسلامی با بیان این که نیازمند آنیم تا نقش زنان را پررنگ تر ببینیم و این نگرش، از بنیان های فکری ماست، ابراز نمود: تحقق سهم مدیریتی بانوان را در دستور جدی کار داریم و به طور جدی در این مسیر گام گذاشته ایم و به این رویکرد تداوم می بخشیم.

استاندار، تاثیر از اقتصاد کلان ملی را یک چالش برای اقتصاد استان برشمرد و عنوان داشت: متناسب سازی استعدادها و ظرفیت های سرزمینی با مهندسی و توسعه بازار باید در دستور کار جدی ما قرار گیرد تا با قدرت لجستیک بتوانیم کالاهای فرآوری شده خود را به بازار برسانیم.

وی، تصریح کرد: در برنامه اقتصاد مقاومتی استان در 12 بخش با تعریف پروژه های محرک اقتصادی، روی فعال کردن اقتصاد همه بخش ها تمرکز کردیم.

نماینده عالی دولت در استان به اهمیت توجه به زنجیره ارزش در محصولات زراعی و باغی، توجه به اقتصاد کشاورز، تولید بذر در داخل استان، استفاده از ارقام مناسب و بهره وری در حوزه کشاورزی اشاره کرد و بیان داشت: فقدان یک نقشه استراتژیک کشاورزی از مشکلات این بخش است.

استاندار با اشاره به این که در تلاشیم تا پسماند را در مبدا کنترل کنیم، افزود: زباله باید از خانه تعیین تکلیف شود و اجرای طرح تفکیک زباله از مبدا را در استان آغاز کرده ایم که نیازمند جدیت بیشتر دستگاه های مسئول است.

اسلامی با بیان این که سرمایه اجتماعی، مهم ترین سرمایه انقلاب اسلامی است و در مازندران به دنبال احیا سرمایه اجتماعی هستیم، گفت: باید سرمایه اجتماعی را حفظ و تقویت کنیم و در این مسیر از یافته های پژوهشی حمایت می کنیم.

در آغاز این جلسه میر نیا، رییس دانشگاه مازندران و مسئول تشکیل اتاق فکر و جهانشاهی، رییس بنیاد نخبگان و دبیر اتاق فکر استان، گزارشی از فعالیت ها و برنامه های پیش روی این اتاق ارایه کردند و در ادامه روسای کارگروه های تخصصی بهداشت و سلامت، جوانان، بانوان، مدیریت دانش و رسانه، صنایع غذایی و تبدیلی، گردشگری و صنایع دستی، جنگل، کشاورزی، اقتصاد کلان، پسماند، فرهنگی اجتماعی و کارگروه تخصصی فناوری اطلاعات ذیل اتاق فکر به ارایه گزارش از فعالیت های خود پرداختند.

افزودن دیدگاه

دیدگاه ها