آخرین اخبار :
کد خبر : 3266 پنج شنبه 4 مرداد 1397 محیط زیست و منابع طبیعی
استاندار مازندران، در همایش تجلیل از محیط بانان نمونه استان؛

برای حفظ محیط زیست، نقش پذیر باشیم / ماندگاری محیط زیست، نیازمند فرهنگ سازی و مشارکت مردم است / 1400 تن زباله استان تا پایان سال جاری ساماندهی می شود

با حضور استاندار مازندران و به مناسبت روز محیط بان از محیط بانان نمونه مازندران با اهداء لوح تقدیر و تندیس، تجلیل شد. ‎

با حضور استاندار مازندران و به مناسبت روز محیط بان از محیط بانان نمونه استان با اهداء لوح تقدیر و تندیس، تجلیل شد.

به گزارش روابط عمومی استانداری، محمد اسلامی در همایش تجلیل از محیط بانان نمونه مازندران در ساری با اشاره به این که حفظ محیط زیست یک ضرورت و رسالت همگانی است، افزود: تعهد و احساس مسئولیت در حفظ محیط زیست را در خود تقویت کنیم و برای تحقق این رسالت؛ نقش پذیر باشیم.

استاندار مازندران به ضرورت نقطه عطف برای رفتارهای محیط زیستی و اقدامات فرهنگی اثرگذار در این راستا اشاره کرد و عنوان نمود: فرهنگ حفاظت درست و واقعی از محیط زیست باید در جامعه ترویج شود.

اسلامی بر ضرورت راه اندازی نهضت پایان دادن به مصرف پلاستیک و شتاب بخشی به اجرای طرح تفکیک زباله از مبدا در استان تاکید کرد و ابراز داشت: برای مصرف پلاستیک باید چاره اندیشی کنیم و سرمایه‌گذاری‌های جایگزین و تکنولوژی‌های نوین را حمایت نماییم.

مقام عالی دولت در مازندران با بیان این که حدود یک هزار و 400 تن زباله با افتتاح چند پروژه فرآوری تا پایان سال تعیین تکلیف می شود، گفت: همچنین برای فرآوری یک هزار و 200 تن از زباله های خانگی؛ مذاکرات اولیه با چند شرکت انجام شده است که پیش بینی می شود تا پایان سال جاری این میزان نیز تعیین تکلیف شود.

مقام عالی دولت در مازندران، با اشاره به این که برای یک هزار تن زباله خانگی موجود در این استان نیز طرح راه اندازی 10 واحد کمپوست پیش بینی شد و اعتبار مورد نیاز برای آن نیز تامین شده است، گفت: حداکثر در دو تا سه سال آینده تمام زباله های خانگی مازندران، تعیین تکلیف و با فرآوری از دورریزی آن در محیط زیست ممانعت می شود.

استاندارمازندران، یادآور شد: بهره برداری از ظرفیت های زیست محیطی در این خطه از شمال کشور بیش از میزان پیش بینی است و باید در بهره گیری از آن تجدید نظر شود.

اسلامی، خاطرنشان کرد: برای ماندگاری محیط زیست برای آیندگان در مازندران نیاز به فرهنگ سازی داریم و بدون مشارکت مردم طرح های زیست محیطی ما به نتیجه نخواهد رسید.

گفتنی است، در این مراسم با حضور مهندس اسلامی، استاندار مازندران از محیط بانان نمونه استان به مناسبت روز محیط بان، با اهداء لوح تقدیر و تندیس، تجلیل شد.

افزودن دیدگاه

دیدگاه ها