آخرین اخبار :
کد خبر : 3265 پنج شنبه 4 مرداد 1397 اجتماعی
رییس سازمان امور عشایر کشور، عنوان کرد:

نقش موثر عشایر در اقتصاد و فرهنگ / توانمند سازی جامعه عشایری در اولویت برنامه های این بخش است

معاون وزیر جهاد کشاورزی، که در نخستین جلسه شورای عشایر استان، سخن می گفت، افزود: تجهیز زندگی عشایر و توانمند سازی جامعه عشایری از جمله اولویت های سازمان امور عشایری است که همه باید برای تحقق آن کمک کنند. ‎

معاون وزیر جهاد کشاورزی، گفت: تجهیز زندگی عشایر و توانمند سازی جامعه عشایری از جمله اولویت های سازمان امور عشایری است که همه باید برای تحقق آن کمک کنند. 

به گزارش روابط عمومی استانداری، کرمعلی قندالی رییس سازمان امور عشایری کشور در نخستین جلسه شورای عشایر استان، با اشاره به این که به مسایل جامعه عشایری باید بدور از بخشی نگری و با دیدی جامع نگاه کنیم و با برنامه ریزی مدون و موثر به توسعه و تقویت زندگی و اقتصاد عشایر کمک نماییم، گفت: باید به دیدگاه ها و نظرات کسانی که به طور جدی با جامعه عشایر مرتبط هستند و در این بخش فعالیت دارند، گوش کنیم.

وی با بیان این که نقش عشایر در اقتصاد و فرهنگ موثر است، گفت: تجهیز زندگی عشایر و توانمند سازی جامعه عشایری از جمله اولویت هایی است که همه باید برای تحقق آن کمک کنند. 

معاون وزیر جهاد کشاورزی، به نقش عشایر در دوران دفاع مقدس به عنوان نخستین مدافعان حاضر در جبهه ها اشاره کرد و اظهار داشت: مجاهدت عشایر در دفاع مقدس در کنار دیگر مردم ایران اسلامی، امروز موجبات عزت ما را فراهم آورد.

رئیس سازمان امور عشایر کشور با اعلام این که 213 هزار خانوار عشایری در کشور و 700 خانوار عشایر در مازندران زندگی می کنند، افزود: تدابیری اتخاذ شود تا این تعداد خانوار از سهمیه آرد استان برخوردار شوند.

وی، خاطرنشان ساخت: عشایر، حافظ مراتع و محیط زیست هستند و باید با تدابیر و تمهیدات لازم و تکنولوژی روز ضمن ارتقاء بهره وری در معیشت و اقتصاد آنان به تداوم زندگی آنان در طبیعت کمک کنیم.

قندالی با اشاره به این که پس از سال ها پیگیری؛ این جلسه امروز با همت و نگاه ویژه مهندس اسلامی برای نخستین بار در مازندران برگزار شد و برخورد متحول استاندار مازندران به این حوزه واقعا امید بخش است، افزود: همه باید نگاه و عمل خود را در خدمت رسانی به عشایر به عنوان جامعه مولد و اثرگذار در سلامت و امنیت غذایی با نگرش استاندار تنظیم کنند تا شاهد تحولی اساسی در این بخش باشیم.

کاظمی، رییس اداره عشاری استان نیز در این جلسه گزارشی از جامعه عشایری مازندران ارایه کرد.

افزودن دیدگاه

دیدگاه ها