آخرین اخبار :
کد خبر : 3243 یکشنبه 31 تير 1397 محیط زیست و منابع طبیعی
نبیان، در جلسه شورای حفاظت منابع آب استان؛

از هدر رفت آب در هر حوزه ای باید جلوگیری شود

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مازندران، در این جلسه، گفت: از هدر رفت آب در هر حوزه ای باید جلوگیری شود و برای استفاده مطلوب از پساب ها و روان آب ها باید برنامه داشت. ‎

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مازندران، گفت: از هدر رفت آب در هر حوزه ای باید جلوگیری شود و برای استفاده مطلوب از پساب ها و روان آب ها باید برنامه داشت.

به گزارش روابط عمومی استانداری، علی نبیان در جلسه شورای حفاظت منابع آب استان، ضمن تبریک دهه کرامت، با اشاره به این که موضوع کشاورزی و تامین آب از دغدغه های اساسی ماست، یادآور شد: به منظور سازگار نمودن مصرف با کم آبی، دولت طرح جامع سازگاری با کم آبی را در دستور کار قرار داد.

نبیان با اشاره به این که برنامه ریزی برای این مهم؛ یک اقدام ویژه است، گفت: در تامین منابع آب نباید بخشی فکر کنیم و باید استان را یکپارچه ببینیم.

وی با تاکید بر این که پروژه هایی که از سوی دستگاه های ذی ربط در حوزه آب تعریف می شود باید با توجه به محدودیت منابع، قابل اجرا باشد، افزود: از هدر رفت آب در هر حوزه ای باید جلوگیری شود و برای استفاده مطلوب از پساب ها و روان آب ها باید برنامه داشت.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مازندران، بر استفاده بهینه از آب بندان ها بویژه با لایروبی بهنگام در راستای تقویت منابع آب کشاورزی تاکید کرد و گفت: 17 هزار هکتار آب بندان استان باید به صورت ویژه مورد استفاده قرار گیرد.

نبیان با تاکید بر این که در حفاظت از منابع آب باید ادبیات واحد داشته باشیم، گفت: باید در جهت مدیریت مصارف آب نیز با مردم گفتگو و تعامل نمود و آموزش های لازم را ارایه کرد.

در آغاز این جلسه ابراهیم یخکشی، مدیر عامل آب منطقه ای استان، گزارشی از برنامه عملیاتی جامع سازگاری با کم آبی استان ارایه نمود که از سوی اعضاء به بحث و بررسی گذاشته شد.

افزودن دیدگاه

دیدگاه ها