آخرین اخبار :
کد خبر : 3239 شنبه 30 تير 1397 فرهنگ

جشن ملی و بین المللی دل نوشته های رضوی/ارسال 82 هزارو 652 دل نوشته

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران جشنواره نامه ای به امام رضا(ع) را پرمخاطب ترین رویدادفرهنگی رضوی در مازندران عنوان کرد

به گزارش خبر مازندران ، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران جشنواره نامه ای به امام رضا(ع) را پرمخاطب ترین رویدادفرهنگی رضوی در مازندران عنوان کرد
محمود شالویی در برنامه زنده تلویزیونی "صواحی" پیرامون سیزدهمین جشنواره بین المللی نامه ای به امام رضا(ع) گفت:برگزیدگان این رویداد عصر یکشنبه ۳۱ تیرماه در ساری با حضور مردم و مسولان استانی و ملی  درسالن اجتماعات هلال احمرمورد تجلیل قرار خواهند گرفت.
وی افزود:یکی از ویژگی های این جشنواره شرکت تمامی گروههای سنی است که امکان ارتباط همه ی اقشار را فراهم می کند.
شالویی بخش بین الملل و دریافت دلنوشته های خارجی را از دیگر ویژگی های این جشنواره برشمرد و افزود:امسال هم برگزیدگان سایر کشورها در ایین اختتامیه مورد تجلیل قرارخواهند گرفت.
وی افزود:تجلیل از خادمان فرهنگ رضوی از دیگر برنامه های جشنواره امسال است که در بخش جنبی جشنواره مورد تجلیل قرارمی گیرند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی از محسن رضایی دبیرمجمع تشخیص مصلحت نظام وسردارمرتضی قربانی به عنوان میهمان و سخنران جشنواره یاد کرد و افزود:تجلیل از دو قهرمان المپیکی کشتی و خادم امام رضا(ع)  وخانواده شهید مدافع حرم از دیگربرنامه های مراسم اختتامیه خواهد بود. وی افزود:دلنوشته های منتخب جشنواره درکتاب نجوای دل به چاپ خواهد رسید که منبع خوبی برای تولید اثار هنری و فرهنگی است.

 

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران از برگزاری اختتامیه جشنواره بین المللی نامه‌ای به امام رضا(ع) در ۳۱ تیرماه سال جاری خبر داد و گفت: 82 هزارو652 هزار اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است.
 عباس زارع گفت: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران برای نخستین بار در سال ۸۵ اقدام به برگزاری جشنواره سراسری نامه‌ای به امام رضا(ع) کرده و در سال جاری سیزدهمین دوره این جشنواره را برگزار خواهد کرد.
وی با بیان اینکه در سال جاری این جشنواره در سه بخش استانی، ملی، بین‌المللی و بخش ویژه برگزار ‌شده است، افزود: مهلت ارسال آثار تا ۱۸ خردادماه بود و داوری آثارنیز توسط هیئت داوران به اتمام رسیده است،
 زارع گفت: در بخش ملی آثار رسیده در حوزه کودکان، نوجوانان و بزرگسالان ۸۱ هزار و ۱۶۳ نامه، در بخش بومی به زبان مازندرانی ۲۴۸ نامه در بخش بین الملل 912نامه و در بخش حدیث رضوی نیز ۳۲۹ نامه به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده است.

ارسال دل نوشته از 41 کشورجهان

دربخش بین الملل 912 نامه از 41 کشور جهان به دبیرخانه جشنواره ارسال شد.

نفرات برتر و شایسته تقدیر بخش بین‌ المللی جشنواره نامه‌ ای به امام رضا (ع) با نظر داوران به شرح ذیل اعلام شد.
از کشور پرو، خانم مالکی اماسای پرزیوس و از ترکیه بتول زهرا اکپول به صورت مشترک رتبه نخست را کسب کردند.
عایده عیسی از لبنان و سوتیاوان از اندونزی به صورت مشترک حائز رتبه دوم شدند. محمد ابراهیم از نیجریه و بتول سایوز از ترکیه به صورت مشترک رتبه سوم این جشنواره بین‌ المللی را از آن خود کردند.
از آمریکا مریم سروری، از آذربایجان امیل امیش‌اف، از غنا هیدایا محمد، از پاکستان عاجز حسین و از هند زینب شایسته تقدیر اعلام شدند.

از تاجیکستان فطرت تشبوف، از تونس سلمان تومی، از بنگلادش فردوس جهان، از کنگو کالالا انگاندو اندهد، از بروندی، جمعه قاسوره، از لیبریا مایونکور ماسالی، از آذربایجان جمیل آقایف، از بلژیک فاطمه یلماز و از ونزوئلا کلاتودیا میشل رانگل روندون در این جشنواره شایسته تقدیر اعلام شد.

**اعلام برترین‌های جشنواره نامه‌ای به امام رضا(ع) در بخش ملی

نفرات برتر و شایسته تقدیر بخش ملی جشنواره نامه‌ای به امام رضا(ع) معرفی شدند.
این جشنواره در سه بخش استانی و ویژه، کودک و نوجوان و بزرگسالان برگزار شد که در هر بخش از رتبه های اول تا سوم و نیز از نویسندگانی که شایسته تقدیر بودند تجلیل می‌شود.
در بخش استانی و ویژه، راضیه اورعی، کوثر جعفرنژاد، منصور ولیپور از مازندران در رشته نامه به ترتیب رتبه های اول تا سوم را کسب کردند.
در بخش ویژه جشنواره اسماعیل فتحی از آذربایجان غربی در رشته حدیث آسیب اجتماعی و صبیه شاکری نیا از مازندران در رشته حدیث نماز حائز رتبه برتر شدند.

در بخش کودک و نوجوان در رشته نامه ، بهاره زنجانی نژاد از مازندران، مارال مقامی از گیلان و حدیث محمودی از زنجان رتبه اول تا سوم را از آن خود کردند.

در بخش کودک و نوجوان، هانیه هاشمی زاده از اردبیل، خانم مهدیه رجایی فر از مازندران، نادیا قربانی‌زاد از اردبیل، فاطمه قربانی از زنجان، زینب حسینی از گیلان، زهرا غلامی از چهار محال و بختیاری، آرش سپهری از تهران و معین فلاح از یزد در رشته نامه از سوی هیئت داوران شایسته تقدیر معرفی شدند.
در بخش بزرگسالان فاطمه تقی‌زاده از قم، مریم فرخی از خوزستان و علی سلیمانی از تهران حائز رتبه اول تا سوم شدند.
در رشته نامه در بخش بزرگسالان، زهرا حسینی از همدان، جمیله معظمی از کردستان، آزاده امینی از اصفهان، علی شریعتی از البرز، عابدین زارع از فارس ، پروانه حلال خور از مازندران، لاله نجفی از مازندران و فریبا قاسمی از مازندران از سوی هیئت داوران این دوره از جشنواره امام رضا(ع) شایسته تقدیر اعلام شدند.

افزودن دیدگاه

دیدگاه ها