آخرین اخبار :
کد خبر : 3197 پنج شنبه 21 تير 1397 اقتصاد
معاون توسعه کار آفرینی و اشتغال وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اعلام کرد:

معرفی بیش از 8 هزار میلیارد تومان طرح اشتغال روستایی به بانک ها / شناسایی قریب 5 هزار روستای کانونی برای توسعه اشتغال

عیسی منصوری که در حاشیه جلسه کارگروه تخصصی اشتغال مازندران با خبرنگاران سخن می گفت، یادآور شد: تاکنون بالغ بر 8 هزار و 100 میلیارد تومان طرح به بانک ها معرفی کرده ایم که از این رقم بالغ بر 2000 میلیارد تومان از سوی موسسات و بانک ها، مصوب و انعقاد قرارداد شده است / از 44000 روستای موجود در کشور 4900 روستای کانونی را شناسایی کرده ایم که در فاز نخست توسعه اشتغال در 1000 روستای کانونی را در برنامه داریم. ‎

معاون توسعه کار آفرینی و اشتغال وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، گفت: تاکنون بالغ بر 8 هزار و 100 میلیارد تومان طرح اشتغال روستایی به بانک ها معرفی شده است.

به گزارش روابط عمومی استانداری، عیسی منصوری با اشاره به این که در حوزه برنامه های اشتغال سال جاری، چند طرح مهم را ذیل تبصره 18 قانون بودجه سال 97 در دستور کار داریم، عنوان نمود: همراه با این طرح ها، برنامه اشتغال روستایی به صورت مستقل و بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی نیز به طور جدی دنبال می شود.

منصوری با بیان این که در برنامه اشتغال فراگیر یا تبصره 18 چند طرح وجود دارد که از آن جمله می توان به توسعه رسته های منتخب با محوریت ایجاد اشتغال و مسئولیت وزارت کار اشاره نمود، افزود: نوسازی صنایع و اتمام طرح های نیمه تمام با مسئولیت وزارت صنعت، معدن و تجارت و نوسازی بافت فرسوده و بازسازی ناوگان حمل و نقل تجاری با محوریت سازمان برنامه و بودجه و دستگاه مربوطه از دیگر طرح های یاد شده است.

معاون توسعه کار آفرینی و اشتغال وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به این که در کنار این ها، طرح های سیاست های فعال بازار کار از جمله کارورزی، مشوق های بیمه ای کارفرمایی و مهارت آموزی در محیط کار واقعی با مسئولیت وزارت کار از دیگر طرح های برنامه های اشتغال است، یاد آور شد: در خصوص رسته های منتخب با توجه به تحریم ها؛ رسته هایی مورد تاکید هستند که در این دوره می توانند رونق داشته باشند یا کمتر تحت تاثیر قرار گیرند و فرصت ایجاد و تثبیت اشتغال را داشته باشند.

وی با بیان این که در خصوص صیانت از اشتغال موجود بحث استفاده از بیمه بیکاری را مورد توجه قرار دادیم تا افرادی که بیکار می شوند مورد حمایت قرار گیرند، خاطرنشان ساخت: در خصوص اشتغال روستایی تاکنون بیشتر شتاب بخشی به اجرای طرح و استفاده از منابع بانکی در دستور کار قرار داشت اما اکنون علیرغم حفظ سرعت مورد نظر، شناسایی و توسعه اشتغال در روستاهای کانونی مورد توجه قرار گرفته است.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به این که از 44000 روستای موجود در کشور 4900 روستای کانونی را شناسایی کرده ایم، گفت: در فاز نخست توسعه اشتغال در 1000 روستای کانونی را در برنامه داریم که با انتخاب تسهیل گر برای آنان، تحت نظر کارگزاران استان ها فعالیت خواهند نمود و بدین ترتیب امیدواریم با مداخلات توسعه ای در کنار اعطای منابع بانکی به توسعه اشتغال کمک کرده باشیم.

وی با اعلام این که در اشتغال روستایی تاکنون بالغ بر 6000 میلیارد تومان منابع در اختیار داشتیم که نیمی از صندوق توسعه ملی و نیمی از از سوی بانک ها در اختیار قرار گرفت، افزود: تاکنون بالغ بر 8 هزار و 100 میلیارد تومان طرح به بانک ها معرفی کرده ایم که از این رقم بالغ بر 2000 میلیارد تومان از سوی موسسات و بانک ها، مصوب و انعقاد قرارداد شده است.

منصوری، افزود: در اشتغال فراگیر تا پایان سال 600 میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است و اکنون کار، سرعت یافته است و با توجه به آیین نامه اجرایی تبصره 18 قانون بودجه سال 97 که از سوی دولت در چند روز آینده کارگشایی خواهد شد، شتاب بیشتری پیدا خواهد نمود.

افزودن دیدگاه

دیدگاه ها