آخرین اخبار :
کد خبر : 3184 سه شنبه 19 تير 1397 اقتصاد
استاندار مازندران در بازدید از منطقه ویژه اقتصادی بندرامیرآباد

بندر امیر آباد دروازده کریدور شمال و جنوب یک سرمایه ملی و بی نظیر است/ رشد 59 درصدی تخلیه و بارگیری بندرامیرآباد در سال جاری امیدبخش است / بندر امیر آباد آماده جلب و جذب سرمایه گذاری است

استاندار مازندران پس ازبازدید از بخشهای منطقه ویژه اقتصادی بندرامیرآباد در نشست با مسئولین بندر طی سخنانی بندرامیرآباد را یک سرمایه ملی و بی نظیر در استان برشمرد و گفت : بندر امیرآباد نقش بسزایی در رونق تولید و اشتغال منطقه ایفا می کند. ‎

مهندس محمد اسلامی بندر امیر آباد را دروازده کریدور شمال و جنوب خواند و گفت : توسعه زیرساخت های بندر امیر آباد باید مورد توجه جدی قرار گیرد تا رونق همه جانبه ای از مسیر دریا برای مازندران فراهم شود .
وی تاکید کرد : منطقه ویژه اقتصادی با پس کرانه مناسب و قابلیت اتصال به راه آهن ظرفیت بالایی برای تبادلات اقتصادی دارد 
اسلامی دریانوردی را مقصد گردشگری دانست و گفت : اقتصاد دریا محور باید تقویت شود و بندر امیر آباد آماده جلب و جذب سرمایه گذاری است 
مقام عالی دولت در استان رشد 59 درصدی تخلیه و بارگیری بندرامیرآباد در سال جاری را امیدبخش خواند و گفت : افزایش سهم بار برای بندر با تیم موجود شدنی است 
استاندار مازندران با اشاره به آغاز عملیات برقی شدن خط آهن گرمسار - اینچه برون گفت : با برقی شدن این خط آهن ظرفیت انتقال بار از 5 / 2 میلیون تن به بیش از 10 میلیون تن و سرعت از 60 کیلومتر به 120 کیلومتر خواهد رسید که بندر امیرآباد هم در این زمینه سهم بسزایی خواهد داشت 
وی همایش بین المللی توسعه صادرات از مسیر دریای خزر را یک فرصت مناسب جهت معرفی ظرفیت ها و توانایی های بنادر شمالی جهت افزایش صادرات با مشارکت مسئولین ، شرکت ها ، سرمایه گذاران و صاحبان کالا عنوان کرد و بر حضور تمامی مسئولین مرتبط با صادرات در این همایش تأکید کرد.
در این نشست مدیر بنادر و دریانوردی و منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد با ارائه گزارشی به امکانات و پتانسیل های موجود در بندر اشاره کرد و گفت : بندر امیرآباد به عنوان سومین بندر به لحاظ وسعت و تنها بندر نسل سوم کشور می باشد که با قابلیت پهلودهی کشتی با تناز ۶۵۰۰ تن از ظرفیت اسمی تخلیه و بارگیری ۷,۵ میلیون تن در سال با ۱۵ پست اسکله برخوردار است .
سیاوش رضوانی با یادآوری سفر رئیس جمهور به منطقه ویژه اقتصادی بندرامیرآباد در بهار سال گذشته ، اظهار داشت در این سفرفاز دوم بندر با ۶ پست اسکله جدید ، حوضچه شماره دو ، دیوار حفاظت ساحلی و هم چنین پروژه های سرمایه گذاری بخش خصوصی شامل کارخانه تولید انواع کاغذ ، کارخانه تولید محصولات فولادی ، مخازن نگهداری روغن خوراکی و سیلوهای نگهداری غلات توسط دکتر روحانی افتتاح شد.
وی با اشاره به سهم ۹۸ درصدی بندرامیرآباد از صادرات بنادر مازندران خاطر نشان کرد ۶۱ درصد از صادرات کالا در بنادر شمال کشور از این بندر انجام می شود .
مدیر بندرامیرآباد سرمایه گذاری ایجاد شده در این بندر را در بخش دولتی ۶ هزار میلیارد ریال و سرمایه گذاری بخش خصوصی را ۱۲ هزارو ۴۷۹ میلیارد ریال عنوان کرد و سیمان، کلینکر، کالای ساختمانی ، مواد معدنی ، غلات، فلزات ،کالاهای کانتینری و مواد نفتی را از مهمترین کالاهای نام برد که در این بندر تخلیه و بارگیری می شود.
رضوانی با اشاره به میزان یک میلیون تخلیه و بارگیری کالا در بندرامیرآباد و رشد ۵۹ درصدی تخلیه و بارگیری نسبت به مدت مشابه سال قبل در این بندر ، از رتبه نخست تخلیه و بارگیری در بین بنادرشمال کشور با سهم ۵۸ درصدی خبر داد.
رضوانی همچنین با یادآوری سهم۶۱ درصدی بندرامیرآباد در صادرات کالا در بنادر شمالی کشور ، خاطرنشان کرد در سه ماهه نخست سال جاری بیش از ۱۲۸ هزار تن کالا از طریق بندرامیرآباد صادر شده است که رشد ۱۴ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان می دهد.
مدیر بزرگترین بندر حاشیه دریای خزر در ادامه معرفی بندر امیرآباد ،تعداد اسکله های این بندر را در فاز نهایی ۳۴ پست و ظرفیت نهایی آن را نیز ۱۸ میلیون تن در سال عنوان کرد.
وی همچنین از برگزاری همایش بین المللی توسعه صادرات از مسیر دریای خزر در ۲۰ تیرماه سال جاری به میزبانی منطقه ویژه اقتصادی بندرامیرآباد خبر داد و آن را فرصت مغتنمی جهت معرفی ظرفیت بنادر مازندران به سرمایه گذاران و صاحبان کالا برای صادرات کالا از مقصد مازندران به کشورهای حاشیه دریای خزر دانست.

افزودن دیدگاه

دیدگاه ها