آخرین اخبار :
کد خبر : 3173 شنبه 16 تير 1397 علم و فناوري
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در جمع مدیران و فعالان اقتصادی نور و محمودآباد

سند ایجاد ظرفیت اینترنت اشیا کشور در حال تدوین است

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت که سند ایجاد ظرفیت اینترنت اشیا در کشور درحال تدوین است و با اجرایی شدن آن ، فاز جدیدی از سرمایه گذاری مبتنی بر دانش بومی انجام خواهد شد. ‎

محمد جواد آذری جهرمی در نشست مشترک فعالان اقتصادی شهرستان های نور و محمود آباد در دانشگاه آزاد واحد اسلامی نور افزود : این سند تا پایان امسال تدوین می شود که نتیجه اجرایی شدن آن علاوه بر رفع نقصان های موجود در حوزه ارتباطات ، توسعه اقتصادی و رفاه بیشتر مردم را در پی خواهد داشت .
وی با اشاره به ظرفیت های ممتاز و منحصر به فرد مازندران در بخش های مختلف از جمله کشاورزی ، گردشگری ، صنایع و نیز راههای ارتباطی هوایی ، ریلی و دریایی ، گفت : با وجود برخورداری مازندران از همه این مزیت ها و منابع انسانی دانش آموخته ، متاسفانه مردمان این دیار با مشکلات اقتصادی و بیکاری مواجه هستند.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود : به علت رفتارهای نادرست و قدرنشناسی نسبت به محیط زیست و منابع طبیعی و نیز استفاده نکردن بهینه از این موهبت خدادادی خسارت های جبران ناپذیری به طبیعت مازندران وارد شده است .
آذری جهرمی به انباشت زباله در طبیعت و سواحل استان به عنوان بخشی از کم لطفی نسبت به محیط زیست و طبیعت یاد کرد و اظهار داشت : باید به دنبال راهکار مناسب دفع زباله مازندران بود تا این حجم انبوه پسماند در طبیعت و ساحل دریا تخلیه نشود.
وی تغییر سبک زندگی مردم را نخستین گام برای حل معضل زباله مازندران پیشنهاد کرد و خواستار نقش آفرینی نهادهای فرهنگی و تشکل های مردم نهاد در این زمینه شد.
وزیر ارتباطات یکی از ظرفیت های کم نظیر مازندران را داشتن محصولات تولیدی صادراتی دانست و تاکید کرد : این که مدیریت استان برنامه دارد تا میزان صادرات را از حدود 400 میلیون دلار در حال حاضربه سه میلیارد دلار تا پایان برنامه ششم برساند ، نشانگر شناخت بهینه ظرفیت های موجود و اتخاذ نگاه توسعه گرایانه است .
وی ایجاد تحرک در بخش خدمات از جمله گردشگری را برای توسعه مازندران و برون رفت از مشکلاتی چون بیکاری ضروری دانست و افزود : محور های 12 گانه اقتصاد مقاومتی و توسعه مازندران می تواند محرومیت ها را از چهره این استان بزداید.
آذری جهرمی برنامه های اقتصاد مقاومتی مازندران را خوب توصیف کرد و با قدردانی از استاندار به خاطر برنامه ریزی درست و هدفمند در ستاد اقتصاد مقاومتی استان ، گفت :‌ خوشبختانه طرح هایی که در این ستاد مصوب شده نشان می دهد که حداقل وابستگی را بودجه های دولتی دارد .
وی افزود : یکی از نکات مثبتی که در مازندران مشاهده کردم این است که با توجه به محدودیت های مالی ، تحریم ها ، بحران های طبیعی ، رکود برخی از کسب و کارها در کشور ، نگرانی کمتری در مازندران نسبت به دیگر استان ها وجود دارد .
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات که وزیر معین ستاد فرماندهی اقتصادی مقاومتی در استان مازندران است ، عصر چهارشنبه وارد این استان شد.
آذری جهرمی در این سفر علاوه بر شرکت در چند نشست از جمله جلسه شورای اداری و اقتصاد مقاومتی ، یکهزار و 58 طرح حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات را افتتاح کرد .

افزودن دیدگاه

دیدگاه ها